Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Tiltakozások a tankerületben'.


 
 
Az Egri Tankerületi Központ 
23/2017. (VI.15.) számú szabályzata 
 
Az Egri Tankerületi Központ  
panaszokkal és közérdekű bejelentésekkel 
kapcsolatos eljárásról szóló szabályzata 
 
Készítette: 
Eger, 2017. június 15. 
 
 
.......................................... 
Ballagó Zoltán 
tankerületi központ igazgató 
Egri Tankerületi Központ 
Az  Egri  Tankerületi  Központ  jelen  Szabályzatát  az  állami  köznevelési  közfeladat  ellátásában 
fenntartóként  részt  vevő  szervekről,  valamint  a  Klebelsberg  Központról  szóló  134/2016.  (VI.  10.) 
Korm.  rendelet  5.  §  (2)  bekezdés  9.  pontjában  biztosított  középirányítói  hatáskörömben  eljárva,  a 
Klebelsberg Központ Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 61/2016. (XII. 29.) EMMI utasítás 
40. §-a alapján jóváhagyom:  
Budapest, 2017. ………………..  „…….” 
.................................... 
 
dr. Solti Péter 
elnök 
Klebelsberg Központ 
 

link to page 3 link to page 3 link to page 3 link to page 3 link to page 3 link to page 3 link to page 4 link to page 4 link to page 4 link to page 5 link to page 5 link to page 6 link to page 6 link to page 6 link to page 6 link to page 7 link to page 7 link to page 8 link to page 8 Az Egri Tankerületi Központ 23/2017. (VI.15.) szabályzata 
Az Egri Tankerületi Központ panaszokkal és közérdekű 
bejelentésekkel kapcsolatos eljárásról szóló szabályzata 
 
TARTALOMJEGYZÉK 
I. Fejezet .............................................................................................................................................. 3 
Általános rendelkezések ...................................................................................................................... 3 
1. A szabályzat célja ........................................................................................................................ 3 
2. A szabályzat hatálya .................................................................................................................... 3 
3. Értelmező rendelkezések ............................................................................................................. 3 
4. Eljárási alapelvek ........................................................................................................................ 3 

II. Fejezet ............................................................................................................................................. 4 
A közérdekű bejelentés és panasz ....................................................................................................... 4 
5. A közérdekű bejelentésekkel és panaszokkal kapcsolatos eljárás megindítása ........................... 4 
6. A közérdekű bejelentések és panaszok elbírálásának határideje ................................................. 5 
7. A közérdekű bejelentések és panaszok elbírálásának rendje ....................................................... 5 
8. Intézkedések a közérdekű bejelentés vagy panasz elbírálását követően ..................................... 6 
9. A közérdekű bejelentő, a panaszos védelme ............................................................................... 6 

III. Fejezet ........................................................................................................................................... 6 
Záró rendelkezések .............................................................................................................................. 6 
1. számú melléklet ............................................................................................................................ 7 
Közérdekű bejelentés, panasz bejelentésére szolgáló űrlap ............................................................ 7 
2. számú melléklet ............................................................................................................................ 8 
Jegyzőkönyv szóbeli közérdekű bejelentés, panasz felvételéről ..................................................... 8 

 


Az Egri Tankerületi Központ 23/2017. (VI.15.) szabályzata 
Az Egri Tankerületi Központ panaszokkal és közérdekű 
bejelentésekkel kapcsolatos eljárásról szóló szabályzata 
 
