Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Nemzeti értékhatár alatti beszerzések 2020-ban'.



Budafok-Tétény  
Budapest XXII. kerületi  
Polgármesteri Hivatal 
1221 Budapest, XXII. Városház tér 11. 
 
 
Iktatószám: BP22/1287-10/2020 
 
 

 
10/2020. számú polgármesteri – jegyzői együttes intézkedés 
a Beszerzési szabályzatról szóló  
19/2017. számú polgármesteri – jegyzői együttes intézkedés módosításáról 
 
 

 
 
 

Hatályba lépés napja: 2020. március 6. 
 
 
Karsay  Digitálisan aláírta:  
Karsay Ferenc 
dr. Répás Digitálisan aláírta:  
dr. Répás Judit 
Ferenc Dátum: 2020.03.06 
10:23:42 +01'00'
Judit
Dátum: 2020.03.06 
10:12:15 +01'00'
Karsay Ferenc 
dr. Szántó János 
polgármester 
jegyző 
  Digitálisan aláírta:  dr. Répás 
Ellenőrizte:
Judit 
 
dr. Répás Judit Dátum: 2020.03.06 10:11:44 
 
+01'00'
 
dr. Répás Judit aljegyző 
 
 
 
Készítette: 
 
 
Fazekasné Musinszky Vivien 
igazgatásszervező ügyintéző 
 
Közigazgatás-fejlesztési és Szervezési Iroda 
 
Digitálisan aláírta:  
Tartalmilag ellenőrizte és 
Sályi László Sályi László 
belső kontroll rendszernek 
Dátum: 2020.03.06 
való megfelelést  ellenőrizte: 
09:20:53 +01'00'
 
Sályi László irodavezető 
Közigazgatás-fejlesztési és Szervezési Iroda 
 
 
 

10/2020. számú polgármesteri – jegyzői együttes intézkedés 
a Beszerzési szabályzatról szóló  
19/2017. számú polgármesteri – jegyzői együttes intézkedés módosításáról 
 
 
 
1.  Az  I.  „A  szabályzat  célja”  fejezet  2.  pont  utolsó  mondata  a  következő 
tagmondattal egészül ki: 
 
„……..,  és  ezzel  is  mérsékelje  a  Polgármesteri  Hivatal  integritási  sérülésének 
kockázatát.” 
 
2. Az V. „Az eljárás lefolytatása kis értékű beszerzés esetében” fejezet 18A) és 
18B) pontokkal egészül ki: 
 
„18A.  A  kötelezettségvállalásra  jogosult  –egyben  jelen  szabályzat  14.  pontja 
alapján  az  eljárás  lezárásáról,  a  beszerzési  eljárás  eredményéről  dönteni 
jogosult– 
személy  összeférhetetlensége  esetén  a  döntési  és/vagy 
kötelezettségvállalási hatáskört  
a)  alpolgármester összeférhetetlensége esetén a polgármester, 
b)  polgármester összeférhetetlensége esetén az alpolgármester  
–a polgármester és az alpolgármesterek közötti munkamegosztásról szóló 
polgármesteri intézkedés szerinti sorrendben–, 
c) jegyző összeférhetetlensége esetén az aljegyző, 
d) aljegyző összeférhetetlensége esetén a jegyző 
gyakorolja. 
 
18B) A szerződések teljesítése során az Önkormányzat /Polgármesteri Hivatal 
oldaláról  irányítási  (felügyeleti),  ellenőrzési,  elszámolási  hatáskört  gyakorló 
köztisztviselőre vagy munkavállalóra az Egységes Közszolgálati Szabályzatban 
elrendelt összeférhetetlenségi szabályok vonatkoznak.” 
 
3. Az V. „Az eljárás lefolytatása kis értékű beszerzés esetében” fejezet 19. pontja 
az alábbi mondattal egészül ki: 

 
„Az  összeférhetetlenség  bejelentését  a  V/13.  pontban  írt  jegyzőkönyvben 
rögzíteni kell.” 
 
