Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Adóügyekkel kapcsolatos tájékoztatáskérés'.

 
Horváth Ferenc Úr 
Tárgy: adóügyekkel kapcsolatos 
részére 
közérdekűadat-igénylés 
 
Iktatószám: HFO/800/2/2021 
[email protected] 
Ügyintéző: Dr. Mózer Éva 
Telefon: 06 1 4338 170 
E-mail: [email protected] 
 
 
 
Tisztelt Horváth Ferenc Úr! 
 
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 28. § (1) 
bekezdése alapján benyújtott, az önkormányzati adóhatóság létszámával és az adóellenőrzési feladatokkal 
kapcsolatos adatigénylése tárgyában az alábbiakról tájékoztatom. 
 
Budapest  Főváros  X.  kerület  Kőbányai  Polgármesteri  Hivatal  Hatósági  Főosztály  Adóhatósági  Osztálya 
szervezeti egységében az adóhatósági feladatokat jelenleg tíz fő látja el, amelyből egy fő osztályvezetői, egy 
fő adókönyvelői, és nyolc fő adóhatósági ügyintézői munkakörben tevékenykedik 
 
Adóellenőrzésre jellemzően építmény- és telekadó adónemekben kerül sor abban az esetben, ha a tényállás 
tisztázása érdekében szükséges, vagy ha az ellenőrzés ellenőrzéssel lezárt időszakot eredményező, az adó 
alapjának  és  összegének  vizsgálatára  irányul.  Az  adóhatóság  abban  az  esetben  tart  helyszíni  szemlét, 
amennyiben a tényállás tisztázásához az ingatlan megtekintése szükséges. 
 
A 2020. évben 8 adózónál került sor adóellenőrzésre építmény- és telekadó adónemben, helyszíni szemlét 
6  alkalommal  tartottak  az  adóhatóság  munkatársai.  A  2021.  évben  szintén  építmény-  és  telekadó 
adónemben 7 adózónál történt adóellenőrzés, helyszíni szemlére 9 alkalommal került sor.   
 
Kérem a tájékoztatásom szíves elfogadását. 
 
Budapest, időbélyegző szerint 
 
Üdvözlettel, 
 
dr. Szabó Digitálisan aláírta:  
dr. Szabó Krisztián 
Dátum: 2021.12.17 
 
Krisztián 16:28:27 +01'00'
Dr. Szabó Krisztián