PEST MEGYEI KATASZTRÓFAVÉDELMI IGAZGATÓSÁG
Tárgy: Samsung SDI Zrt. Göd, Ipartelep 0403 hrsz.
alatti telephely katasztrófavédelmi engedélyezési
eljárásban hozott döntés
Ügyintéző: Andor Máté tű. szds.
Telefonszám: 06-1/469-4105
H A T Á R O Z A T
A
Samsung SDI Magyarország Zrt. (székhelye: 2131 Göd, Ipartelep 0403 hrsz.,
cégjegyzékszám: 13-10- 040717, adószáma: 12627884-2-44, a továbbiakban: Üzemeltető) 2131
Göd, Ipartelep 0403 hrsz. alatt meglévő 1. számú üzemére (a továbbiakban: 1. számú üzem),
mint felső küszöbértékű veszélyes anyagokkal foglalkozó üzemre vonatkozó 36300/3871-
39/2019.ált. számú katasztrófavédelmi engedélyben szereplő feltételek teljesítésének igazolására
benyújtott nyilatkozatát elfogadom, és a veszélyes tevékenység végzésére a katasztrófavédelmi
engedély
kiadásához az alábbi feltételekkel hozzájárulok:
1.
Az 1. számú üzem B zónájának 92.000 m2-es épületrészében (továbbiakban: 92M
épületrész), mint veszélyes anyagokkal foglalkozó létesítményben katasztrófavédelmi
engedélyhez kötött veszélyes tevékenység kizárólag az épületrész építésügyi hatósági
eljárásban hozott használatbavételi engedély véglegessé válását követően kezdhető meg.
2.
Az 1. számú üzem „Assembly épületrész” és az „Üzem épületrész 4-es zónájában
található Elektróda terület”, mint veszélyes anyagokkal foglalkozó létesítmények
átalakításokkal érintett területein (a továbbiakban: Átalakításokkal érintett terület)
katasztrófavédelmi engedélyhez kötött veszélyes tevékenység kizárólag a
módosításokkal érintett tűzjelző és tűzoltó rendszerek megfelelőségének és
üzemképességének igazolásával, a Hatóság, mint iparbiztonsági hatóság jóváhagyását
követően kezdhető meg.
Az 1. feltétel teljesítésének módja és határideje: A teljesítést igazoló dokumentumokat a
Hatóság részére be kell nyújtani a veszélyes tevékenység megkezdését megelőzően.
A 2. feltétel teljesítésének módja és határideje: A teljesítést igazoló dokumentumokat a
Hatóság részére be kell nyújtani. Az Átalakításokkal érintett területen
kizárólag a Hatóság
jóváhagyását követően kezdhető meg a veszélyes tevékenység.
Felhívom az Üzemeltető figyelmét, hogy a Hatóság részére 2020. augusztus 25-én
benyújtott, 36300/3871-31/2019.ált. ügyiratszámon érkeztetett biztonsági jelentésben (a
továbbiakban: BJ) és mellékleteiben foglaltak szerint köteles működni, különös tekintettel
az abban foglalt műszaki, technológiai, beruházási, karbantartási és egyéb előírásokra,
azzal az eltéréssel, hogy a 92M épületrészben és az Átalakításokkal érintett területen a BJ-
ben bemutatott veszélyes tevékenység kizárólag jelen határozat 1-2. feltételei szerint
folytatható.
A Hatóság abban az esetben, ha az Üzemeltető a hatósági határozatban illetve a
jogszabályokban foglalt kötelezettségeinek nem tesz eleget, vagy ha a biztonságos üzemeltetés
feltétele bármely okból hiányzik, a veszélyes tevékenység folytatásának felfüggesztését
2
rendelheti el.