A  panaszokról  és  közérdekű  bejelentésekről  szóló  2013.  évi  CLXV.  törvény  (a  továbbiakban: 
Panasztörvény)  rendelkezései  alapján  az  Egri  Tankerületi  Központ  (a  továbbiakban:  Tankerületi 
Központ)  Szervezeti  és  Működési  Szabályzatának  5.  §  (2)  bekezdés  f)  pontjában  biztosított 
jogkörömben  eljárva  a  közérdekű  bejelentések  és  panaszok  kezelésének  rendjét  az  alábbiak  szerint 
szabályozom. 
I. FEJEZET 
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK 
1. A szabályzat célja 
1. §  A  szabályzat  célja,  hogy  a  polgárok  törvényes  érdekeinek  védelmében  –  a  Panasztörvényben 
foglalt  eljárási  szabályok  jogszerű  és  hatékony  alkalmazása  céljából  –  a  Tankerületi  Központ 
valamennyi  szervezeti  egységének  (a  továbbiakban: szervezeti  egység)  ügyintézése  során  a  polgárok 
közérdekű bejelentéseinek és panaszainak előterjesztésére, vizsgálatára, érdemi elintézésére vonatkozó 
eljárást egységesen szabályozza. 
2. A szabályzat hatálya 
2. §  (1)  A  szabályzat  személyi  hatálya  a  tankerületi  igazgatóra,  Tankerületi  Központ 
kormánytisztviselőire,  kormányzati  ügykezelőire,  munkavállalóira  és  egyéb  foglalkoztatottaira  (a 
továbbiakban  együtt  foglalkoztatottak),  valamint  a  közérdekű  bejelentőre  és  panaszosra  (a 
továbbiakban együtt: bejelentő) terjed ki. 
(2) 
A szabályzat hatálya a Tankerületi Központhoz érkezett azon beadványokra terjed ki, amelyek a 
Panasztörvény rendelkezéseinek megfelelően panasznak vagy közérdekű bejelentésnek minősülnek. 
(3) 
A  szabályzat  hatálya  nem  terjed  ki  bírósági  vagy  közigazgatási  eljárás  hatálya  alá  tartozó 
ügyekkel összefüggésben benyújtott beadványokra, kérelmekre, egyéb iratokra. 
3. Értelmező rendelkezések 
3. §  E szabályzat értelmében: 
1. 
panasz: olyan kérelem, amely egyéni jog-  vagy érdeksérelem  megszüntetésére irányul, és 
elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá. A 
panasz javaslatot is tartalmazhat; 
2. 
közérdekű  bejelentés:  olyan  körülményre  hívja  fel  a  figyelmet,  amelynek  orvoslása  vagy 
megszüntetése  a  közösség  vagy  az  egész  társadalom  érdekét  szolgálja.  A  közérdekű 
bejelentés javaslatot is tartalmazhat; 
3. 
közérdekű  bejelentésekkel  és  panaszokkal  kapcsolatos  eljárás:  olyan  speciális  eljárás, 
amelyekben  az  eljáró  szervezeti  egységnek  a  feladata,  hogy  a  panaszban,  illetve 
bejelentésben foglaltak kivizsgálását követően a megtett intézkedésről vagy az intézkedés 
mellőzésének indokairól az érdekelteket értesítse. 
4. Eljárási alapelvek 
4. §  (1)  A  Tankerületi  Központhoz  érkező  panaszt  e  szabályzatban  foglaltak  szerint,  a 
Panasztörvényben foglaltakkal összhangban kell kivizsgálni. 
(2) 
A bejelentőt – az e szabályzat 13. § (2) bekezdésében meghatározottak kivételével – nem érheti 
hátrány a panasz vagy a közérdekű bejelentés megtétele miatt. 


Az Egri Tankerületi Központ 23/2017. (VI.15.) szabályzata 
Az Egri Tankerületi Központ panaszokkal és közérdekű 
bejelentésekkel kapcsolatos eljárásról szóló szabályzata 
 
