ÚTMUTATÓ
A „Közép-Duna menti térségfejlesztési
feladatok ellátása”
című
támogatás feltételrendszeréhez
link to page 1 link to page 3 link to page 3 link to page 3 link to page 4 link to page 4 link to page 5 link to page 5 link to page 6 link to page 6 link to page 7 link to page 7 link to page 7 link to page 7 link to page 7 link to page 10 link to page 11 link to page 11 link to page 11 link to page 12 link to page 12 link to page 12 link to page 12 link to page 13 link to page 13 link to page 13
Tartalom
ÚTMUTATÓ .................................................................................................................................................... 1
1. Bevezető .................................................................................................................................................... 3
2. A támogatott tevékenység megvalósítása .................................................................................................. 3
2.1. A projekt megkezdése ................................................................................................................................ 3
2.2. A projekt végrehajtására rendelkezésre álló időtartam .............................................................................. 4
2.3. Fenntartási kötelezettség ............................................................................................................................ 4
2.4. Támogatásban nem részesíthetők köre ...................................................................................................... 5
3. A támogatási kérelem benyújtásának határideje és módja ......................................................................... 5
3.1. Hiánypótlás és tisztázó kérdés ................................................................................................................... 6
3.2. Döntésről való értesítés, a támogatói okirat kiadásának rendje ................................................................. 6
3.3. Jogorvoslati lehetőségek ............................................................................................................................ 7
4. A finanszírozással kapcsolatos információk .............................................................................................. 7
4.1. A támogatás formája .................................................................................................................................. 7
4.2. Saját forrás ................................................................................................................................................. 7
4.4. Az elszámolható általános költségekre vonatkozó rendelkezések: ............................................................ 7
4.5. A támogatás folyósítása ........................................................................
Hiba! A könyvjelző nem létezik. 4.6. Nem elszámolható költségek köre ........................................................................................................... 10
4.7. ÁFA levonási jog ..................................................................................................................................... 11
5. A támogatás elszámolása és ellenőrzése .................................................................................................. 11
6. Helyszíni ellenőrzés ................................................................................................................................. 11
7. Támogatás jogosulatlan igénybevétele .................................................................................................... 12
8. Visszafizetési kötelezettség ..................................................................................................................... 12
9. Adatkezelés .............................................................................................................................................. 12
10. Ügyfélszolgálatok elérhetősége ............................................................................................................... 12
1. számú függelék: Támogatási kérelem csomag ............................................................................................... 13
2. számú függelék: Támogatói okirat minta ....................................................................................................... 13
3. számú függelék: Szakmai és pénzügyi beszámoló ......................................................................................... 13
2
1. Bevezető
A Miniszterelnökség – a fejezeti kezelésű előirányzatok és a központi kezelésű előirányzatok
kezeléséről és felhasználásáról szóló 8/2016. (III.25.) MvM rendelet 1. melléklet 98. sorában foglaltak
vonatkozásában – a
PIP Közép-Duna Menti Térségfejlesztési Nonprofit Korlátolt Felelősségű
Társaságot (a továbbiakban: Támogató) bízta meg – Lebonyolítói Megállapodás keretében –, hogy
pályázati rendszeren kívül, kérelemre hozott egyedi döntés alapján, Támogatói okirat vagy
Támogatási szerződés (a továbbiakban: támogatói okirat) kibocsátásával
biztosítson a támogatási
kérelmet benyújtók részére (a továbbiakban: Kedvezményezettek) támogatást.
A fentiek szerinti támogatás összegét a Miniszterelnökség hazai forrásból biztosítja Magyarország
2020. évi központi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvény (a továbbiakban:
Kvtv.) 1.
melléklet XI. Miniszterelnökség fejezet, 30. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 1. Célelőirányzatok
alcím, 94.
Közép-Duna menti térségfejlesztési feladatok jogcímcsoport (Áht.: 368840) terhére.
2. A támogatott tevékenység megvalósítása
2.1. A projekt megkezdése
A projekt megvalósítását a támogatási kérelem benyújtását megelőzően a Kedvezményezett saját
felelősségre megkezdheti, de a projekt megkezdése nincs befolyással a támogatási kérelem értékelésére,
és nem jelent előnyt annak elbírálása során, továbbá nem garantálja az igényelt támogatás elnyerését. A
támogatott projekt megkezdési időpontjának az alábbi időpontok közül a legkorábbi minősül:
a) építési tevékenységet tartalmazó projekt esetén:
aa) az építési munkálatok megkezdése, azaz az építési naplóba történt első bejegyzés
időpontja (építési naplóval igazolva),
ab) olyan építési jellegű munkák esetében, ahol építési napló vezetése nem kötelező, ott a
kivitelezői szerződés alapján a kivitelező nyilatkozata a munkálatok megkezdésére
vonatkozóan;
b) műszaki berendezés, gép, egyéb berendezés, felszerelés beszerzését tartalmazó projekt esetén
a beszerzendő eszköz, berendezés stb. a kedvezményezett által első alkalommal, jogilag kötelező
erejű kötelezettségvállalással történő írásbeli megrendelése;
c) egyéb tevékenységhez (pl. egyéb immateriális javak beszerzése) kapcsolódó projekt esetén
amennyiben a szerződéskötést megelőzően megrendelésre kerül sor, ennek időpontja, előzetes
megrendelés hiányában pedig a megvalósításra megkötött első szerződés létrejöttének napja;
d) amennyiben a pályázatban ismertetett projektet több célterületre (építés, gép vagy egyéb)
kiterjedően valósítják meg, a projekt megkezdésének időpontja az egyes célterületeknek
megfelelő tevékenységek kezdési időpontjai közül a legkorábbi időpont.
e) Ingatlanvásárlás esetében az ingatlan adásvételi szerződés hatályba lépésének napja.
3
A támogatott tevékenység időtartamának kezdő napjától kezdődően
a támogatás felhasználásának
határideje: a támogatói okirat Kedvezményezett részére történő kézbesítésének napját követő, a
támogatói okiratban megjelölt nap.
Az elszámolhatósági időszak kezdete a támogatói okiratban megjelölt naptári nap.
2.2. A projekt végrehajtására rendelkezésre álló időtartam
A projekt fizikai befejezésére a támogatói okiratban megjelölt időpont áll rendelkezésre.
A támogatott tevékenység akkor tekinthető befejezettnek, ha az a támogatói okiratban meghatározottak
szerint teljesült, a megvalósítás során keletkezett számlák kiegyenlítése megtörtént, a költségvetési
támogatással létrehozott vagy beszerzett eszköz aktiválásra került, és a Kedvezményezettnek a
támogatott tevékenység befejezését tanúsító, hatósági engedélyekkel és bizonylatokkal alátámasztott
beszámolóját, elszámolását a támogató jóváhagyta, és a költségvetési támogatás folyósítása az igazolt
támogatás-felhasználásnak megfelelő mértékben megtörtént.
A projekt fizikai befejezése napjának a projekt utolsó támogatott tevékenysége fizikai teljesítésének a
napja minősül, a következők szerint:
a) ingatlanfejlesztés és infrastrukturális beruházás esetén megtörténik a sikeres műszaki átadás-átvétel
(jegyzőkönyvvel alátámasztva), illetve lezárul a használatbavételi eljárás, illetve — amennyiben
szükséges — műszaki engedélyezési eljárás; a teljes üzemszerű működés megindulását lehetővé tevő
jogerős használatbavételi, valamint működési engedély az elszámoláshoz csatolandó;
b) eszközbeszerzés esetén üzembe helyezési jegyzőkönyv kiállítása napja (100 ezer forint egyedi értéket
meghaladó eszközök tekintetében);
c) egyéb tevékenység esetében a tevékenység megvalósulása napja (számla teljesítési dátuma /
teljesítésigazolás alapján).
A támogatott tevékenység akkor tekinthető lezártnak, ha a támogatói okiratban a befejezést követő
időszakra nézve a Kedvezményezett további kötelezettséget nem vállalt és az előző bekezdésben
meghatározott feltételek teljesültek. Ha a támogatói okirat a támogatott tevékenység befejezését követő
időszakra nézve további kötelezettséget tartalmaz, a támogatott tevékenység akkor tekinthető lezártnak,
ha valamennyi vállalt kötelezettség teljesült, a Kedvezményezett a kötelezettségek megvalósulásának
eredményeiről szóló záró beszámolóját benyújtotta, és azt a támogató jóváhagyta, valamint a záró
jegyzőkönyv elkészült.
2.3. Fenntartási kötelezettség
A fenntartási kötelezettség
építési beruházások esetén a záró elszámolás jóváhagyásáról szóló döntés
hatályba lépését követő hónap első napjától számított
5 (öt) éven át, eszközök és felszerelések
beszerzése tekintetében 3 (három) éven át tart.
Felhívjuk a Kedvezményezett figyelmét, hogy amennyiben a támogatási kérelem keretében új épület
építése valósul meg, a fenntartási időszak alatt az épületre teljes körű biztosítással szükséges
rendelkeznie.