Ha az Üzemeltető a biztonságos működéssel kapcsolatos kötelezettségeit nem teljesíti és a
biztonságos üzemeltetés feltételeiben súlyos hiányosság jelentkezik, akkor Hatóságom a
katasztrófavédelmi engedély visszavonásával a veszélyes tevékenység folytatását megtiltja. Az
Üzemeltető költségére és veszélyére Hatóságom a rendőrség közreműködésével a veszélyes
anyagokkal foglalkozó üzemben foglalkoztatott, vagy annak területén lévő személyeknek a
veszélyes anyagokkal foglalkozó üzem területére történő belépésének, illetve az ott-
tartózkodásának megtiltását; a veszélyes anyagokkal foglalkozó üzem, veszélyes anyagokkal
foglalkozó létesítmény helyiségeinek lezárását és ennek hatósági pecséttel történő hitelesítését; a
veszélyes anyagokkal foglalkozó üzem, veszélyes anyagokkal foglalkozó létesítmény biztonsági
őrzését; a veszélyes anyagokkal foglalkozó üzemben, veszélyes anyagokkal foglalkozó
létesítményben található veszélyes anyagok, eszközök elszállítását, környezetvédelmi szabályok
szerinti megsemmisítését, vagy veszélyeztető jellegük megszüntetését rendelheti el. Az
Üzemeltető a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesettel, vagy üzemzavarral
összefüggésben megelőző, elhárító, helyreállító intézkedésekre, valamint a veszélyes
anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset körülményeinek kivizsgálására kötelezhető.
Az Üzemeltető a hatósági határozatban, vagy a jogszabályokban foglalt kötelezettségeinek
elmulasztása, vagy a veszélyes tevékenységgel kapcsolatos súlyos balesettel vagy üzemzavarral
összefüggésben a megelőző, elhárító és helyreállító intézkedésekre vonatkozó kötelezettsége be
nem tartása esetén katasztrófavédelmi bírsággal sújtható. A katasztrófavédelmi bírság legkisebb
összege 300.000,- forint, azaz háromszázezer forint, legmagasabb összege 3.000.000,- forint,
azaz hárommillió forint. A bírság egy eljárásban ugyanazon kötelezettség ismételt megszegése,
vagy más kötelezettségszegés esetén ismételten is kiszabható. A bírság megfizetése nem
mentesít a büntetőjogi, illetve a polgári jogi felelősség, valamint az elmulasztott kötelezettség
teljesítése alól.
Jelen határozat ellen közigazgatási úton további jogorvoslatnak helye nincs, a vitatott
közigazgatási cselekmény ellen a Budapest Környéki Törvényszéknek címzett és a Pest Megyei
Katasztrófavédelmi Igazgatósághoz (1149 Budapest, Mogyoródi út 43.) a közléstől számított 30
napon belül benyújtott kereseti kérelemmel közigazgatási pert lehet kezdeményezni.
A jogi képviselővel eljáró fél, valamint a belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet
az űrlapbenyújtás támogatási szolgáltatás igénybevételével köteles benyújtani a keresetlevelet az
elsőfokú közigazgatási döntést hozó szervnél. A jogi képviselővel eljáró fél és a belföldi
székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet - ha nem ügyvédi képviselettel jár el - az
elektronikus benyújtás során a képviseletét ellátó személy teljes körű azonosítását biztosító és az
űrlapbenyújtás támogatási szolgáltatás igénybevételével is eljárhat, ha azzal rendelkezik.
Tárgyalás tartását a felperes a keresetlevélben, az alperes a védiratban kérheti. Tárgyalás tartása
a perbelépési kérelemben, illetve a perbevonástól vagy a perbeállítástól számított tizenöt napon
belül is kérhető. A tárgyalás tartása iránti kérelem elmulasztása miatt igazolásnak nincs helye.
Eljárási költség megtérítéséről nem kellett dönteni, mert az eljárás során ilyen költség nem
merült fel.
I n d o k o l á s
I. a.
Az Üzemeltető 2019. december 04-én az 1. számú üzemére vonatkozóan katasztrófavédelmi
3
engedély kérelmet terjesztett elő Hatóságomhoz, amely kérelem az üzem besorolásának
megváltozatására (alsó küszöbértékűről felső küszöbértékű veszélyes anyagokkal foglalkozó
üzemre) vonatkozott.