(3) 
Az  eljárás  lefolytatására  és  az  ügy  kivizsgálására  kijelölt  személynek  (a  továbbiakban:  eljáró 
személy)  a  bejelentés  és  panasz  vizsgálata  során,  minden  esetben  elfogulatlanul,  tárgyilagosan, 
körültekintően és a tőle elvárható segítőkészséggel kell eljárnia. 
(4) 
A  kivizsgált  bejelentésre  és  panaszra  nyújtott  írásbeli  válasznak  határidőben  kell  elkészülnie, 
megfogalmazása pontos és közérthető kell, hogy legyen. 
II. FEJEZET 
A KÖZÉRDEKŰ BEJELENTÉS ÉS PANASZ 
5. A közérdekű bejelentésekkel és panaszokkal kapcsolatos eljárás megindítása 
5. §  (1)  Panasszal  és  közérdekű  bejelentéssel  bárki  fordulhat  a  panasszal  vagy  a  közérdekű 
bejelentéssel  (ld.  1.  számú  melléklet)  érintett  Tankerületi  Központhoz  az  alábbi  elérhetőségek 
bármelyikén: 
a) 
levelezési cím:  Egri Tankerületi Központ 3300 Eger, Bem tábornok u. 3. 
b)  e-mail-cím: 
[email protected] (titkárság) 
c) 
telefonszám: 
+3636/795-230 
d)  faxszám: 
+3636/482-985  
(2) 
A bejelentés szóban is megtehető; ebben az esetben a közérdekű bejelentést az eljáró személy 
jegyzőkönyvbe  (2.  számú  melléklet)  foglalja  és  a  közérdekű  bejelentő  számára  másodpéldányban 
átadja. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell: 
a) 
a bejelentő nevét, elérhetőségét (lakcím, telefonszám, e-mail cím), 
b)  a panasz, közérdekű bejelentés előterjesztésének helyét, idejét, 
c) 
a panasz, közérdekű bejelentés rövid összefoglalását, 
d)  a kapcsolódó folyamatban lévő ügy iktatószámát, 
e) 
a bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét, illetve mellékletként 
azok eredeti példányát vagy az eredetiről készült hiteles másolatát, 
f) 
a bejelentő aláírását, 
g)  az eljáró személy aláírását. 
(3) 
Telefonon történő közérdekű bejelentés vagy panasz esetén a bejelentőt tájékoztatni kell, hogy a 
hívásról  és  a  beszélgetésről  feljegyzés  készül,  amelynek  elkészítéséről  a  hívást  fogadó  ügyintéző 
köteles  gondoskodni.  A  feljegyzés  tartalmára  a  (2)  bekezdésben  foglaltakat  kell  megfelelően 
alkalmazni. 
6. §  (1)  A  korábbival  azonos  tartalmú,  ugyanazon  bejelentő  által  tett  ismételt  panasz  vagy 
közérdekű bejelentés vizsgálata mellőzhető. 
(2) 
A panasz vizsgálata mellőzhető az (1) bekezdésben meghatározott eseteken kívül akkor is, ha a 
bejelentő a sérelmezett tevékenységről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított hat hónap 
után  terjesztette  elő  panaszát.  A  sérelmezett  tevékenység  vagy  mulasztás  bekövetkeztétől  számított 
egy éven túl előterjesztett panaszt érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani. 
(3) 
Az  azonosíthatatlan  személy  által  tett  panasz  vagy  közérdekű  bejelentés  vizsgálatát  a 
Tankerületi Központ mellőzi. 


Az Egri Tankerületi Központ 23/2017. (VI.15.) szabályzata 
Az Egri Tankerületi Központ panaszokkal és közérdekű 
bejelentésekkel kapcsolatos eljárásról szóló szabályzata 
 