4. A VI. „Eltérő, speciális rendelkezések fejezet” 1. pontja helyébe a következő 
rendelkezés lép: 

 
„ 1. Az V. fejezetben foglalt eljárásrendet 
a)  beruházással  és  felújítással  összefüggő  beszerzések  esetén,  valamint 
minden  tervezési  tárgyú  beszerzés  esetében  a  jelen  VI.  fejezet  1-  7. 
pontjaiban, 
b) a külső szakértők igénybevételére irányuló beszerzések esetén a jelen VI. 
fejezet 8-12. pontjaiban  
foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.” 
 

5. A VI. „Eltérő, speciális rendelkezések” fejezet az alábbi 8-12. pontokkal 
egészül ki: 

„ 8. A tanácsadói, szakértői szolgáltatások  –  ide értve a  vezetési folyamatokat 
támogató  stratégiai  tanácsadást,  a  kommunikációs  tanácsadást  vagy  a 
szervezeten  belül  készített  munkaanyagok  külső  véleményezését  vagy  ezek 
auditálását  is-  igénybevételére  irányuló  beszerzések  esetén  az  ajánlati  vagy 
pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:  
  a) a szerződés tárgyát, a teljesítendő szolgáltatásokat,  
b) a  munka  tárgyához  kapcsolódó  azon  célokat,  amelyeket  az  ajánlatkérő  a 
szolgáltatással el kíván érni, 
c) a tanácsadói, szakértői  szolgáltatás hatókörét;  
d) a teljesítendő szolgáltatások ütemezését, 
e) az  alvállalkozó  bevonására  vonatkozó  rendelkezést,  az  alvállalkozó 
bevonásának lehetősége esetén annak feltételeit, 
f)   az irányadó jogszabályokat, amelyek figyelembevételével a tevékenységet 
végezni kell; 
 
 
9. 
A külső szolgáltatóval kötendő szakértői megállapodás megkötése előtt 
meg  kell  vizsgálni  és  értékelni  kell  a  külső  szolgáltató  kompetenciáját, 
függetlenségét  és  tárgyilagosságát  a  teljesítendő  feladatok  tekintetében, 
figyelemmel az alábbiakra:  
a) a  megbízás  teljesítéséhez  szükséges  szaktudás,  gyakorlat  és  egyéb 
ismeretek rendelkezésre állása; 
b) a  külső  szolgáltató  esetleges  vagyoni,  üzleti  érdekeltsége  az 
Önkormányzattal kapcsolatban; 
c) a külső szolgáltató egyéb, a szervezet számára nyújtott, folyamatban lévő 
szolgáltatásai, 
d) a  külső  szolgáltató  2011.  évi  CXCVI.  törvény  3.  §  (1)  bekezdésében  írt 
átlátható szervezetnek való megfelelése. 
   
 
10. 
A  VI/9.  pontban  írt  feltételek  vizsgálatára  az  V/13-14.  pontban  írt 
értékelés  során  ki  kell  térni  és  a  jegyzőkönyvben  rögzíteni  kell.  A vizsgálandó 
területek közül a 9. b),c) és d) pontban írtak az ajánlattevő nyilatkozata alapján 
is értékelhetőek. 
   
11. 
A szerződésben meg kell határozni: 
a) a  teljesítendő  szolgáltatásokat,  beleértve  a  munka  célját  és  hatókörét;  a 
teljesítendő szolgáltatások ütemezését, 
b) az  alvállalkozó  bevonására  vonatkozó  rendelkezést,  az  alvállalkozó 
bevonásának lehetősége esetén annak feltételeit, 
c)  az irányadó jogszabályokat, amelyek figyelembevételével a tevékenységet 
végezni kell, 
d) kapcsolattartás módját, az együttműködés rendjét, 
e) az  adatvédelemről  szóló  rendelkezéseket  és  azok  betartásának 
kötelezettségét, a titoktartásra vonatkozó elvárásokat, 
f)  a díjazás mértékét és ütemezését, 
g) 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdése alapján átlátható szervezetnek 
való megfelelést. 
   

12. 
A munka elvégzésének igazolása során a kötelezettségvállalás  rendjét 
szabályozó belső szabályzatban írtak szerint kell eljárni azzal a kiegészítéssel, 
hogy  a  teljesítést  igazoló  jegyzőkönyvben  vagy  feljegyzésben  tételesen  ki  kell 
térni a 11. a) pontban írtak –különösen a kitűzött célok - teljesítésére. „ 
 
6. Jelen intézkedés 2020. március 6-én lép hatályba.