Budafok-Tétény
Budapest XXII. kerületi
Polgármesteri Hivatal
1221 Budapest, XXII. Városház tér 11.
Iktatószám: BP22/1287-10/2020
10/2020. számú polgármesteri – jegyzői együttes intézkedés
a Beszerzési szabályzatról szóló
19/2017. számú polgármesteri – jegyzői együttes intézkedés módosításáról
Hatályba lépés napja: 2020. március 6.
Karsay Digitálisan aláírta:
Karsay Ferenc
dr. Répás Digitálisan aláírta:
dr. Répás Judit
Ferenc Dátum: 2020.03.06
10:23:42 +01'00'
Judit
Dátum: 2020.03.06
10:12:15 +01'00'
Karsay Ferenc
dr. Szántó János
polgármester
jegyző
Digitálisan aláírta: dr. Répás
Ellenőrizte:
Judit
dr. Répás Judit Dátum: 2020.03.06 10:11:44
+01'00'
dr. Répás Judit aljegyző
Készítette:
Fazekasné Musinszky Vivien
igazgatásszervező ügyintéző
Közigazgatás-fejlesztési és Szervezési Iroda
Digitálisan aláírta:
Tartalmilag ellenőrizte és
Sályi László Sályi László
belső kontroll rendszernek
Dátum: 2020.03.06
való megfelelést ellenőrizte:
09:20:53 +01'00'
Sályi László irodavezető
Közigazgatás-fejlesztési és Szervezési Iroda
10/2020. számú polgármesteri – jegyzői együttes intézkedés
a Beszerzési szabályzatról szóló
19/2017. számú polgármesteri – jegyzői együttes intézkedés módosításáról
1. Az I. „A szabályzat célja” fejezet 2. pont utolsó mondata a következő
tagmondattal egészül ki:
„…….., és ezzel is mérsékelje a Polgármesteri Hivatal integritási sérülésének
kockázatát.”
2. Az V. „Az eljárás lefolytatása kis értékű beszerzés esetében” fejezet 18A) és
18B) pontokkal egészül ki:
„18A. A kötelezettségvállalásra jogosult –egyben jelen szabályzat 14. pontja
alapján az eljárás lezárásáról, a beszerzési eljárás eredményéről dönteni
jogosult–
személy összeférhetetlensége esetén a döntési és/vagy
kötelezettségvállalási hatáskört
a) alpolgármester összeférhetetlensége esetén a polgármester,
b) polgármester összeférhetetlensége esetén az alpolgármester
–a polgármester és az alpolgármesterek közötti munkamegosztásról szóló
polgármesteri intézkedés szerinti sorrendben–,
c) jegyző összeférhetetlensége esetén az aljegyző,
d) aljegyző összeférhetetlensége esetén a jegyző
gyakorolja.
18B) A szerződések teljesítése során az Önkormányzat /Polgármesteri Hivatal
oldaláról irányítási (felügyeleti), ellenőrzési, elszámolási hatáskört gyakorló
köztisztviselőre vagy munkavállalóra az Egységes Közszolgálati Szabályzatban
elrendelt összeférhetetlenségi szabályok vonatkoznak.”
3. Az V. „Az eljárás lefolytatása kis értékű beszerzés esetében” fejezet 19. pontja
az alábbi mondattal egészül ki:
„Az összeférhetetlenség bejelentését a V/13. pontban írt jegyzőkönyvben
rögzíteni kell.”
4. A VI. „Eltérő, speciális rendelkezések fejezet” 1. pontja helyébe a következő
rendelkezés lép:
„ 1. Az V. fejezetben foglalt eljárásrendet
a) beruházással és felújítással összefüggő beszerzések esetén, valamint
minden tervezési tárgyú beszerzés esetében a jelen VI. fejezet 1- 7.
pontjaiban,
b) a külső szakértők igénybevételére irányuló beszerzések esetén a jelen VI.
fejezet 8-12. pontjaiban
foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.”
5. A VI. „Eltérő, speciális rendelkezések” fejezet az alábbi 8-12. pontokkal
egészül ki:
„ 8. A tanácsadói, szakértői szolgáltatások – ide értve a vezetési folyamatokat
támogató stratégiai tanácsadást, a kommunikációs tanácsadást vagy a
szervezeten belül készített munkaanyagok külső véleményezését vagy ezek
auditálását is- igénybevételére irányuló beszerzések esetén az ajánlati vagy
pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:
a) a szerződés tárgyát, a teljesítendő szolgáltatásokat,
b) a munka tárgyához kapcsolódó azon célokat, amelyeket az ajánlatkérő a
szolgáltatással el kíván érni,
c) a tanácsadói, szakértői szolgáltatás hatókörét;
d) a teljesítendő szolgáltatások ütemezését,
e) az alvállalkozó bevonására vonatkozó rendelkezést, az alvállalkozó
bevonásának lehetősége esetén annak feltételeit,
f) az irányadó jogszabályokat, amelyek figyelembevételével a tevékenységet
végezni kell;
9.
A külső szolgáltatóval kötendő szakértői megállapodás megkötése előtt
meg kell vizsgálni és értékelni kell a külső szolgáltató kompetenciáját,
függetlenségét és tárgyilagosságát a teljesítendő feladatok tekintetében,
figyelemmel az alábbiakra:
a) a megbízás teljesítéséhez szükséges szaktudás, gyakorlat és egyéb
ismeretek rendelkezésre állása;
b) a külső szolgáltató esetleges vagyoni, üzleti érdekeltsége az
Önkormányzattal kapcsolatban;
c) a külső szolgáltató egyéb, a szervezet számára nyújtott, folyamatban lévő
szolgáltatásai,
d) a külső szolgáltató 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdésében írt
átlátható szervezetnek való megfelelése.
10.
A VI/9. pontban írt feltételek vizsgálatára az V/13-14. pontban írt
értékelés során ki kell térni és a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A vizsgálandó
területek közül a 9. b),c) és d) pontban írtak az ajánlattevő nyilatkozata alapján
is értékelhetőek.
11.
A szerződésben meg kell határozni:
a) a teljesítendő szolgáltatásokat, beleértve a munka célját és hatókörét; a
teljesítendő szolgáltatások ütemezését,
b) az alvállalkozó bevonására vonatkozó rendelkezést, az alvállalkozó
bevonásának lehetősége esetén annak feltételeit,
c) az irányadó jogszabályokat, amelyek figyelembevételével a tevékenységet
végezni kell,
d) kapcsolattartás módját, az együttműködés rendjét,
e) az adatvédelemről szóló rendelkezéseket és azok betartásának
kötelezettségét, a titoktartásra vonatkozó elvárásokat,
f) a díjazás mértékét és ütemezését,
g) 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdése alapján átlátható szervezetnek
való megfelelést.
12.
A munka elvégzésének igazolása során a kötelezettségvállalás rendjét
szabályozó belső szabályzatban írtak szerint kell eljárni azzal a kiegészítéssel,
hogy a teljesítést igazoló jegyzőkönyvben vagy feljegyzésben tételesen ki kell
térni a 11. a) pontban írtak –különösen a kitűzött célok - teljesítésére. „
6. Jelen intézkedés 2020. március 6-én lép hatályba.