Iktatószám: ALT/719/2023
Tárgy: közérdekű adatigénylés teljesítése
Erdősi Éva részére
elektronikus úton: [email protected]
Tisztelt Erdősi Éva!
2023. október 16. napján elektronikus úton érkezett „
Közérdekűadat igénylés -
Bérlakások felszólító levelei” tárgyú megkeresésére válaszul – a Csepeli
Ingatlanhasznosító Nonprofit Kft. tájékoztatása alapján – kérem, fogadja az
alábbiakat.
Kérem, szíveskedjen közölni, hogy hány esetben történt olyan bérlőknek felszólító levél
kiküldése, ahol azok már teljesítették adatszolgáltatási kötelezettségüket?
Tájékoztatom, hogy a kért adatokkal feltöltött adatbázissal az Önkormányzat, illetve a
Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. nem rendelkezik, azokat a kért
csoportosításban nem tartják nyilván, nem kezelik, ezáltal közérdekű adat nem
keletkezett.
Kérem, szíveskedjen közölni, hogy Keresztes Krisztina panaszos levelére küldtek-e
választ és ha igen mikor és ki volt a válaszadó?
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat nem minősül közérdekű, vagy közérdekből
nyilvános adatnak.
Kérem tájékoztatásukat, hogy a válaszlevélben foglalt problémákat milyen módon és
mikor fogják megoldani!
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat nem minősül közérdekű, vagy közérdekből
nyilvános adatnak.
Fentiekre hivatkozással tájékoztatom, hogy az adat kiadására vonatkozó igény
teljesítése egyrészt a közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatok körére vonatkozik,
másrészt az adat meglétét feltételezi, ilyen adat hiányában az adatkezelő az igény
teljesítése érdekében nem köteles azt előállítani a kért adatokat, a
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
megismerhetőséget kizárólag a létező, azáltal kezelésben lévő adatok tekintetében
kell a törvény szabályai szerint biztosítani.
Indokolásul előadom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az
állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott
egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére
vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes
adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ
vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől,
így különösen a hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai
tevékenységre, annak eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt
adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a
megkötött szerződésekre vonatkozó adat;” Ugyanezen törvény 26. § (2) bekezdése
szerint közérdekből nyilvános adat a közfeladatot ellátó szerv feladat- és
hatáskörében eljáró személy neve, feladatköre, munkaköre, vezetői megbízása, a
közfeladat ellátásával összefüggő egyéb személyes adata, valamint azok a személyes
adatai, amelyek megismerhetőségét törvény előírja.
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint
tájékoztatom: A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a
teljesítésre nyitva álló, vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő
eredménytelen eltelte esetén, valamint az adatigénylés teljesítéséért megállapított
költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében bírósághoz fordulhat. A pert az
igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a
költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított harminc napon
belül kell megindítani az igényt elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Az országos
illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per kivételével a per a járásbíróság
hatáskörébe tartozik, és arra a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság, Budapesten
a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékes.
Az Info tv. 52. § szerint kezdeményezheti a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.) vizsgálatát is, mely
az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a
költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított egy éven belül
kezdeményezhető.
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásulvételét.
Digitálisan
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint”
dr.
aláírta: dr.
Vincze Vincze Anikó
Dátum:
2023.10.31
Tisztelettel:
Anikó 14:50:39
+01'00'
dr. Vincze Anikó
jegyző
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu