Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Vizelvezetés dokumentumok.'.

Csapadékvízelvezető rendszer felújítása 2.elj
Közbeszerzési Értesítő száma:
2022/227
Beszerzés tárgya:
Építési beruházás
Hirdetmény típusa:
Eljárást megindító felhívás/2020 KÉ
Eljárás fajtája:
Közzététel dátuma:
2022.11.22.
Iktatószám:
25099/2022
CPV Kód:
45000000-7
Ajánlatkérő:
Tiszacsege Város Önkormányzata
Tiszacsege hrsz.: 2159/3, 1915/1, 1873, 17, 648/1,
Teljesítés helye:
680, 1914, 714, 1890, 1872, 648/2, 2295, 810, 1235,
1406, 1338, 97, 650, 136
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:
2022.12.09.
Nyertes ajánlattevő:
Ajánlatkérő típusa:
Regionális/helyi szintű
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:
Általános közszolgáltatások
KÖZBESZERZÉSI ÉRTESÍTŐ
a Közbeszerzési Hatóság Hivatalos Lapja
Eljárást megindító felhívás
A Kbt. 112. § (1) bekezdés a) pont szerinti eljárások esetében.
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1) Név és címek (jelölje meg az eljárásért felelős összes ajánlatkérőt)
Hivatalos név: Tiszacsege Város Önkormányzata 
Nemzeti azonosítószám: 15728616209
Postai cím: Kossuth Utca 5.
Város: Tiszacsege
NUTS-kód: HU321
Postai irányítószám: 4066
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy: Dr. Hajdu- Támba Hanga Mária 
Telefon: 
E-mail: [email protected]
Fax: +36 11111111
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL): www.tiszacsege.hu 
A felhasználói oldal címe (URL): www.tiszacsege.hu
I.2) Közös közbeszerzés
A szerződés közös közbeszerzés formájában valósul meg.
A meghatalmazott ajánlatkérő nélküli közbeszerzés.
1

Az I.1) pontban feltüntetett ajánlatkérők közül meghatalmazott ajánlatkérő: (adja meg
ajánlatkérő nevét)
Ajánlatkérőnek minősülő meghatalmazott szervezet, mely az I.1) pontban nem került
feltüntetésre: (adja meg a szerződést nem kötő ajánlatkérőnek minősülő szervezet nevét, címét
és azonosítószámát)
Több ország részvételével megvalósuló közös közbeszerzés.
A szerződést központi beszerző szerv ítéli oda.
I.3) Kommunikáció
x A közbeszerzési dokumentumok korlátozás nélkül, teljes körűen, közvetlenül és díjmentesen
elérhető a következő címen:
https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR001609602022/reszletek (URL)
A közbeszerzési dokumentumokhoz történő hozzáférés korlátozott. További információ a
következő helyről érhető el: (URL)
További információ a következő címen szerezhető be
x a fent említett cím
másik cím: (adjon meg másik címet)
Hivatalos név:
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím:
Város:
NUTS-kód:
Postai irányítószám:
Ország:
Kapcsolattartó személy:
Telefon:
E-mail:
Fax:
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL):
A felhasználói oldal címe (URL):
Az ajánlat vagy részvételi jelentkezés benyújtandó
x elektronikus úton:
https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR001609602022/reszletek (URL)
x a fent említett címre
a következő címre: (adjon meg másik címet)
Hivatalos név:
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím:
Város:
NUTS-kód:
Postai irányítószám:
2

Ország:
Kapcsolattartó személy:
Telefon:
E-mail:
Fax:
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL):
A felhasználói oldal címe (URL):
Az elektronikus kommunikáció olyan eszközök és berendezések használatát igényli, amelyek
nem általánosan hozzáférhetők. Ezen eszközök és berendezések korlátozás nélkül, teljes
körűen, közvetlenül és díjmentesen elérhetők a következő címen: (URL)
I.4) Az ajánlatkérő típusa
Központi szintű
x Regionális/helyi szintű
Közjogi szervezet
Közszolgáltató
Támogatott szervezet [Kbt. 5. § (2) bekezdés]
Egyéb:
I.5) Fő tevékenység (klasszikus ajánlatkérők esetében)
x Általános közszolgáltatások
Honvédelem
Közrend és biztonság
Környezetvédelem
Gazdasági és pénzügyek
Egészségügy
Lakásszolgáltatás és közösségi rekreáció
Szociális védelem
Szabadidő, kultúra és vallás
Oktatás
Egyéb tevékenység:
I.6) Fő tevékenység (közszolgáltató ajánlatkérők esetében)
Gáz- és hőenergia termelése, szállítása és elosztása
Villamos energia
Földgáz és kőolaj kitermelése
Szén és más szilárd tüzelőanyag feltárása és kitermelése
Víz
Postai szolgáltatások
Vasúti szolgáltatások
Városi vasúti, villamos-, trolibusz- és autóbusz-szolgáltatások
Kikötői tevékenységek
Repülőtéri tevékenységek
3

Egyéb tevékenység:
II. szakasz: Tárgy
II.1) Meghatározás
II.1.1) Elnevezés:
Csapadékvízelvezető rendszer felújítása 2.elj
Hivatkozási szám: EKR001609602022
II.1.2) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzék
Kiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:
45000000-7
II.1.3) A szerződés típusa
x Építési beruházás Árubeszerzés Szolgáltatásmegrendelés
II.1.4) A közbeszerzés rövid ismertetése:
A TOP-2.1.3.- 16 – HB1-2019-00010 azonosítószámú projekt keretében csapadékvíz csatorna
felújítása, rekonstrukciója Tiszacsege településen.
II.1.5) Becsült érték:
Pénznem:
(ÁFA nélkül; keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer esetében a szerződéseknek
a keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer teljes időtartamára vonatkozó becsült
összértéke)
II.1.6) Részekre bontás
A beszerzés részekből áll nem
Ajánlatok benyújthatók valamennyi részre legfeljebb a következő számú részre:
csak egy részre
Az egy ajánlattevőnek odaítélhető részek maximális száma:
Az ajánlatkérő fenntartja a jogot arra, hogy a következő részek vagy részcsoportok
kombinációjával ítéljen oda szerződéseket:
II.2) A közbeszerzés ismertetése
II.2.1) Elnevezés:
Csapadékvíz-elvezető rendszer felújítása 2.elj
Rész száma:
II.2.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzék
Kiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:
45232410-9
További tárgyak:
45232452-5
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU321 A teljesítés helye: Tiszacsege hrsz.: 2159/3, 1915/1, 1873, 17, 648/1, 680, 1914,
714, 1890, 1872, 648/2, 2295, 810, 1235, 1406, 1338, 97, 650, 136
II.2.4) A közbeszerzés mennyisége:
„Tiszacsege csapadékvíz-elvezető rendszerének felújítása 2. eljárás” tárgyú közbeszerzés. 
Tiszacsege Város Önkormányzata összesen 3056,1 folyóméter hosszú szakaszon csapadékvíz
4

csatorna felújítását, rekonstrukcióját tervezi. 
A tervezési területeken nyílt földmedrű, mederburkolt vízelvezető csatorna található (kisebb
zárt szakaszokkal, folyókákkal), ami nem látja el a funkcióját. Több helyen is összetörtek az
átereszek, a megfelelő esés sem biztosított, a földmeder profilja tönkrement. Ezért a teljes 
csatornaszakasz rekonstrukciója tervezett, melynek keretében sor kerül a meglévő
csatornaszakaszok TB illetve U mederburkoló elemmel történő leburkolására, illetve - ahol
lehetőség van rá – a zárt csatornának, az átereszeknek és a támfalaknak az átépítésére. A
tervezett csatorna esése is korrigálásra kerül, így megoldható a környező ingatlanok védelme,
biztosítva lesz a megfelelő vízelvezetés. 
TB 30/50/40 üregelt falú mederburkolat beépítése tervezett az utcákba. A tervezett csatornák a
befogadók irányába jellemzően 0,50 – 10,00 eséssel kerültek megtervezésre, követve az
aszfaltburkolt út és a telekhatárok terepesését. Ezzel biztosított lesz a keletkezett
csapadékvizek biztonságos elvezetése. Az üregelt falazattal pedig a befogadó kerül
tehermentesítésre, szárazabb időszakban lehetővé téve az esetleges szikkasztást, de erre
szolgál a nyílt csatorna beépítése, mert ezáltal a csapadékvíznek lehetősége van párologni is az
évszak és időjárás függvényében. 
Útépítést/útfelújítást érintő munkák: 
Fő út mentén nemesített mészkő padka építése, illetve aszfaltburkolat helyreállítása
kapubejáróknál, út alatti átvezetéseknél. 
Ajánlatkérő felhívja a T. Ajánlattevők figyelmét, hogy ha a felhívás, vagy a rendelkezésre
bocsátott dokumentáció meghatározott gyártmányú, eredetű, típusú dologra, eljárásra,
tevékenységre, szabadalomra vagy védjegyre való hivatkozást tartalmaznak, a megnevezés
csak a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében történt, és akár szerepel a
megnevezés mellett, akár nem, azokkal ajánlatkérő – a Kbt. 58. § (4) bekezdésében hivatkozott
321/2015. (X.30.) Kormányrendelet 46. § (3) bekezdése alapján – egyenértékű megajánlásokat
elfogad. Az eredményhirdetés után az egyenértékűség igazolása tekintetében a 321/2015. (X.30.)
Kormányrendelet 46. § (4)-(6) bekezdései az irányadóak. 
A további információkat, a részletes feladatleírást, az ajánlatkérő elvárásait, egyéb
információkat a további közbeszerzési dokumentumok részletezik.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége, illetve az igények
és követelmények meghatározása)
II.2.5) Értékelési szempontok
x Az alábbi értékelési szempontok
x Minőségi szempont – 1 1. A teljesítésbe bevonni kívánt legalább 1 fő olyan szakember, akinek
van csapadékvíz-elvezetés építésének és/vagy felújításának irányításában szerzett gyakorlata
(igen/nem)  10
2 2. A teljesítésbe bevonni kívánt legalább 1 fő olyan szakember, akinek van útépítés és/vagy
útfelújítás irányításában szerzett gyakorlata (igen/nem) 10
3 3. Többlet jótállás vállalt időtartama a kötelező jótállási időn felül (hónap) (min. 0 hónap -
max. 24 hónap) 10
Költség szempont –
x Ár szempont – Megnevezés: 4. Ajánlati ár (nettó HUF) / Súlyszám: 70
Ajánlatkérő(k) által meghatározott egyéb értékelési szempont:
II.2.6) Becsült érték:
5

Érték ÁFA nélkül: Pénznem:
(keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer esetében ennek a résznek a
keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer teljes időtartamára vonatkozó becsült
összértéke)
II.2.7) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: 4 vagy napban:
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
A szerződés meghosszabbítható nem
A meghosszabbítás leírása:
II.2.8) Az ajánlattételre vagy részvételre felhívandó gazdasági szereplők számának korlátozására
vonatkozó információ
A gazdasági szereplők tervezett száma (keretszáma):
vagy
Tervezett minimum: / Maximális szám:
A jelentkezők számának korlátozására vonatkozó objektív szempontok:
II.2.9) Változatokra (alternatív ajánlatokra) vonatkozó információk
Elfogadhatók változatok (alternatív ajánlatok) nem
II.2.10) Opciókra vonatkozó információ
Opciók nem
Opciók leírása:
II.2.11) Információ az elektronikus katalógusokról
Az ajánlatokat elektronikus katalógus formájában kell benyújtani, vagy azoknak elektronikus
katalógust kell tartalmazniuk
II.2.12) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A közbeszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal
kapcsolatos igen
Projekt száma vagy hivatkozási száma: TOP-2.1.3.- 16– HB1-2019-00010
II.2.13) További információ
II.2.12) "Európai uniós alapokra vonatkozó információk" ponthoz: Projekt száma vagy
hivatkozási száma: TOP-2.1.3.- 16– HB1-2019-00010 kódszámú „Települési környezetvédelmi
infrastruktúra-fejlesztések”.
Ajánlatkérő a közbeszerzési dokumentumokat a
https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR001609602022/reszletek
honlapon korlátlanul és teljes körűen, közvetlenül és díjmentesen elérhetővé teszi a gazdasági
szereplők részére.
Felhívjuk a gazdasági szereplők figyelmét, hogy a 424/2017. (XII.19.) Korm. rendelet 11.§ (5)
bekezdése alapján, ahol a Kbt. az érdeklődésüket jelzett gazdasági szereplők tájékoztatását
vagy felhívását írja elő, érdeklődésüket jelzett gazdasági szereplőnek azt kell tekinteni, aki az
EKR-ben az eljárás iránti érdeklődését az eljárásra vonatkozóan jelezte.
Az értékelési szempontok körében meghatározott minőségi részszempontok tekintetében a
pontozás a Közbeszerzési Hatóság a nyertes ajánlattevő kiválasztására szolgáló értékelési
szempontrendszer alkalmazásáról tárgyú Útmutatójára (KÉ 2020. évi 60. szám; 2020. március
25.) figyelemmel történik.
6

III. szakasz: Jogi, gazdasági, pénzügyi és műszaki információk
III.1) Részvételi feltételek
III.1.1) Kizáró okok és a szakmai tevékenység végzésére vonatkozó jogosultság
A kizáró okok felsorolása: Az eljárásban nem lehet ajánlattevő, alvállalkozó, és nem vehet részt 
az alkalmasság igazolásában olyan gazdasági szereplő, akivel szemben a Kbt. 62. § (1) és (2) 
bekezdésében foglalt kizáró okok bármelyike fennáll. 
 
VI.3.2) A módszer(ek) meghatározása, amellyel megadja a VI.3.1) pont szerinti ponthatárok 
közötti pontszámot (1): 
A legjobb ár-érték arány az alábbi szempontok szerint: 
Minőségi kritériumok: 
1. A teljesítésbe bevonni kívánt legalább 1 fő olyan szakember, akinek van 
csapadékvíz-elvezetés építésének és/vagy felújításának irányításában szerzett gyakorlata 
(igen/nem) Súlyszám: 10 
2. A teljesítésbe bevonni kívánt legalább 1 fő olyan szakember, akinek van útépítés és/vagy 
útfelújítás irányításában szerzett gyakorlata (igen/nem) Súlyszám: 10 
3. Többlet jótállás vállalt időtartama a kötelező jótállási időn felül (hónap) (min. 0 hónap - max. 
24 hónap) Súlyszám: 10 
Ár: 
4.Ajánlati ár (nettó HUF) / Súlyszám: 70 
Az értékelési szempont körében meghatározott minőségi részszempontok tekintetében a 
pontozás az alábbiak szerint történik, figyelemmel a Közbeszerzési Hatóság a nyertes 
ajánlattevő kiválasztására szolgáló értékelési szempontrendszer alkalmazásáról tárgyú 
Útmutatójára (KÉ 2020. évi 60. szám; 2020. március 25.): 
Az 1. részszempont esetében pontozás, az alábbiak szerint: 
Az értékelési részszempont körében ajánlatkérő azt értékeli, hogy az ajánlattevő rendelkezik –e 
olyan, a teljesítésbe bevonni kívánt szakemberrel, aki csapadékvíz-elvezetés építésének 
és/vagy felújításának irányításában szerzett tapasztalattal rendelkezik. A szakember biztosítása 
azaz „Igen” válasz esetén adott pontszám: 10 pont. Amennyiben az előírt szakember nem kerül 
bevonásra, azaz „Nem” válasz esetén az adott pontszám: 0 pont. [Az ajánlati elem legkedvezőbb 
szintje: 1 fő] 
Csapadékvíz-elvezetés építésének és/vagy felújításának irányításában szerzett gyakorlat alatt 
Ajánlatkérő az ivóvíz és/vagy szennyvíz és/vagy csapadékvíz rendszerek kiépítésének és/vagy 
felújításának irányítása során szerzett gyakorlatot érti. 
Az ajánlat Felolvasólapján az adott értékelési részszempontok tekintetében „Igen” vagy „Nem” 
megadása szükséges. 
„Igen” válasz megadása esetén az ajánlatban nyilatkozat formájában az Ajánlattevőnek meg kell 
jelölnie az adott értékelési részszempont tekintetében igénybe venni kívánt szakembert. Az 
értékelési szempontra megjelölt szakember nevét az ajánlatban meg kell adni, annak 
hiánypótlására nincs lehetőség a Kbt. 71.§ (8) bekezdése alapján. 
Mellékelni kell továbbá a szakember által aláírt rendelkezésre állási nyilatkozatot és a - 
szakember releváns szakmai tapasztalatának bemutatását is tartalmazó - szakember szakmai 
önéletrajzát. 
A 2. részszempont esetében pontozás, az alábbiak szerint:
7

Az értékelési részszempont körében ajánlatkérő azt értékeli, hogy az ajánlattevő rendelkezik-e
olyan, a teljesítésbe bevonni kívánt szakemberrel, aki útépítés és/vagy útfelújítás irányításában
szerzett tapasztalattal rendelkezik. A szakember biztosítása azaz „Igen” válasz esetén adott
pontszám: 10 pont. Amennyiben az előírt szakember nem kerül bevonásra, azaz „Nem” válasz
esetén az adott pontszám: 0 pont. [Az ajánlati elem legkedvezőbb szintje: 1 fő] 
Az ajánlat Felolvasólapján az adott értékelési részszempontok tekintetében „Igen” vagy „Nem”
megadása szükséges. 
„Igen” válasz megadása esetén az ajánlatban nyilatkozat formájában az Ajánlattevőnek meg kell
jelölnie az adott értékelési részszempont tekintetében igénybe venni kívánt szakembert. Az
értékelési szempontra megjelölt szakember nevét az ajánlatban meg kell adni, annak
hiánypótlására nincs lehetőség a Kbt. 71.§ (8) bekezdése alapján. 
Mellékelni kell továbbá a szakember által aláírt rendelkezésre állási nyilatkozatot és a -
szakember releváns szakmai tapasztalatának bemutatását is tartalmazó - szakember szakmai
önéletrajzát. 
Felhívjuk az ajánlattevő figyelmét arra, hogy az értékelési szempontrendszer keretében
megjelölt szakember(ek) teljesítésben való közreműködését Ajánlatkérő fokozottan ellenőrzi. 
A kötelezettség megszegése szerződést biztosító mellékkötelezettség érvényesítését, illetve a
szerződés felmondását, vagy attól való elállást eredményezheti, mely későbbi közbeszerzési
eljárásokban a Kbt. 63. § (1) bekezdés c) pontja szerinti kizárással járhat. 
Az 1. és 2. értékelési részszempont esetében ugyanaz a szakember megajánlható. 
Folytatás a következő alpontban.
Az igazolási módok felsorolása és rövid leírása: Az ajánlattevőnek ajánlatában nyilatkozatot kell 
benyújtania arról, hogy nem tartozik a felhívásban előírt kizáró okok hatálya alá. 
A Kbt. 62. § (1) bekezdés k) pont kb) alpontját ajánlattevőnek a 321/2015. (X.30.) 
Kormányrendelet 8. § i) pont ib) alpontja és a 10.§ g) pont gb) alpontjában foglaltak szerint kell 
igazolnia. 
A 321/2015. Korm. rendelet 17.§ (1) bekezdése alapján a kizáró okok igazolására ajánlatkérő 
köteles elfogadni, ha az ajánlattevő a 7. § szerinti - korábbi közbeszerzési eljárásban felhasznált 
- egységes európai közbeszerzési dokumentumot nyújt be, feltéve, hogy az abban foglalt 
információk megfelelnek a valóságnak, és tartalmazzák az ajánlatkérő által a kizáró okok 
igazolása tekintetében megkövetelt információkat. Az egységes európai közbeszerzési 
dokumentumban foglalt információk valóságtartalmáért az ajánlattevő felel. 
A Kbt. 67. § (4) bekezdése és a 321/2015. (X.30.) Korm. rendelet 17.§ (2) bekezdése alapján 
ajánlattevőnek be kell nyújtania nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy nem vesz igénybe a 
szerződés teljesítéséhez az eljárásban előírt kizáró okok hatálya alá eső alvállalkozót, valamint 
adott esetben alkalmasság igazolásában részt vevő más szervezetet. A nyilatkozatot akkor is be 
kell nyújtani, ha az ajánlatkérő az eljárásban nem írta elő a már ismert alvállalkozók 
megnevezését. 
A Kbt. 67. § (1) bekezdése szerinti nyilatkozat tekintetében az Európai Bizottság által 
meghatározott egységes formanyomtatvány nem alkalmazandó, ahol a Kbt. Második Része 
„egységes európai közbeszerzési dokumentumot” említ, az alatt a 67. § (1) bekezdése szerinti 
nyilatkozatot kell érteni. A 67. § (1) bekezdése szerinti nyilatkozatban az ajánlattevőnek a 62. § 
(1) bekezdés k) pont kb) alpontjára vonatkozóan a külön jogszabályban meghatározottak szerint 
kell a részletes adatokat megadnia. Az ajánlatkérő a Kormány rendeletében részletezettek 
szerint ellenőrzi továbbá a kizáró ok hiányát a rendelkezésre álló elektronikus 
nyilvántartásokból is.
8

A kizáró okok tekintetében irányadóak továbbá a Kbt. 64.§, 74.§ és a Kbt. 71.§ (4) bekezdése 
releváns rendelkezései. 
A kizáró okok fenn nem állása igazolásának körében a Kbt. 69.§ (11a) bekezdése alapján nem 
kérhető a gazdasági szereplőtől olyan igazolás benyújtása, amelyet ugyanazon ajánlatkérő 
részére a gazdasági szereplő korábbi közbeszerzési vagy koncessziós beszerzési eljárásban az 
EKR-ben elektronikus úton már benyújtott. Ebben az esetben a gazdasági szereplő nyilatkozik 
arról, hogy mely korábbi eljárásban benyújtott igazolást kéri figyelembe venni a bírálat során. 
Az ajánlatkérő attól függetlenül vizsgálja meg, hogy a korábban benyújtott igazolás megfelel-e 
az adott közbeszerzési eljárásban benyújtandó igazolásra irányadó tartalmi követelményeknek, 
hogy a korábbi igazolás adott esetben megjelöli, hogy azt mely közbeszerzési eljárásban való 
felhasználás céljára állították ki. 
VI.3.2) A módszer(ek) meghatározása, amellyel megadja a VI.3.1) pont szerinti ponthatárok 
közötti pontszámot (2): 
A 3. minőségi értékelési részszempont („Többlet jótállás vállalt időtartama a kötelező jótállási 
időn felül”) tekintetében a ponthatárok közötti pontszámok meghatározása az alábbi 
módszerrel történik: 
Ajánlatkérő ezen értékelési szempont keretében az általa előírt kötelező 36 hónap mértékű 
jótállást meghaladó, vállalt jótállási időtartamot értékeli, hónapokban megadva. 
Azok az ajánlatok, melyek az értékelési részszempont tekintetében a legkedvezőtlenebb 
(érvényességi küszöböt jelentő) értéket tartalmazzák, az értékelés során adható pontszám alsó 
határával megegyező pontszámot, a legkedvezőbb szintet elérő vagy annál kedvezőbb értéket 
tartalmazó ajánlatok pedig egyaránt az értékelés során adható pontszám felső határával 
megegyező pontszámot kapnak. Az ajánlatkérő által meghatározott két szélső 
(legkedvezőtlenebb és legkedvezőbb) érték közé eső megajánlás pedig a két szélső értéktől 
való távolságok arányának megfelelően kerül pontozásra. 
A 0 hónap megajánlás a képlet alkalmazása nélkül a minimális 0 pontot kapja. 
Ajánlatkérő a pontszámokat az alábbi képlet alkalmazásával számítja ki /figyelemmel a 
Miniszterelnökség „Útmutató a Kbt. 77. § (1) bekezdése szerinti legkedvezőbb szint, illetve 
legkedvezőtlenebb elvárás meghatározása” tárgyú, 
http://www.kozbeszerzes.hu/cikkek/miniszterelnoksegi-utmutatok elérhetőségű útmutatójára/ 
Pvizsgált = (Avizsgált – Alegkedvezőtlenebb)/(Alegkedvezőbb – Alegkedvezőtlenebb) x (Pmax – 
Pmin) + Pmin 
ahol: 
Pvizsgált: a vizsgált ajánlati elem adott szempontra vonatkozó pontszáma 
Pmax: a pontskála felső határa (10 pont) 
Pmin: a pontskála alsó határa (0 pont) 
Alegkedvezőbb: az ajánlatkérő által a Kbt. 77. § (1) bekezdése alapján meghatározott 
legkedvezőbb érték, amire a maximális pontszámot adja (24 hónap) 
/Ajánlatkérő a legkedvezőbb szintnek megfelelő értéket veszi figyelembe a pontszámok 
meghatározásánál, azaz a képletbe abban az esetben is a legkedvezőbbként meghatározott 
értéket (24 hónap) helyettesíti be, ha a legkedvezőbb ajánlat tartalmi eleme ezen értéknél 
kedvezőbb./ 
Alegkedvezőtlenebb: az ajánlatkérő által a Kbt. 77. § (1) bekezdése alapján meghatározott 
legkedvezőtlenebb érték, amire a minimális pontszámot adja (0 hónap) 
Avizsgált: a vizsgált ajánlat tartalmi eleme. 
Ha e módszer alkalmazásával tört pontértékek keletkeznek, akkor azokat az általános
9