(4) 
A  (3)  bekezdés  alkalmazásától  az  eljáró  személy  eltekinthet  és  a  panaszt  vagy  közérdekű 
bejelentést  megvizsgálja,  ha  a  panasz  vagy  a  közérdekű  bejelentés  alapjául  súlyos  jog-  vagy 
érdeksérelem szolgál. 
7. §  A  Tankerületi  Központot,  valamint  a  Tankerületi  Központ  tevékenységét  (mulasztását)  érintő 
közérdekű  bejelentést,  panaszt,  illetve  a  szóbeli  bejelentésről  készült  jegyzőkönyvet,  feljegyzést  a 
tankerületi  központ  igazgatója  megvizsgálja,  és  amennyiben  megállapítja,  hogy  a  panasznak  vagy 
közérdekű bejelentésnek minősül, kijelöli az ügyben eljáró személyt. 
8. §  (1)  Ha  a  közérdekű  bejelentést  és  panaszt  törvényes  képviselő  vagy  meghatalmazott  útján  – 
írásban – nyújtják be, az eljáró személy a képviseleti jogosultságot megvizsgálja. 
(2) 
A benyújtott irományon fel kell tüntetni a bejelentő bejelentéséhez szükséges adatain kívül a – 
törvényes  képviselő  vagy  meghatalmazott  –  szükséges  adatait  (a  képviselő  születési  nevét,  anyja 
nevét, személyazonosító igazolvány számát), továbbá csatolni kell a képviseleti jogosultság megfelelő 
– közokiratban, vagy teljes bizonyító erejű magánokiratban történő – igazolását. 
(3) 
Amennyiben  a  képviselő  a  képviseleti  jogosultságát  nem  megfelelően  igazolja,  a  panasz 
kivizsgálása mellőzhető. 
6. A közérdekű bejelentések és panaszok elbírálásának határideje 
9. §  (1)  A panaszt és a közérdekű bejelentést – ha törvény eltérően nem rendelkezik – a Tankerületi 
Központhoz történő beérkezésétől számított harminc napon belül kell elbírálni. 
(2) 
Ha az elbírálást megalapozó vizsgálat előreláthatólag harminc napnál hosszabb ideig tart, erről a 
bejelentőt tájékoztatni kell. A tájékoztatásnak továbbá tartalmaznia kell: 
a) 
az eljáró ügyintéző nevét, beosztását és elérhetőségeit, 
b)  elintézés várható időpontját, 
c) 
a határidő-hosszabbítás indokait, 
d)  bejelentés iktatott, másolati példányát. 
7. A közérdekű bejelentések és panaszok elbírálásának rendje 
10. §  (1)  Az eljáró személy a bejelentőt meghallgatja, ha azt a panasz vagy a  közérdekű  bejelentés 
tartalma szükségessé teszi. 
(2) 
A panasz, közérdekű bejelentés kivizsgálása során az eljáró személy a Tankerületi Központ más 
szervezeti egységétől, illetve egyéb szervtől iratok, adatok rendelkezésre bocsátást kérheti. A vizsgálat 
történhet  iratok  tanulmányozásával,  az  érintettek  jegyzőkönyvbe  foglalt  meghallgatásával, 
feljegyzések beszerzésével. 
(3) 
A  közérdekű  bejelentésről,  panaszról  az  érintett  kormánytisztviselőt,  egyéb  alkalmazottat 
tájékoztatni kell. Az eljáró személy az érintettől írásbeli, szóbeli tájékoztatást, igazoló jelentést kérhet. 
Az  érintett,  felhívás  hiányában  is  jogosult  8  napon  belül  írásbeli  észrevételeit  megtenni,  illetőleg  a 
közérdekű  bejelentéssel,  panasszal  összefüggésben  álláspontját  kifejteni,  vagy  jegyzőkönyvi 
meghallgatását az elbírálásra jogosulttól kérni. 
(4) 
A (3) bekezdés szerinti eljárásban figyelemmel kell lenni a 13. §-ban foglaltakra. 
(5) 
A  közérdekű  bejelentéssel,  panasszal  érintett  személy  esetében  az  eljáró  személy  kiemelt 
felelősséggel  tartozik  a  bejelentő  személyes  adatainak  az  adatvédelmi  szabályoknak  megfelelő 
kezeléséért, továbbá  az  információs  önrendelkezési  jogról  és az  információszabadságról  szóló  2011. 
évi CXII. törvény rendelkezéseinek megtartásáért. 


Az Egri Tankerületi Központ 23/2017. (VI.15.) szabályzata 
Az Egri Tankerületi Központ panaszokkal és közérdekű 
bejelentésekkel kapcsolatos eljárásról szóló szabályzata 
 