Hatóságom
a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló
2011. évi CXXVIII. törvény (a továbbiakban: Kat.) és
a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos
balesetek elleni védekezésről szóló 219/2011 (X. 20.) Korm. rendelet (továbbiakban: R.)
előírásai alapján katasztrófavédelmi engedélyezési eljárást folytatott le, melynek eredményeként
a veszélyes tevékenység végzésére a 2020. május 19-én kelt 36300/3871-27/2019.ált. számú
határozatban szereplő 13 feltétellel katasztrófavédelmi engedélyt adott. A határozat 2.-13.
feltételeinek teljesítési határideje a határozat kézhezvételétől számított 90 nap volt.
I.b.
Az Üzemeltető 2020. augusztus 25-én a 36300/3871-27/2019.ált. számú határozatban szereplő
feltételek teljesítésének igazolására az 1. számú üzemre vonatkozóan egységes szerkezetű
biztonsági jelentést nyújtott be a Hatósághoz, amely nyilvántartásba vétele 36300/3871-
31/2019.ált. számon megtörtént.
A 2020. augusztus 25-én benyújtott biztonsági jelentésben foglaltak, valamint a 2020. október
21-én megtartott helyszíni szemle és az Üzemeltető által benyújtott nyilatkozatok alapján
megállapításra került, hogy az Üzemeltető a 36300/3871-27/2019.ált. számú határozat feltételi
pontjait - az 1. és 3. pontokban foglaltakon kívül - teljesítette.
Hatóságom 2020. november 04-én 36300/3871-39/2019.ált. számú határozatában a veszélyes
tevékenység végzéséhez az alábbi feltételekkel hozzájárult:
1. Az 1. számú üzem B zónájának 92.000 m2-es épületrészében (továbbiakban: 92M
épületrész) katasztrófavédelmi engedélyhez kötött veszélyes tevékenység az
épületrész építésügyi hatósági eljárásban hozott használatbavételi engedély
véglegessé válását követően kezdhető meg.
2. Az 1. számú üzem átalakításokkal érintett területein a módosításokkal érintett
tűzjelző és tűzoltó rendszerek megfelelőségét és üzemképességét igazolni kell.
A 2. feltétel teljesítésének határideje 2021. január 08. volt.
Az Üzemeltető 2021. január 08-án nyilatkozatot nyújtott be a Hatóság részére, amely
nyilvántartásba vétele 36300/3871-43/2019.ált. számon megtörtént. A nyilatkozatában az
Üzemeltető előadta, hogy az 1. számú üzem átalakításokkal érintett területein az átalakításokkal
érintett tűzoltó rendszerek megfelelőségét igazoló dokumentumokat 2021. márciusában fogják
benyújtani, a módosításokkal érintett tűzjelző rendszerek engedélyeztetésre készen állnak. Az
Üzemeltető a nyilatkozata mellékleteként benyújtotta a tűzjelző- és oltó berendezések
kivitelezőinek nyilatkozatait, amelyek szerint a tűzjelző rendszer részlegesen megfelelő, és
részlegesen üzemképes, a tűzoltó rendszer kivitelezésének várható befejezése a nyilatkozat
kiállításától (2021. január 07.) számított 12 hét múlva fog megtörténni.
A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Vác Katasztrófavédelmi Kirendeltség
(továbbiakban: Vác KvK) 2021. február 16-án és február 17-én hatósági ellenőrzést tartott az 1.
számú üzem területén. A helyszíni ellenőrzésről 36310/208-1/2021.ált. és 36310/207-1/2021.ált.
számon jegyzőkönyv készült.
II.
4
A Hatóság a 36300/3871-31/2019.ált. iktatási számon nyilvántartásba vett biztonsági jelentést, a
2021. január 08-án benyújtott nyilatkozatot, valamint Vác Kvk által végrehajtott ellenőrzések
során tapasztaltakat megvizsgálta és megállapította, hogy az Üzemeltető kérelme a Kat. és az R.
követelményeinek a rendelkező részben meghatározott feltételekkel felel meg.
1. A Hatóságomnál rendelkezésre álló információk és dokumentumok alapján
megállapításra került, hogy az 1. számú üzem 92M épületrésze építésügyi hatósági
eljárásban kiadott és véglegessé vált használatbavételi engedéllyel még nem rendelkezik.