szabályoknak megfelelően két tizedes jegyre kerekíti az Ajánlatkérő. 
A jótállási időszak hosszát egész hónapban kell meghatározni. 
Az így kapott pontszámot Ajánlatkérő megszorozza a súlyszámmal (10). 
Ajánlatkérő érvénytelennek nyilvánítja az ajánlatot, ha a többlet jótállás vállalt időtartama nem
hónapokban kerül megadásra. 
Folytatás a következő alpontban.
Szakmai tevékenység végzésére vonatkozó alkalmasság előírása [Kbt. 65. § (1) bekezdés c) pont]: 

VI.3.2) A módszer(ek) meghatározása, amellyel megadja a VI.3.1) pont szerinti ponthatárok 
közötti pontszámot (3): 
Az ajánlati ár 4. értékelési részszempont esetében a ponthatárok közötti pontszámok 
meghatározása a fordított arányosítás módszerével történik, az alábbi képlet alkalmazásával, a 
Közbeszerzési Hatóság „a nyertes ajánlattevő kiválasztására szolgáló értékelési 
szempontrendszer alkalmazásáról” szóló, 2020. március 25. napján közzétett útmutatójának 1. 
sz. mellékletének A. 1. aa) alpontja alapján: 
P=[(Alegjobb / Avizsgált) x ( Pmax-Pmin) ]+ Pmin 
ahol: 
P: a vizsgált ajánlati elem adott szempontra vonatkozó pontszáma 
Pmax: a pontskála felső határa 
Pmin: a pontskála alsó határa 
Alegjobb: a legelőnyösebb ajánlat tartalmi eleme 
Avizsgált: a vizsgált ajánlat tartalmi eleme 
Ha e módszer alkalmazásával tört pontértékek keletkeznek, akkor azokat az általános 
szabályoknak megfelelően két tizedes jegyre kerekíti az Ajánlatkérő. 
Részszempontonként az ajánlatkérő számára legkedvezőbb ajánlat kapja a maximális 10 (tíz) 
pontot. 
A fenti módszerek alapján kiszámított pontszámok a súlyszámmal megszorzásra, majd 
részszempontonként összeadásra kerülnek. 
A legtöbb pontot elérő ajánlat minősül a legjobb ár-érték arányt tartalmazó ajánlatnak. 
Ajánlatkérő a számítás során kettő tizedes jegyig kerekít a matematikai kerekítés szabályai 
szerint. 
 
VI.3.4) "További információk" pont folytatása (1): 
9. Ajánlatkérő az eljárás során a hiánypótlás lehetőségét a Kbt. 71. § rendelkezéseinek 
megfelelően biztosítja. Ha a hiánypótlással az ajánlattevő az ajánlatban korábban nem szereplő 
gazdasági szereplőt von be az eljárásba, és e gazdasági szereplőre tekintettel lenne szükséges 
az újabb hiánypótlás - ajánlatkérő nem rendel el újabb hiánypótlást. (Kbt. 71. § (6) bekezdése). 
10. Ajánlatkérő az eljárás eredményéről a Kbt. 117. § (8) bekezdés szerint tájékoztatja az 
ajánlattevőket. A szerződéskötés időpontjára a Kbt. 131. § (5)-(6) bekezdése az irányadó. 
11. Ajánlatkérő felhívja ajánlattevők figyelmét, hogy az ajánlatba benyújtott igazolások, 
nyilatkozatok tartalmát ajánlatkérő jogosult a Kbt. 69. § (13) és (14) bekezdésben leírtak szerint 
ellenőrizni. 
12. Az ajánlatnak tartalmaznia kell a felhívásban külön ki nem emelt, azonban a Kbt. vagy annak 
végrehajtási rendeletei által előírt egyéb nyilatkozatokat, igazolásokat és más 
dokumentumokat. 
13. Az ajánlatkérő tájékoztatja az ajánlattevőket, hogy a Kbt. 131. § (4) bekezdése szerint az
10

ajánlatkérő csak az eljárás nyertesével kötheti meg a szerződést, vagy - a nyertes visszalépése
esetén - az ajánlatok értékelése során a következő legkedvezőbb ajánlatot tevőnek minősített
ajánlattevővel, ha őt az ajánlatok elbírálásáról szóló írásbeli összegezésben megjelölte. 
14. Az ajánlatok összeállításával és benyújtásával kapcsolatban felmerült összes költség az
ajánlattevőt terheli. 
15. Irányadó idő: A felhívásban és a közbeszerzési dokumentumokban valamennyi órában
megadott határidő közép-európai helyi idő szerint értendő. (CET) 
16. Árfolyamok: A különböző devizák magyar forintra, illetve euróra történő átszámításánál az
ajánlat során az ajánlattevőnek a felhívás feladásának napján érvényes Magyar Nemzeti Bank
által meghatározott devizaárfolyamokat kell alkalmaznia. Amennyiben valamely devizát a
Magyar Nemzeti Bank nem jegyez, az adott devizára ajánlattevő saját központi bankja által a
felhívás megküldésének napján érvényes árfolyamon számított euró ellenérték kerül
átszámításra a fentiek szerint. Az ajánlatban szereplő, nem magyar forintban megadott
összegek tekintetében az átszámítást tartalmazó iratot közvetlenül a kérdéses dokumentum
mögé kell csatolni. 
17. Ajánlatkérő tárgyalás tartását nem teszi lehetővé. 
18. Az ajánlatkérő a további közbeszerzési dokumentumokban tájékoztatásként közli azoknak a
szervezeteknek a nevét, amelyektől az ajánlattevő tájékoztatást kaphat a Kbt. 73. § (4) bekezdés
szerinti azon követelményekről, amelyeknek a teljesítés során meg kell felelni. 
19. Felelősségbiztosítás: Ajánlatkérő a 322/2015. (X.30.) Korm. rendelet 26. §-a alapján a
szerződés megkötésének feltételéül szabja, hogy az ajánlattevőként szerződő fél köteles
legkésőbb a szerződés hatályba lépését követő 10 munkanapon belül, a szerződés teljes
időtartamára vonatkozóan érvényes - felelősségbiztosítást is tartalmazó - építési-szerelési
(C.A.R.= "Construction All Risks") biztosítást kötni, vagy meglévő biztosítását kiterjeszteni.
Minimális kártérítési összeg káreseményenként: 20 millió HUF/káresemény, minimális éves
kártérítési összeg: 50 millió HUF/év. Az ajánlathoz csatolni kell az ajánlattevőtől származó
szándéknyilatkozatot arra vonatkozóan, hogy ajánlattevő nyertessége esetén a megkövetelt
biztosítást megköti, vagy meglévő biztosítását az előírt feltételeknek megfelelően kiterjeszti. A
felelősségbiztosításról szóló kötvényt vállalkozó a szerződés hatályba lépését követő 10
munkanapon belül köteles megrendelő részére bemutatni és arról egy másolatot átadni. 
20. Azon alkalmassági feltételek és ezek előírt igazolási módja, melyek a minősített ajánlattevők
hivatalos jegyzékébe történő felvétel feltételét képező minősítési szempontokhoz képest
szigorúbban kerültek megállapításra: M.1. alkalmassági követelmény. 
21. Az Ajánlat részét képezi a közbeszerzési dokumentumokban szereplő árazatlan költségvetés
hiánytalanul beárazott példánya (Szakmai ajánlat). 
Folytatás a következő alpontban.
Szakmai tevékenység végzésére vonatkozó alkalmasság igazolása: - 
VI.3.4) "További információk" pont folytatása (2): 
22. Jelen közbeszerzési eljárás a Kbt. 117. §-a alapján a Kbt. Második Részben foglalt szabályok 
által nem kötött, önálló eljárási szabályok kialakításával kerül lefolytatásra. A Kbt. 117. § (2) 
bekezdése alapján az önállóan kialakított eljárási szabályok a következők: Ajánlatkérő az eljárás 
során a Kbt. 112. § (1) bekezdésének b) pontja szerint jár el - nyílt eljárást alkalmaz a nemzeti 
eljárásrend szabályai szerint - az alábbi eltérésekkel: 
- 1. Ajánlatkérő a Kbt. 114.§ (6) bekezdését kiegészíti azzal, hogy a kiegészítő tájékoztatás iránti 
kérelmet az ajánlattételi határidő lejárta előtt legkésőbb 3 munkanappal be kell nyújtani, 
ellenkező esetben a kiegészítő tájékoztatást az ajánlatkérőnek nem kötelező megadnia.
11

