Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Előállítások száma 2021 július és 2021 augusztus hónapokban, intézkedéssel kapcsolatos panaszok száma'.



 
BUDAPESTI RENDŐR-FŐKAPITÁNYSÁG 
XII. KERÜLETI RENDŐRKAPITÁNYSÁG 
 
 
  
Tárgy: közérdekű adatigénylésre válasz  
 
 
 
 
 
 
 
Hivatkozási szám: - 
 
 
 
 
 
 
 
Ügyintéző: Terjék László r. őrnagy 
 
 
 
 
 
 
 
Telefonszám: 457-5645/ 52-123 
 
 
Kanyó Judit asszonynak, 
 
([email protected]) 
 
 
Tisztelt Kanyó Judit Asszony! 
 
A  Budapesti  Rendőr-főkapitányság  XII.  kerületi  Rendőrkapitányság  (a  továbbiakban: 
Rendőrkapitányság)  részére  2022.  augusztus  18.  napján  15  óra  47  perckor  elektronikus  úton 
benyújtott közérdekű adatigénylése kapcsán az alábbiakról tájékoztatom. 
 
A Rendőrkapitányság 2021. július – 2021. augusztus közötti időszakban a Rendőrségről szóló 1994. 
évi XXXIV. törvény 33.§ (1) bekezdés a) pontja és a 33.§ (2) bekezdés b) pontja alapján összesen 71 
elfogást  és  előállítást  foganatosított  a  XII.  kerület  illetékességi  területén,  melyből  7  eset  hozható 
összefüggésbe mozgáskorlátozott igazolvánnyal.  
 
Az adatigénylés 2. pontja vonatkozásában - a Rendőrség Iratkezelési Szabályzatáról szóló 59/2008. 
(OT.31.)  ORFK  utasítás,  valamint  az  Iratkezelési  Szabályzatról  szóló  40/2017.(XII.29.)  ORFK 
utasítás alapján - tájékoztatom, hogy a rendőri intézkedések elleni panaszok megőrzési ideje 5 év, 
melyre figyelemmel 2017-2022-ig terjedő időszak adatainak kiadására van lehetőség.  
 
2017-2022-ig a Rendőrkapitánysághoz mozgáskorlátozott igazolvány jogosulatlan használata miatti 
rendőri  intézkedésekkel  szemben  érkezett  panaszok  kigyűjtése  a  közfeladatot  ellátó  szerv 
alaptevékenységének ellátáshoz szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár, 
ezért  az  adatigénylés  teljesítésével  összefüggésben  az  információs  önrendelkezési  jogról  és  az 
információszabadságról  szóló  2011.  évi  CXII.  törvény  (a  továbbiakban:  Infotv.)  29.  §  (3)  és  (4) 
bekezdéseiben foglaltak alapján, az (5) bekezdés c) pontja szerint költségtérítést állapítok meg az 
alábbiakban részletezettek szerint.  
 
Az  Ön  által  kért  adatokról  nyilvántartással  nem  rendelkezünk,  ezért  azok  leválogatására  csak 
manuálisan,  az  ügyek  egyenkénti  áttekintésével  van  lehetőség.  Az  adatkérés  teljesítéséhez  a 
2017.01.01.-2022.08.18.  közötti  időszak  vonatkozásában  66  darab  általános  ügy  áttekintése 
szükséges, melyek egyenkénti ellenőrzése 1 fő munkatárs munkája terhére munkaórában végezhető 
el,  egy  ügyirat  áttekintésére,  feldolgozására  átlagosan  10  percet  számolva.  Az  így  megállapított 
költségtérítés mértéke összesen 27090 Ft. (7*3870-Ft,). 

A  költségtérítés  összege  járulék  és  áfa  mentes.  A  költségtérítés  mértékének  megállapítására  a 
közérdekű adat iránti igény teljesítéséért megállapítható költségtérítés mértékéről szóló 301/2016. 
(IX.30.) Korm. rendelet 3. § és 4. § figyelembe vételével került sor. 
Kérem, hogy jelen tájékoztatás kézhezvételét követő 30 napon belül szíveskedjék nyilatkozni arra 
vonatkozóan, hogy adatigénylését a továbbiakban is fenntartja-e. Amennyiben igen, abban az esetben 
kérem,  hogy  a  számla  kiállításához  szükséges  adatokat  is  (név,  cím,  adószám)  megküldeni 
szíveskedjék. 
Egyúttal  tájékoztatom,  hogy  az  adatkérés  teljesítésére  az  Infotv.  29.  §  (4)  bekezdése  alapján  a 
költségtérítés megfizetését követő 15 napon belül kerül sor. 
 
Budapest, időbélyegző szerint 
 
 
 

Tisztelettel: 
 
 
 

Sztanyó István r. alezredes 
 
      rendőrségi tanácsos 
 
kapitányságvezető 
 
 
 

ZÁRADÉK
A dokumentum elektronikus aláírással hitelesített
01120-197/3-7/2022.KOZA