A biztonsági jelentés 51-52. oldalán lévő leírás, a 93. oldalon lévő helyszínrajz, valamint
a 2020. október 21-én megtartott helyszíni szemlén tapasztaltak alapján a 92M
épületrész területén veszélyes anyag (elektróda alapanyag) tárolás tevékenységet
kívánnak végezni. Vác KvK 2021. február 16-án és február 17-én végrehajtott hatósági
ellenőrzése során megállapításra került, hogy a 92M épületrész területe a bejárás
időpontjában használatban volt, ott üzemi tevékenységet végeztek (termelés és
raktározás), veszélyes anyagok jelenlétében.
Hatóságom a 36300/1060-2/2021.ált. számú határozatával 2021. március 17-én a
veszélyes tevékenység folytatását a 92M épületrészben megtiltotta.
Az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az
építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 39. § (1)
bekezdés b) pontja alapján Használatbavételi engedély alapján vehető használatba az a
rendeltetésszerű és biztonságos használatra alkalmas építmény, építményrész, amelyre az
építtetőnek építési engedélyt kellett kérnie, ha annak használatbavételi engedélyezési
eljárásába szakhatóságot szükséges bevonni.
Mindezek alapján határozatom rendelkező részének 1. pontjában szereplő feltételt
határoztam meg.
2. A 2020. augusztus 25-én benyújtott biztonsági jelentés a beépített tűzjelző és tűzoltó
rendszerek bemutatását és megfelelőségét az 5. mellékletében („A gyár jelző és
oltórendszereinek megfelelősége”) szereplő dokumentumokkal kívánta igazolni, azonban
a benyújtott dokumentumok között az 1. számú üzem átalakításokkal érintett területein a
módosításokkal érintett tűzjelző és tűzoltó rendszerek megfelelőségét és üzemképességét
igazoló dokumentumok nem kerültek benyújtásra. Az Üzemeltető 2021. január 08-án
benyújtott nyilatkozatában előadta, hogy az 1. számú üzem átalakításokkal érintett
területein az átalakításokkal érintett tűzoltó rendszerek megfelelőségét igazoló
dokumentumokat 2021. márciusában fogják benyújtani, a módosításokkal érintett
tűzjelző rendszerek engedélyeztetésre készen állnak. Az Üzemeltető a nyilatkozata
mellékleteként benyújtotta a tűzjelző- és oltó berendezések kivitelezőinek nyilatkozatait,
amelyek szerint a tűzjelző rendszer részlegesen megfelel és részlegesen üzemképes, az
tűzoltó rendszer kivitelezésének várható befejezése a nyilatkozat kiállításától (2021.
január 07.) számított 12 hét múlva fog megtörténni. Vác KvK 2021. február 16-án
végrehajtott hatósági ellenőrzése során megállapításra került, hogy az „
Assembly
épületrész” területén az átépített, átalakított és bővített tűzoltó berendezés a tűzvédelmi
hatóság használatbavételi engedélyével nem rendelkezik. Továbbá megállapításra került,
hogy az „
Assembly épületrész” winding 2 üzemrész,
winding 3 üzemrész és
winding 4
üzemrész területén az átalakított és bővített tűzjelző berendezés, valamint az „
Üzem
épületrész 4-es zónájában található Elektróda területen” kiépített 23, 24 és 25-ös hurok
a tűzvédelmi hatóság használatbavételi engedélyével nem rendelkezik.
Hatóságom a 36300/1061-2/2021.ált. számú határozatával 2021. március 17-én a
veszélyes tevékenység folytatását a „Assembly épületrészében” és az „Üzem épületrész
4-es zónájában található Elektróda területen” megtiltotta.
5
Az R. 3. melléklet 1.7 e) pontja alapján
„Bemutatja a veszélyes anyagokkal foglalkozó
üzemben a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset következményei
csökkentésére rendszeresített felszereléseket, valamint a vezetéshez és a döntés-
előkészítéshez szükséges infrastruktúrát: az érzékelő/védelmi rendszereket és a véletlen
anyagkibocsátás mennyiségét korlátozó eszközöket, mint amilyen többek között a
vízpermet, a gőzfüggöny, az elzárószelep, illetve az inertizáló rendszerek.”