- 2. Ajánlatkérő a Kbt. 45.§ (1) bekezdése szerinti iratbetekintést elektronikus úton biztosítja, az 
adott dokumentum(ok) elektronikus levél (e-mail) formájában történő megküldésével. 
- 3. Ajánlatkérő a Kbt. 114/A. § (1) bekezdésében foglaltakat - a Kbt. 81. § (5) bekezdésének 
alkalmazására tekintettel - azzal az eltéréssel alkalmazza, hogy a Kbt. 69. § (11) bekezdés 
szerinti adatbázisok adatait kizárólag a bírálatba bevont ajánlattevő(k) ajánlata 
vonatkozásában ellenőrzi. 
- 4. Ajánlatkérő nem alkalmazza a Kbt. 72. §-a szerinti rendelkezéseket, valamint a 73. § (2) 
bekezdését. 
23. Jelen felhívásban és a további közbeszerzési dokumentumokban nem szabályozott kérdések 
vonatkozásában a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (Kbt.), valamint a 
közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a 
közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról szóló 321/2015. (X. 30.) 
Kormányrendelet, az építési beruházások, valamint az építési beruházásokhoz kapcsolódó 
tervezői és mérnöki szolgáltatások közbeszerzésének részletes szabályairól szóló 322/2015. (X. 
30.) Korm. rendelet, a 424/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus közbeszerzés részletes 
szabályairól, illetve a további vonatkozó jogszabályok előírásai irányadóak. A közbeszerzési 
eljárás során megkötött szerződésekre a Kbt.-ben foglalt eltérésekkel a Ptk. rendelkezéseit kell 
alkalmazni. 
24. Ajánlatkérő a Kbt. 75.§ (6) bekezdése alapján rögzíti, hogy a tárgyi eljárásban alkalmazza a 
Kbt. 75. § (2) bekezdés e) pontját. 
25. Az eljárás során a felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó: dr. Hajdu-Támba Hanga 
Mária, Lajstromszáma: 01085, levelezési címe: 4031 Debrecen, Tócópart u. 21. 
26. Ajánlatkérő alkalmazza a Kbt. 81. § (5) bekezdéseiben meghatározottakat. 
27. Ajánlatkérő rögzíti, hogy a kizárólag Microsoft excel program kerekítésből adódó eltéréseket 
nem minősíti számítási hibának. 
28. Részajánlattétel kizárásának indoka: a beszerzés tárgyának jellege nem teszi lehetővé a 
részekre történő ajánlattételt. A beszerzés egységes beruházási feladat, egy 
csapadékvíz-elvezető rendszer csatornáinak felújítására irányul, a kivitelezés felosztása 
műszaki szempontból nem értelmezhető. A feladat megvalósítására gazdasági, műszaki és 
minőségi szempontokra tekintettel egyaránt ésszerűtlen különböző gazdasági szereplőkkel 
több külön szerződést kötni. A gazdasági, műszaki, minőségi illetve a szerződés teljesítésével 
kapcsolatos szempontok vizsgálata során Ajánlatkérő megállapította, hogy a közbeszerzés egy 
részére történő ajánlattétel nem egyeztethető össze a gazdasági ésszerűséggel. A 
megvalósítandó beruházás komplex egész, egy csapadékvíz-elvezető rendszer kivitelezésére 
irányul, így a megvalósíthatóságot nehezítené illetve lehetetlenítené el a részekre bontás. A 
feladatok munkanemekre való megbontása, ezzel több gazdasági szereplő részére történő 
munkaterület-átadás műszaki értelemben rendkívül aggályos és ésszerűtlen. Ez esetben 
minden gazdasági szereplő maga gondoskodna az anyagmozgatásról, az építési anyagok 
helyszínen történő deponálásáról, az építési munkaterület őrzéséről stb. Ezen munkák egy 
munkaterületen belül több gazdasági szereplővel nem hangolhatók össze, a kivitelezés során a 
közös munkaterület mindenképpen fennakadásokat, nem várt akadályközléseket és a teljesítés 
elhúzódását eredményezné. Mindemellett kiemelendő, hogy egy munkaterületen történő 
munkavégzés esetén a párhuzamosságok (mint a gazdasági szereplők közötti összehangoltság 
nélküli szállítások vagy különböző, de azonos munkát végző alvállalkozók bevonása, stb.) a 
költségek emelkedését, adott esetben megsokszorozódását eredményezné, mely a gazdasági 
ésszerűséggel összeegyeztethetetlen. Az egyértelmű felelősségvállalást, garanciát csak
12