8. Intézkedések a közérdekű bejelentés vagy panasz elbírálását követően 
11. §  (1)  A vizsgálat befejezésekor – a minősített adat, illetve törvény alapján üzleti, gazdasági vagy 
egyéb  titoknak  minősülő  adat  kivételével  –  a  megtett  intézkedésről  vagy  annak  mellőzéséről  –  az 
indokok megjelölésével – a bejelentőt haladéktalanul értesíti. 
(2) 
Az  írásbeli  értesítés  mellőzhető,  ha  a  panasz  vagy  a  közérdekű  bejelentés  elintézéséről  a 
bejelentőt  szóban  tájékoztatták,  aki  a  tájékoztatást  tudomásul  vette.  E  tényt  jegyzőkönyvben  vagy 
rövid feljegyzésben szükséges rögzíteni. 
12. §  A panasz vagy a közérdekű bejelentés alapján – ha alaposnak bizonyul – gondoskodni kell 
a) 
a  jogszerű  vagy  a  közérdeknek  megfelelő  állapot  helyreállításáról,  illetve  az  egyébként 
szükséges intézkedések megtételéről, 
b)  a feltárt hibák okainak megszüntetéséről, 
c) 
az okozott sérelem orvoslásáról és 
d)  indokolt esetben a felelősségre vonás kezdeményezéséről. 
9. A közérdekű bejelentő, a panaszos védelme 
13. §  (1)  A bejelentő személyes adatai csak a közérdekű bejelentés, panasz alapján kezdeményezett 
eljárás  lefolytatására  hatáskörrel  rendelkező  szerv  részére  adhatóak  át,  amennyiben  a  szerv  annak 
kezelésére  törvény  alapján  jogosult,  vagy  az  adatai  továbbításához  a  bejelentő  egyértelműen 
hozzájárult. A bejelentő adatai, egyértelmű hozzájárulása nélkül, nem hozhatók nyilvánosságra. 
(2) 
Ha  nyilvánvalóvá  vált,  hogy  a  panaszos  vagy  a  közérdekű  bejelentő  rosszhiszeműen,  döntő 
jelentőségű valótlan információt közölt és 
a) 
ezzel  bűncselekmény  vagy  szabálysértés  elkövetésére  utaló  körülmény  merül  fel, 
személyes adatait az eljárás lefolytatására jogosult szerv vagy személy részére át kell adni, 
b)  alappal  valószínűsíthető,  hogy  másnak  jogellenes  kárt  vagy  egyéb  jogsérelmet  okozott, 
személyes  adatait  az  eljárás  kezdeményezésére,  illetve  lefolytatására  jogosult  szervnek 
vagy személynek kérelmére át kell adni. 
III. FEJEZET 
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK 
14.  §  (1)  Jelen  szabályzat  a  Klebelsberg  Központ  elnökének  jóváhagyását  követő  5.  napon  lép 
hatályba. 
(2) Jelen szabályzat rendelkezéseit a hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell. 
(3)  Jelen  szabályzat  hatályba  lépésével  egyidejűleg  hatályát  veszíti  az  e  tárgykörben  kiadott  korábbi 
szabályozás. 


Az Egri Tankerületi Központ 23/2017. (VI.15.) szabályzata 
Az Egri Tankerületi Központ panaszokkal és közérdekű 
bejelentésekkel kapcsolatos eljárásról szóló szabályzata 
 
1. számú melléklet 
Közérdekű bejelentés, panasz bejelentésére szolgáló űrlap1 
Címzett 
 
eljárásra jogosult szerv: 
 
I. 
panasszal  érintett  szervezeti 
egység
 

A bejelentő 
 
neve: 
 
lakcíme: 
 
II. 
telefonszáma: 
 
e-mail-címe: 
 
értesítés módja: 
 
A  bejelentés  alapjául  szolgáló 
esemény észlelésének 

 
 
III. 
helye: 
 
ideje: 
 
 
 
 
A bejelentés rövid 
IV. 
összefoglalása
 
 
 
 
 
 
Bemutatott, csatolt iratok, 
 
dokumentumok, egyéb 
 
V. 
bizonyítékok 
(pl. képviselő meghatalmazása,   
szerződés, stb.) 
 
 
 
 
………………………………………………… 
……………………………… 
bejelentő 
 
                                                      
1  Az  eljárásra  jogosult  szervezetnek  megküldött  panaszt  célszerű  tértivevényes  vagy  ajánlott  küldeményként 
postázni.  E-mailben  megküldött  panaszbeadványról  kérjen  beérkezési  visszaigazolást.  A  panasszal  érintett 
szervezetnek a panasz kézhezvételét követően 30 nap áll rendelkezésére, hogy az ügyet érdemben megvizsgálja és 
a panasszal kapcsolatos álláspontját, illetve intézkedéseit indoklással ellátva az ügyfélnek írásban megküldje. 


Az Egri Tankerületi Központ 23/2017. (VI.15.) szabályzata 
Az Egri Tankerületi Központ panaszokkal és közérdekű 
bejelentésekkel kapcsolatos eljárásról szóló szabályzata 
 
2. számú melléklet 
Jegyzőkönyv szóbeli közérdekű bejelentés, panasz felvételéről 
A bejelentő 
 
neve: 
 
I. 
lakcíme: 
 
telefonszáma: 
 
e-mail-címe: 
 
A bejelentés előterjesztésének   
II. 
helye: 
 
ideje: 
 
 
 
 
A bejelentés rövid 
III. 
összefoglalása
 
 
 
 
 
 
 
Bemutatott, csatolt iratok, 
 
IV. 
dokumentumok, egyéb 
bizonyítékok
 
 
 
 
Kapcsolódó folyamatban lévő 
V. 
ügy iktatószáma:
 
 
 
………………………………………………… 
………………………………………………… 
……………………………… 
…………………………………… 
bejelentő 
eljáró személy