Mindezek alapján határozatom rendelkező részének 2. pontjában szereplő feltételt
határoztam meg.
Fentiekre tekintettel a rendelkező részben foglaltak szerint döntöttem.
III.
A Kat. és a R. rendelkezéseinek megfelelően az Üzemeltetőt különösen az alábbi bejelentési,
engedélyeztetési, felülvizsgálati és jelentési kötelezettségek terhelik:
a) bejelentési kötelezettség a veszélyes anyagokkal foglalkozó üzem, veszélyes anyagokkal
foglalkozó létesítmény ideiglenes leállítása, végleges bezárása esetén (Kat. 27. § (2)
bekezdése);
b) felülvizsgálati eljárás kezdeményezési kötelezettség a veszélyes tevékenység ismételt
folytatása esetén (Kat. 27. § (3) a) pontja); a biztonságra hátrányosan kiható jelentős
változtatás esetén (Kat. 27. § (3) b) pontja); az alkalmazott veszélyes anyagok
mennyiségének jelentős növekedése vagy csökkenése, illetve a veszélyes anyag
jellegének, fizikai tulajdonságának vagy felhasználási folyamatának jelentős változása
esetén
(Kat. 27. § (3) c) pontja); az üzem besorolásának megváltozása esetén [Kat. 27. § (3) d)
pontja);
c) veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek és üzemzavarok vonatkozásában:
adatszolgáltatásra (R. 30. § (1)-(2)]; kivizsgálást követő tájékoztatásra (R. 30. § (4)
bekezdése); részletes jelentésre (R. 31. § (1)-(4) bekezdései); megelőzésre, enyhítésre és
helyreállításra (Kat. 37. § b) pontja; R. 20. § (7) bekezdése); kivizsgálásra és jelentésre
(Kat. 37. § c) bekezdése; valamint a megtett intézkedések kapcsán tájékoztatásra (Kat. 37.
§ d) pontja) vonatkozó kötelezettség;
d) a biztonsági jelentés felülvizsgálatára vonatkozó kötelezettség (Kat. 28. § (4) bekezdése;
29. §; R. 11. §-a);
e) a belső védelmi terv pontosításának, felülvizsgálatának, begyakoroltatására (Kat. 38. §-a;
az R. 20. § (2)-(3) és (6) bekezdései); az üzemi dolgozók és alvállalkozók tájékoztatására s
felkészítésére (R. 19. § (4) bekezdése) vonatkozó kötelezettség.
A Kat
. 35. § (5) bekezdés b) pontja alapján a hatóság katasztrófavédelmi bírság kiszabására
jogosult
a
törvény IV. fejezetében és a végrehajtási rendeletekben, vagy az azok alapján
meghozott hatósági döntésben foglalt előírások elmulasztása esetén. A Kat
. 35. § (6) bekezdése
alapján a bírság legkisebb összege háromszázezer forint, legmagasabb összege hárommillió
forint. A bírság összegét a törvényi keretek között a jogsértésnek az emberi életre és egészségre,
az anyagi javakra és a környezetre való veszélyességével arányos mértékben, a jogsértés
súlyához és ismétlődéséhez igazodva kell meghatározni.
A Kat. 35. § (7) bekezdése szerint a bírság egy eljárásban, ugyanazon kötelezettség ismételt
megszegése vagy más kötelezettségszegés esetén ismételten kiszabható. A
katasztrófavédelmi
bírság részletes szabályairól, a katasztrófavédelmi hozzájárulás befizetéséről és
6
visszatérítéséről szóló 208/2011. (X. 12.) Korm. rendelet 5. § (2) bekezdése alapján több
különböző szabálytalanság megállapítása esetén a katasztrófavédelmi bírság összege az egyes
bírságtételek összege, amely legfeljebb 5.000.000,- forint lehet.
IV.