egészben történő ajánlattétellel és kivitelezéssel lehet biztosítani. A beszerzés tárgya egy olyan
komplex tevékenységet foglal magában, amely nem teszi lehetővé a tevékenységek részekre
bontását, mivel több nyertes ajánlattevő jelenléte a tevékenységeik maradéktalan ellátását,
határidők betartását veszélyezteti. 
Folytatás a következő alpontban.
III.1.2) Gazdasági és pénzügyi alkalmasság
Az igazolási módok felsorolása és rövid leírása: Ajánlatkérő jelen eljárásban nem kíván
gazdasági és pénzügyi alkalmassági követelményt előírni.
VI.3.4) "További információk" pont folytatása (3):
29. Az értékelési szempontok körében meghatározott minőségi részszempontok tekintetében a
pontozás a Közbeszerzési Hatóság a nyertes ajánlattevő kiválasztására szolgáló értékelési
szempontrendszer alkalmazásáról tárgyú Útmutatójára (KÉ 2020. évi 60. szám; 2020. március 25.)
figyelemmel történik.
30. Jelen közbeszerzés a Kbt. 53. § (6) bekezdése alapján feltételes közbeszerzési eljárás.
Ajánlatkérő a bontáskor ismertetett fedezetet meghaladó összeget - amennyiben az a
szerződés teljesítéséhez szükséges - támogatásból vagy támogatásból és szükség esetén
önerőből vagy kizárólag önerőből kívánja biztosítani, melyre tekintettel szükség esetén
támogatási/többletforrás támogatási igényt kíván benyújtani. A jelen közbeszerzési eljárás
eredményeként létrejövő szerződés a támogatási igény pozitív elbírálása és szükség esetén az
önerő rendelkezésre állása vagy kizárólag az önerő rendelkezésre állása esetén lép hatályba,
amikor a nyertes ajánlattevőt erről Ajánlatkérő írásban tájékoztatta. Amennyiben jelen
közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződés az aláírástól számított 6 hónapon
belül nem lép hatályba, úgy a szerződést a felek megszűntnek tekintik. A szerződés ezen okból
történő megszűnése esetén Megrendelő felé semmilyen követelés (megtérítési igény, stb.) nem
érvényesíthető.
Alkalmassági minimumkövetelmény(ek): Ajánlatkérő jelen eljárásban nem kíván gazdasági és
pénzügyi alkalmassági követelményt előírni.
III.1.3) Műszaki, illetve szakmai alkalmasság
Az igazolási módok felsorolása és rövid leírása: (M1) Az alkalmassági minimumkövetelményt 
ajánlattevő a közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, 
valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról szóló 321/2015. (X. 30.) 
Korm. rendelet 21. § (2a) bekezdés a) pontja alapján, a 23. § ill. a 22. § (3) bekezdésében 
meghatározott módon /az igazolásban meg kell adni legalább az építési beruházás tárgyát, 
valamint mennyiségét, a teljesítés idejét (kezdő és befejező időpontját, év/hónap/nap 
bontásban) és helyét, továbbá nyilatkozni kell arról, hogy a teljesítés az előírásoknak és a 
szerződésnek megfelelően történt-e/, a felhívás feladásának napjától visszafelé számított 
megelőző 5 évben teljesített, az alkalmassági minimum követelményben meghatározott tárgyú 
legjelentősebb építési beruházásainak ismertetésével köteles igazolni. 
A 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet (2a) bekezdés a) pontja alapján ajánlatkérő a vizsgált 5 éves 
időszak alatt befejezett, de legfeljebb nyolc éven belül megkezdett építési beruházásokat veszi 
figyelembe. 
Közös ajánlattevőként szerződő félként történő teljesítés esetén a fenti adatokat a referencia 
igazolásnak oly módon kell tartalmaznia, hogy abból az ajánlattevőnek az alkalmassága 
egyértelműen megállapítható legyen. Ajánlatkérő a referencia elbírálásánál csak az ajánlattevő 
saját teljesítését veszi figyelembe.
13

Ajánlatkérő felhívja ajánlattevők figyelmét a 321/2015. (X.30.) Korm.rendelet 21/A.§-ában,
valamint a 22.§ (5) bekezdésében foglaltakra. 
Valamennyi dokumentumot elegendő egyszerű másolatban benyújtani.
Alkalmassági minimumkövetelmény(ek): (M1) Ajánlattevő alkalmatlan a szerződés teljesítésére,
ha nem rendelkezik az eljárást megindító felhívás feladásának napjától visszafelé számított – a
321/2015. Korm. rendelet 21. § (2) bekezdés a) pontjára figyelemmel – 5 évben teljesített
(műszaki átadás-átvétellel lezárt) összesen legalább 2000 fm hosszú szakaszon csapadékvíz
-elvezetés építési és/vagy felújítási munkára vonatkozó referenciával.
Csapadékvíz-elvezetés építése és/vagy felújítása alatt Ajánlatkérő az ivóvíz és/vagy szennyvíz
és/vagy csapadékvíz rendszerek kiépítését és/vagy felújítását érti.
A fenti követelmény több referenciával is teljesíthető.
A Kbt. 65. § (6) bekezdés szerint az előírt alkalmassági követelményeknek a közös ajánlattevők
együttesen is megfelelhetnek. Azon követelményeknek, amelyek értelemszerűen kizárólag
egyenként vonatkoztathatóak a gazdasági szereplőkre, az együttes megfelelés lehetősége
értelmében elegendő, ha közülük egy felel meg.
A referenciakövetelménynek való megfelelés több szerződéssel is teljesíthető.
A Kbt. 65. § (7) bekezdése alapján az előírt alkalmassági követelménynek az ajánlattevők
bármely más szervezet (vagy személy) kapacitására támaszkodva is megfelelhetnek, a közöttük
fennálló kapcsolat jogi jellegétől függetlenül. Ebben az esetben meg kell jelölni az ajánlatban
ezt a szervezetet és az eljárást megindító felhívás vonatkozó pontjának megjelölésével azon
alkalmassági követelményt (követelményeket), melynek igazolása érdekében ajánlattevő ezen
szervezet erőforrására (is) támaszkodik. Csatolni kell az ajánlatban a kapacitásait rendelkezésre
bocsátó szervezet olyan - szerződésben, előszerződésben vagy más formában vállalt -
kötelezettségvállalását tartalmazó okiratot, amely alátámasztja, hogy a szerződés teljesítéséhez
szükséges erőforrások rendelkezésre állnak majd a szerződés teljesítésének időtartama alatt.
A Kbt. 65. § (12) bekezdése alapján a kötelezettségvállalást tartalmazó okiratnak tartalmaznia
kell az ajánlattevő részére szóló meghatalmazást arra, hogy az EKR-ben elektronikus úton
teendő nyilatkozatok megtételekor az adott szervezet képviseletében eljárhat.
III.1.4) A részvételre vonatkozó objektív szabályok és kritériumok
A szabályok és kritériumok felsorolása, rövid ismertetése:
III.1.5) Fenntartott szerződésekre vonatkozó információk
A szerződés védett műhelyek és olyan gazdasági szereplők számára fenntartott, amelyek célja a
fogyatékkal élő vagy hátrányos helyzetű személyek társadalmi és szakmai integrációja
A szerződés teljesítése védett munkahely-teremtési programok keretében történik
A szerződés a Kbt. 114. § (11) bekezdése szerint fenntartott
III.1.6) A szerződés biztosítékai:
Ajánlatkérő sem ajánlati biztosítékot, sem egyéb biztosítékot nem kíván előírni. 
A szerződést biztosító mellékkötelezettségek és azok mértéke: 
Késedelmi kötbér: A teljesítési határidő késedelmes teljesítése esetén a Vállalkozót minden 
késedelmes nap után a teljes nettó vállalkozási díjára vetített naptári naponkénti 1 % kötbér 
terheli. A késedelmi kötbér maximális mértéke a nettó vállalkozási díj 20 %-a. A késedelmi 
kötbér maximumának meghaladása esetén lehetséges jogkövetkezménye a szerződésszegés 
miatti elállás, illetve a szerződés azonnali hatályú felmondása a Megrendelő részéről, mely 
esetben Megrendelő – a késedelmi kötbér helyett- meghiúsulási kötbért érvényesít.
14

