BUDAPESTI RENDŐR-FŐKAPITÁNYSÁG
XII. KERÜLETI RENDŐRKAPITÁNYSÁG
Tárgy: közérdekű adatigénylésre válasz
Hivatkozási szám: -
Ügyintéző: Terjék László r. őrnagy
Telefonszám: 457-5645/ 52-123
Kanyó Judit asszonynak,
(
[email protected])
Tisztelt Kanyó Judit Asszony!
A Budapesti Rendőr-főkapitányság XII. kerületi Rendőrkapitányság (a továbbiakban:
Rendőrkapitányság) részére 2022. augusztus 18. napján 15 óra 47 perckor elektronikus úton
benyújtott közérdekű adatigénylése kapcsán az alábbiakról tájékoztatom.
A Rendőrkapitányság 2021. július – 2021. augusztus közötti időszakban a Rendőrségről szóló 1994.
évi XXXIV. törvény 33.§ (1) bekezdés a) pontja és a 33.§ (2) bekezdés b) pontja alapján összesen 71
elfogást és előállítást foganatosított a XII. kerület illetékességi területén, melyből 7 eset hozható
összefüggésbe mozgáskorlátozott igazolvánnyal.
Az adatigénylés 2. pontja vonatkozásában - a Rendőrség Iratkezelési Szabályzatáról szóló 59/2008.
(OT.31.) ORFK utasítás, valamint az Iratkezelési Szabályzatról szóló 40/2017.(XII.29.) ORFK
utasítás alapján - tájékoztatom, hogy a rendőri intézkedések elleni panaszok megőrzési ideje 5 év,
melyre figyelemmel 2017-2022-ig terjedő időszak adatainak kiadására van lehetőség.
2017-2022-ig a Rendőrkapitánysághoz mozgáskorlátozott igazolvány jogosulatlan használata miatti
rendőri intézkedésekkel szemben érkezett panaszok kigyűjtése a közfeladatot ellátó szerv
alaptevékenységének ellátáshoz szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár,
ezért az adatigénylés teljesítésével összefüggésben az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 29. § (3) és (4)
bekezdéseiben foglaltak alapján, az (5) bekezdés c) pontja szerint költségtérítést állapítok meg az
alábbiakban részletezettek szerint.
Az Ön által kért adatokról nyilvántartással nem rendelkezünk, ezért azok leválogatására csak
manuálisan, az ügyek egyenkénti áttekintésével van lehetőség. Az adatkérés teljesítéséhez a
2017.01.01.-2022.08.18. közötti időszak vonatkozásában
66 darab
általános ügy áttekintése
szükséges, melyek egyenkénti ellenőrzése 1 fő munkatárs munkája terhére
7 munkaórában végezhető
el, egy ügyirat áttekintésére, feldolgozására átlagosan 10 percet számolva. Az így megállapított
költségtérítés mértéke összesen
27090 Ft. (7*3870-Ft,).
A költségtérítés összege járulék és áfa mentes. A költségtérítés mértékének megállapítására a
közérdekű adat iránti igény teljesítéséért megállapítható költségtérítés mértékéről szóló 301/2016.
(IX.30.) Korm. rendelet 3. § és 4. § figyelembe vételével került sor.
Kérem, hogy jelen tájékoztatás kézhezvételét követő 30 napon belül szíveskedjék nyilatkozni arra
vonatkozóan, hogy adatigénylését a továbbiakban is fenntartja-e. Amennyiben igen, abban az esetben
kérem, hogy a számla kiállításához szükséges adatokat is (név, cím, adószám) megküldeni
szíveskedjék.
Egyúttal tájékoztatom, hogy az adatkérés teljesítésére az Infotv. 29. § (4) bekezdése alapján a
költségtérítés megfizetését követő 15 napon belül kerül sor.
Budapest, időbélyegző szerint
Tisztelettel:
Sztanyó István r. alezredes
rendőrségi tanácsos
kapitányságvezető
ZÁRADÉK
A dokumentum elektronikus aláírással hitelesített
01120-197/3-7/2022.KOZA