A Samsung SDI Magyarország Gyártó és Értékesítő Zártkörűen Működő Részvénytársaság Göd
területén megvalósuló beruházásával összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági
szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról szóló 114/2016. (VI. 1.) Korm. rendelet
rendelkezései, valamint
a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások
megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény (a
továbbiakban: Ngt.) alapján az Üzemeltető veszélyes tevékenység végzésére vonatkozó
katasztrófavédelmi engedélyezési eljárása nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű
beruházásnak minősül.
A döntés hirdetményi úton történő közlését, továbbá a közlés napját az Ngt. 2. § (2)
bekezdése írja elő.
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban: Ákr.) 116.
§ (4) bekezdés
e) pontja szerint a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé
nyilvánított ügyben hozott döntés ellen nincs helye fellebbezésnek, a határozat az Ákr. 82. § (1)
bekezdése alapján a közléssel véglegessé válik.
Az Ákr. 114. § (1) bekezdése alapján az ügyfél - az önálló fellebbezéssel nem támadható
végzések kivételével - a véglegessé vált döntés ellen közigazgatási pert indíthat. A közigazgatási
perrendtartásról szóló 2017. évi I. törvény (a továbbiakban: Kp.) 18. § (1) bekezdése szerint a
pert az ellen a közigazgatási szerv ellen kell indítani, amely a jogvita tárgyát képező
közigazgatási tevékenységet megvalósította, többfokú közigazgatási eljárásban hozott
cselekmény esetén a közigazgatási cselekmény megvalósítója az utolsó fokon eljárt
közigazgatási szerv. A keresetlevél tartalmára és benyújtásának módjára a Kp. 37-39. §
rendelkezései az irányadóak.
Az eljáró bíróság illetékességét a Kp. 13. §-a határozza meg.
A közigazgatási per illetékének mértékét
az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény (a továbbiakban: Itv.) 45/A. §-a határozza meg.
Az Itv. 62. § (1) bekezdés
h) pontjában foglaltak alapján a felet illetékfeljegyzési jog illeti meg a
közigazgatási bírósági eljárásban, a közszolgálati jogviszonnyal kapcsolatos pert és a szerződő
fél által indított közigazgatási szerződéssel kapcsolatos pert kivéve.
Az Itv. 59. § (1) bekezdése
alapján, akit tárgyi illetékfeljegyzési jog illet meg, mentesül az illeték előzetes megfizetése alól.
Ilyen esetben az fizeti az illetéket, akit a bíróság erre kötelez.
A Kp. 124. § (2) bekezdés c) pontjában foglaltak alapján a bíróság törvény eltérő
rendelkezésének hiányában egyszerűsített perben jár el járulékos közigazgatási cselekménnyel
kapcsolatos perben. A Kp. 124. § (5) bekezdésében foglaltak alapján az egyszerűsített perben a
bíróság a tárgyaláson kívüli elbírálás szabályai szerint jár el. A Kp. 77. § (1) és (2) bekezdései
alapján, ha egyik fél sem kérte tárgyalás tartását, és azt a bíróság sem tartja szükségesnek, a
bíróság az ügy érdemében tárgyaláson kívül határoz. Tárgyalás tartását a felperes a
keresetlevélben, az alperes a védiratban kérheti. Tárgyalás tartása a perbelépési kérelemben,
illetve a perbevonásától vagy a perbeállítástól számított tizenöt napon belül is kérhető. A
tárgyalás tartása iránti kérelem elmulasztása miatt igazolásnak nincs helye.
7
A Kp. 29. § (1) bekezdése alapján az elektronikus kapcsolattartásra a polgári perrendtartás
szabályait kell megfelelően alkalmazni.