Hibás teljesítési kötbér: A nettó vállalkozói díj 5%-a / hibás teljesítés. Hibás teljesítési kötbér
legfeljebb 3 alkalommal érvényesíthető, melyet követően Megrendelő a szerződést
felmondhatja, illetve attól elállhat, mely esetekben Megrendelő a már érvényesített hibás
teljesítési kötbér összegével csökkentett összegű meghiúsulási kötbért érvényesít. 
Meghiúsulási kötbér: a teljes nettó vállalkozási díj 30 %-a. 
Jótállás: A jótállás minimális időtartama 36 hónap, melytől Ajánlatkérő számára kedvezőbb
jótállási idő azonban vállalható az értékelési részszempontok körében. 
A jótállási időszak kezdetét a sikeres, hiba- és hiánymentes műszaki átadás-átvételi eljárást
követően kiadott teljesítési igazolás keltétől kell számítani. 
A szerződést biztosító mellékkötelezettségek részletes szabályait a dokumentáció részét képező
szerződéstervezet tartalmazza.
III.1.7) Az ellenszolgáltatás teljesítésének feltételei és / vagy hivatkozás a vonatkozó jogszabályi
rendelkezésekre:
Ajánlatkérő támogatásra irányuló igényt nyújtott be a TOP-2.1.3.- 16 - HB1-2019-00010 
azonosítószámú „Települési környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztések” című pályázati 
felhívásra, amelyet a Támogató a 2020. 08. 22. napján kelt támogatói okirat szerint vissza nem 
térítendő támogatásban részesített. A finanszírozás módja utófinanszírozás. A támogatás 
intenzitása: 100%. 
A nyertes ajánlattevő kérheti a Kbt. 135.§ (8) bekezdései alapján a szerződésben foglalt - 
tartalékkeret és áfa nélkül számított - teljes ellenszolgáltatás 5%-ának megfelelő összeg 
előlegként történő kifizetését. 
A kivitelezés során 4 részszámla és 1 végszámla benyújtására van lehetőség. 
Az 1. részszámla benyújtására az áfa nélküli szerződéses érték 15%-át elérő megvalósult 
teljesítés, a 2. részszámla benyújtására az áfa nélküli szerződéses érték 30%-át elérő 
megvalósult teljesítés, a 3. részszámla benyújtására az áfa nélküli szerződéses érték 60%-át 
elérő megvalósult teljesítés, a 4. részszámla benyújtására az áfa nélküli szerződéses érték 
80%-át elérő megvalósult teljesítés esetén van lehetőség a tényleges műszaki tartalomnak 
megfelelő összeg erejéig. Az előleg elszámolására a végszámlában kerül sor. 
A számlák benyújtásának feltétele a teljesítésigazolás kiadása. Vállalkozó a sikeres, hiba- és 
hiánymentes műszaki átadás-átvételi eljárás lezárását követően, a megrendelő műszaki 
ellenőre által kiadott, a hiba és hiánymentes teljesítést igazoló teljesítésigazolás kiállítását 
követően jogosult végszámlát benyújtani. 
Előleg igénylése esetén az előleget a Vállalkozó a végszámlában köteles elszámolni oly módon, 
hogy a végszámla értékét az igényelt előleg értékével köteles csökkenteni. 
Ajánlatkérő a nyertes ajánlattevő által elvégzett tevékenységről teljesítésigazolást állít ki, a Kbt. 
135.§ (1) bekezdése szerint. A teljesítés akkor megfelelő és igazolható, ha a vonatkozó 
jogszabályoknak, szabványoknak és műszaki irányelveknek, ajánlattételi felhívásnak, 
közbeszerzési dokumentumoknak és a nyertes ajánlattevő ajánlatának megfelelően történik 
meg a tevékenység elvégzése. 
Ajánlatkérő az igazolt teljesítést követően a szabályszerűen kiállított számlát a kézhezvételtől 
számított 30 napon belül egyenlíti ki a nyertes ajánlattevő bankszámlájára történő banki 
átutalással, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 6:130. § 
(1)-(2) bekezdései alapján. 
A kivitelezési tevékenység építési hatósági engedély-köteles, ezért a fordított adózás hatálya 
alá tartozik.
15

Amennyiben nyertes ajánlattevő a teljesítéshez alvállalkozót vesz igénybe, a Ptk. 6:130. § (1)-(2)
bekezdésétől eltérően a 322/2015. (X.30.) Korm.rendelet 32/A.§-a alkalmazandó a kifizetés
során. 
Az elszámolás és a kifizetés pénzneme forint (HUF). 
A fizetési feltételek kapcsán irányadó jogszabályok még: 
- Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Kormányrendelet. 
- A 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó
támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet
III.1.8) A nyertes közös ajánlattevők által létrehozandó gazdálkodó szervezet:
Ajánlatkérő kizárja a gazdálkodó szervezet létrehozását, de közös ajánlattétel esetén az
ajánlatban a közös ajánlattevőknek csatolniuk kell egy cégszerűen aláírt megállapodást a
közbeszerzési dokumentumokban részletezett minimális tartalommal. Közös ajánlattétel esetén
a Kbt. 35.§ (2) bekezdése szerint a közös ajánlattevők kötelesek maguk közül egy, a
közbeszerzési eljárásban a közös ajánlattevők nevében eljárni jogosult képviselőt megjelölni. A
Kbt. 35.§ (2a) bekezdése szerint az ajánlatban csatolni kell a (2) bekezdés szerinti
meghatalmazást tartalmazó okiratot. A meghatalmazásnak ki kell terjednie arra, hogy a közös
ajánlattevők vagy részvételre jelentkezők képviseletére jogosult gazdasági szereplő az EKR-ben
elektronikus úton teendő nyilatkozatok megtételekor az egyes közös ajánlattevők vagy
részvételre jelentkezők képviseletében eljárhat. Ajánlatkérő az önálló ajánlattevők esetében is
kizárja gazdálkodó szervezet (projekttársaság) létrehozását.
III.2) A szerződéssel kapcsolatos feltételek
III.2.1) Meghatározott szakmára (képzettségre) vonatkozó információk (csak szolgáltatásmegrendelés
esetében)
A szolgáltatás teljesítése egy meghatározott szakmához (képzettséghez) van kötve
A vonatkozó törvényi, rendeleti vagy közigazgatási rendelkezésre történő hivatkozás:
III.2.2) A szerződés teljesítésével kapcsolatos feltételek:
III.2.3) A szerződés teljesítésében közreműködő személyekkel kapcsolatos információ
Az ajánlattevőknek közölniük kell a szerződés teljesítésében közreműködő személyek nevét és
szakképzettségét
IV. szakasz: Eljárás
IV.1) Meghatározás
IV.1.1) Az eljárás fajtája
Tárgyalásokat is magában foglaló eljárás.
IV.1.2) Keretmegállapodásra vagy dinamikus beszerzési rendszerre vonatkozó információk
A hirdetmény keretmegállapodás megkötésére irányul
Keretmegállapodás egy ajánlattevővel
Keretmegállapodás több ajánlattevővel
A keretmegállapodás résztvevőinek tervezett maximális létszáma:
A hirdetmény dinamikus beszerzési rendszer létrehozására irányul
A dinamikus beszerzési rendszert további beszerzők is alkalmazhatják
IV.1.3) A megoldások, illetve ajánlatok számának a tárgyalás megtartásával indított eljárás során
történő csökkentésére irányuló információ
16

Több fordulóban lebonyolítandó tárgyalások igénybe vétele annak érdekében, hogy
fokozatosan csökkentsek a megvitatandó megoldások, illetve a megtárgyalandó ajánlatok
számát.
IV.1.4) Információ a tárgyalásról
A tárgyalás lefolytatásának menete és az ajánlatkérő által előírt alapvető szabályai: (kivéve a
tárgyalás nélkül indított eljárást)
Az első tárgyalás időpontja: (egy szakaszos tárgyalásokat is magában foglaló eljárás esetén)
Ajánlatkérő fenntartja a jogot arra, hogy a szerződést az eredeti ajánlat alapján, tárgyalások
lefolytatása nélkül ítélje oda.
IV.1.5) Elektronikus árlejtésre vonatkozó információk
Elektronikus árlejtést fognak alkalmazni
További információk az elektronikus árlejtésről:
IV.2) Adminisztratív információk
IV.2.1) Az adott eljárásra vonatkozó korábbi közzététel
A hirdetmény száma a Közbeszerzési Értesítőben:
/ (KÉ-szám/évszám)
IV.2.2) Ajánlattételi vagy részvételi határidő
Dátum: 2022/12/09 (éééé/hh/nn) Helyi idő: 13:00 (óó:pp)
IV.2.3) Az ajánlattételi vagy részvételi felhívás kiválasztott jelentkezők részére történő
megküldésének tervezett napja
Dátum: (éééé/hh/nn)
IV.2.4) Azok a nyelvek, amelyeken az ajánlatok vagy részvételi jelentkezések benyújthatók: HU
IV.2.5) Az ajánlati kötöttség minimális időtartama:
Az ajánlati kötöttség végső dátuma: (éééé/hh/nn)
vagy
Az időtartam hónapban: vagy napban: 60 a következő dátumtól számítva: 2022/12/09
(éééé/hh/nn)
IV.2.6) Az ajánlatok vagy részvételi jelentkezések felbontásának feltételei
Datum: 2022/12/09 (éééé/hh/nn) Helyi idő: 15:00 (óó:pp)
Hely: Az ajánlatok felbontására a Kbt. 68.§-a és a 424/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet 15. §-a
irányadó.
Információk a jogosultakról és a bontási eljárásról:
VI. szakasz: Kiegészítő információk
VI.1) A közbeszerzés ismétlődő jellegére vonatkozó információk
A közbeszerzés ismétlődő jellegű nem
A további hirdetmények közzétételének tervezett ideje:
VI.2) Információ az elektronikus munkafolyamatokról
A megrendelés elektronikus úton történik
x Elektronikusan benyújtott számlákat elfogadnak
17

x A fizetés elektronikus úton történik
VI.3) További információk:
VI.3.1) Az ajánlatok értékelési szempontok szerinti tartalmi elemeinek értékelése során adható
pontszám:
0-10
VI.3.2) A módszer(ek) meghatározása, amellyel megadja a VI.3.1) pont szerinti ponthatárok közötti
pontszámot:
1-2. részszempont: pontozás, 3. részszempont: egyenes arányosítás, 4. részszempont: fordított
arányosítás
VI.3.3) Az ajánlati biztosíték
Az eljárásban való részvétel ajánlati biztosíték adásához kötött.
Az ajánlati biztosíték mértéke:
A befizetés helye: vagy az ajánlatkérő fizetési számlaszáma:
Az ajánlati biztosíték befizetése (teljesítése) igazolásának módja:
VI.3.4) További információk:
1. Ajánlatkérő biztosítja a Kbt. 114. § (6) bekezdése szerinti kiegészítő tájékoztatás lehetőségét. 
Ajánlatkérő felhívja a gazdasági szereplők figyelmét arra, hogy a Kbt. 41. § (1) bekezdése alapján 
az ajánlatkérő és a gazdasági szereplők között a közbeszerzési eljárással kapcsolatos, e 
törvényben vagy végrehajtási rendeletében szabályozott minden nyilatkozat vagy más 
információ közlése - ha e törvényből más nem következik - írásban, elektronikus úton történik. 
A Kbt. 41. § (1) bekezdése szerinti elektronikus kommunikáció - ha e törvény vagy e törvény 
felhatalmazása alapján alkotott jogszabály eltérően nem rendelkezik - az EKR-ben történik. 
A Kbt. 41/B. § (2) bekezdése alapján Ajánlatkérő rögzíti, hogy az EKR-ben csatolt formában 
benyújtandó elektronikus dokumentumoknak .jpeg, vagy .pdf fájlformátumúaknak kell lenniük. 
A dokumentumok csatolhatóak egy vagy több file-ban. 
2. Jelen eljárás építési beruházás megvalósítására irányul. Teljesítési határidő: a munkaterület 
átadásától számított 4 hónap. 
3. Ha több ajánlattevő közösen nyújt be ajánlatot, akkor az arról szóló - egyetemleges teljesítési 
kötelezettségvállalást tartalmazó - megállapodást az ajánlathoz csatolni kell. A megállapodás 
minimális tartalmi elemeit a további közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák. Közös 
ajánlattevőknek a Kbt. 35. §-ban foglaltakat be kell tartaniuk. 
4. Az ajánlattevőnek az ajánlatban nyilatkoznia kell a Kbt. 66. § (2) bekezdése tekintetében. 
5. Az ajánlatnak tartalmaznia kell az ajánlattevő nyilatkozatát a Kbt. 66. § (6) bekezdés a) és b) 
pontja tekintetében. A nyilatkozatokat nemleges tartalom esetén is kifejezetten meg kell tenni. 
6. Az ajánlathoz csatolni kell az ajánlattevő - közös ajánlattétel esetén valamennyi ajánlattevő 
valamint adott esetben az alkalmasság igazolásában résztvevő gazdasági szereplő aláírási 
címpéldányát, vagy a 2006. évi V. törvény 9. § (1) bekezdés szerinti aláírás-mintáját egyszerű 
másolatban. (Ajánlatkérő kizárólag azon személyek aláírási címpéldányát, aláírási-mintáját kéri 
benyújtani, akik az ajánlatban dokumentumokat aláírnak, kötelezettségvállaló nyilatkozatot 
tesznek, vagy mint cégjegyzésre jogosult képviselő(k) meghatalmazást ad(nak) olyan 
személy(ek)nek, akik az ajánlatban meghatalmazottként írnak alá). Amennyiben az ajánlattevő, 
vagy az ajánlatban cégszerűen nyilatkozó erőforrást nyújtó gazdasági szereplő nem tartozik a 
2013. évi V. törvény harmadik könyv harmadik részének (Gazdasági Társaság) hatálya alá,
18

elegendő, ha az ajánlattevő, illetve az ajánlatban cégszerűen nyilatkozó erőforrást nyújtó
gazdasági szereplő az ajánlathoz olyan két tanú aláírásával ellátott dokumentumot csatol be,
amelyen szerepel ezen szervezet, vagy személy aláírása, és amely nyilatkozat alkalmas arra,
hogy egyértelműen beazonosítható legyen a becsatolt nyilatkozatot aláíró jogosultsága.
Ajánlatkérő cégkivonat benyújtását nem kéri, a cégkivonatot ajánlatkérő vizsgálja elektronikus,
hatósági, ingyenes nyilvántartásból (www.e-cegjegyzek.hu). Változásbejegyzés: Amennyiben a
cégkivonat szerint el nem bírált módosítás van folyamatban, ajánlattevőnek ajánlatához
ugyanakkor csatolnia kell a cégbírósághoz benyújtott változásbejegyzési kérelmet és az annak
érkezéséről a cégbíróság által megküldött igazolást [=ún. „e-tértivevény”-t és az „Informatikai
vizsgálat eredménye” elnevezésű dokumentumok 1-1 nyomtatott példányát, továbbá .xml
file-ként nyomtatva a „Változásbejegyzési kérelem” elnevezésű dokumentum 1 nyomatott
példányát (mellékletek nélkül)]. Amennyiben nincs változásbejegyzés folyamatban, erről szóló
nemleges nyilatkozat benyújtása is szükséges. 
7. Az olyan nyilatkozat, amely közvetlenül valamely követelés érvényesítésének alapjául szolgál
(különösen garanciavállaló nyilatkozat vagy kezességvállalásról szóló nyilatkozat), elektronikus
okiratként meg kell, hogy feleljen a polgári perrendtartásról szóló törvény szerinti teljes
bizonyító erejű magánokirat követelményeinek. 
8. Az eljárás, a kapcsolattartás és a levelezés nyelve a magyar, joghatás kiváltására csak a
magyar nyelvű okiratok alkalmasak. Amennyiben bármely, az ajánlathoz csatolt okirat, igazolás,
nyilatkozat nem magyar nyelven került kiállításra, akkor az eredeti dokumentum mellett
csatolandó a magyar fordítás is. Ajánlatkérő nem várja el a szakfordításról és a tolmácsolásról
szóló 24/1986. (VI. 26.) MT rendelet szerinti hitelesített magyar fordítás becsatolását, elfogadja a
Kbt. 47. § (2) bekezdés szerinti ajánlattevő általi fordítást is. Ajánlattevő általi fordítás alatt az
ajánlatkérő az olyan fordítást érti, amely tekintetében az ajánlattevő képviseletére jogosult
személy nyilatkozik, hogy az mindenben megfelel az eredeti szövegnek, és a nyilatkozatát,
valamennyi fordításhoz csatolja. A fordítás tartalmának a helyességéért az ajánlattevő a felelős. 
Folytatás a következő alpontban.
VI.4) E hirdetmény feladásának dátuma:
2022/11/17 (éééé/hh/nn/)
Az európai uniós, a Kbt., annak végrehajtási rendeletei és más alkalmazandó jog előírásainak
történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben
4 ha az információ ismert
20 súlyszám helyett fontosság is megadható
21 súlyszám helyett fontosság is megadható; ha az ár az egyetlen értékelési szempont, súlyszám
nem szükséges
19

Document Outline