A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: Pp.) 608. §-a szerint
az E-ügyintézési tv. alapján elektronikus úton történő kapcsolattartásra kötelezett minden
beadványt kizárólag elektronikusan –
az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások
általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben (a továbbiakban:
E-ügyintézési tv.) és végrehajtási rendeleteiben meghatározott módon – nyújthat be a
bírósághoz, és a bíróság is elektronikusan kézbesít a részére. Az E-ügyintézési tv. 9. § (1)
bekezdése szerint, ha nemzetközi szerződésből eredő kötelezettség alapján törvény vagy
nemzetközi szerződés eltérően nem rendelkezik, elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi,
a 2. § (1) bekezdése szerinti ügy tekintetében az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, állam,
önkormányzat, költségvetési szerv, ügyész, jegyző, köztestület, egyéb közigazgatási hatóság,
valamint az ügyfél jogi képviselője.
Fentiek alapján a keresetlevelet - ha törvény eltérően nem rendelkezik - a vitatott közigazgatási
cselekmény közlésétől számított harminc napon belül kell a vitatott cselekményt megvalósító
közigazgatási szervhez benyújtani. Az elektronikus útra kötelezett, vagy az elektronikus utat
választó félnek az „Űrlap keresetlevél benyújtásához közigazgatási perben” című ÁNYK űrlapot
kell kitölteni. A kitöltött ÁNYK űrlapot és csatolt mellékleteit a www.magyarorszag.hu oldalon
ügyfélkapus bejelentkezés után, az ügyfélkapun keresztül a vitatott cselekményt megvalósító
közigazgatási szervhez kell beküldeni. Ha a fél nem kötelezett az elektronikus útra, kérelmét
beadhatja papír alapon is.
A jogi képviselő nélkül eljáró felperes a keresetlevelet jogszabályban meghatározott
nyomtatványon is előterjesztheti, a Kp. 39. § (2) bekezdése alapján.
Az Ngt. 7-10. §-ai a közigazgatási perre vonatkozóan külön szabályokat állapítanak meg.
Figyelembe véve az Ákr. 81. § (1) bekezdésében foglaltakat, mivel eljárási költség – az
igazgatási szolgáltatási díjon kívül – nem merült fel, így annak megállapításáról nem kellett
rendelkeznem.
Határozatom jogalapja Kat. 25. § (1) bekezdése és a R. 4. §-a, valamint az Ákr. 80. § (1)
bekezdése.
Hatóságom hatáskörét a Kat. 25. § (1) bekezdése, valamint a R. 1. § 2a. pontja, valamint a R. 4.
§ (3) bekezdése határozza meg. Hatóságom illetékességét a Kat. 22. § (1) b) pontja, és
a
katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi
CXXVIII. törvény végrehajtásáról szóló 234/2011. (XI. 10.) Korm. rendelet 3. §. (3) bekezdése
és az 1. melléklet a) pontja határozza meg.
Budapest, „
elektronikus bélyegző szerint.”
Branyiczky Márk tű. ezredes
tűzoltósági főtanácsos
igazgató
Készült: 6 példányban - Egy példány: 7 oldal
Kapják:
1. Samsung SDI Magyarország Zrt. (2131 Göd, Ipartelep 6980. hrsz.) / Cégkapu
2. GENERISK Kft. (1223 Budapest, Szabadkai u. 14.) - Cégkapu
8
3. Pest Megyei Önkormányzat Elnöke - (1052 Budapest, Városház u. 7.) – /a döntés közlését követően/Hivatali kapu
4. Pest Megyei Védelmi Bizottság Elnöke (1052 Budapest, V. kerület Városház utca 7.) /a döntés közlését követően/ NOVASZEÜSZ
5. Dunakeszi Járási Hivatal Vezetője (2120 Dunakeszi, Fő u. 143.) /a döntés közlését követően/ NOVASZEÜSZ
6. Pest Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztálya (1072 Budapest,
Nagy Diófa utca 10-12.) /a döntés közlését követően/ NOVASZEÜSZ
7. Irattár
____________________________________ _ _
__
_
__
_
__
____________________________________ _ _
__
_
__
_
__
Cím: 1149 Budapest, Mogyoródi út 43. 1903 Bp. Pf.: 314
Telefon: +36(1) 469-4105 Fax: +36(1) 469-4353
E-mail:
[email protected]
ZÁRADÉK
A dokumentum elektronikus aláírással hitelesített
36300/3871-44/2019.ált.