4
A fenntartási időszak alatt a Kedvezményezettnek a projekt eredményét az eredeti célnak megfelelően
– tulajdonosként, saját fenntartásában – kell működtetnie, használnia. A fenntartási kötelezettség
időtartama alatt a támogatott tételt a rendeltetésének megfelelően, a vonatkozó engedélyek és előírások
betartásával kell használni, üzemeltetni. A támogatással létrehozott vagyon a fenntartási kötelezettség
időtartama alatt csak indokolt esetben, egyedi kérelem alapján, a Támogató előzetes jóváhagyásával,
engedélyével idegeníthető el, adható bérbe vagy más használatába, terhelhető meg, illetve módosítható
az eredeti rendeltetése a támogatói okiratban meghatározott céloknak megfelelően.
2.4. Támogatásban nem részesíthetők köre
Nem részesülhet támogatásban az a Kedvezményezett, amely:
• A benyújtási határidőn túl nyújtotta be a támogatási kérelmét (a benyújtási határidő a Támogató
által Kedvezményezett részére megküldött, támogatási kérelem benyújtásáról szóló felkérő
levélben kerül meghatározásra);
• Az igényelt költségvetési támogatás összege meghaladja maximálisan igényelhető mértéket,
vagy olyan projektet kíván megvalósítani, amelynek tartalma a megfogalmazott célokkal nincs
összhangban (a maximálisan igényelhető támogatási összeg a Támogató által Kedvezményezett
részére megküldött, támogatási kérelem benyújtásáról szóló felkérő levélben kerül
meghatározásra);
• Nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek;
• Adósságrendezési eljárás alatt áll, vagy esedékessé vált és meg nem fizetett adótartozása,
valamint járulék-, illeték-, vagy vámtartozása van (ide nem értve az önkormányzati adóhatóság
hatáskörébe tartozó adókat);
• Nem felel meg az az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.)
48/B. §-ában és az 50. §-ában meghatározott követelményeknek;
• Nem nyilatkozik az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.)
Korm. rendeletben (továbbiakban: Ávr.) 75. § (2) bekezdés releváns pontjairól;
• Akiről, vagy amelyről hitelt érdemlően bebizonyosodik, hogy támogatási döntés tartalmát
érdemben befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott vagy ilyen
nyilatkozatot tett (a minden kétséget kizáróan adminisztratív hibának minősülő esetek
kivételével).
3. A támogatási kérelem benyújtásának határideje és módja
A támogatási kérelmet magyar nyelven, a támogatási kérelem nyomtatványon, a szükséges mellékletek
csatolásával, két eredeti, papír alapú példányban, illetve elektronikusan is szükséges benyújtani
(szkennelve, valamint szerkeszthető formában is).
A papír alapú példányt (2 db példány) az alábbi címre szükséges személyesen, futárral, vagy postai úton
eljuttatni:
5
PIP-Közép-Duna Menti Térségfejlesztési Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
(1033 Budapest, Kórház utca 6-12.)
Az elektronikus példányokat
a [email protected] email címre szükséges megküldeni.
A támogatási kérelem benyújtásának napja a támogatási kérelem papír alapú példányának Támogató
általi kézhezvételének napja.
A támogatási kérelmek benyújtására
2020. december 31-ig van lehetőség. A támogatási kérelem
módosítására a benyújtást követően nincs lehetőség.
A beérkezett támogatási kérelmek az alábbi jogosultsági és formai kritériumok alapján kerülnek
elbírálásra:
• A Kedvezményezett által a teljes támogatási kérelem csomag - beleértve valamennyi
melléklettet - elektronikus és papír alapú példányai is hiánytalan, hibátlanul és határidőben
benyújtásra kerültek;
• A kötelező nyilatkozatok kitöltésre kerültek, és nem valótlan tartalmúak;
• A Kedvezményezett nem áll a támogatási rendszerből való kizárás hatálya alatt;
• A Kedvezményezettnek nem áll fenn harmadik személy irányában olyan kötelezettsége, amely
a támogatással létrejött projekt céljának megvalósulását meghiúsíthatja;
• A projekt költségvetésében tervezett elszámolható összköltség nem haladja meg a rendelkezésre
álló összeget;
•
A projekt költségvetésében nem szerepel az Útmutató 4.6. pontjában szereplő nem
elszámolható költség.
3.1.Hiánypótlás és tisztázó kérdés
A támogatási kérelmek beérkezését követően a Támogató elvégzi azok szakmai, pénzügyi és jogi
ellenőrzését, valamint formai és tartalmi szempontú értékelését a támogatási kérelem beérkezésétől
számított 5 munkanapon belül. A hibásan, hiányosan beérkezett, vagy kiegészítésre szoruló támogatási
kérelmek esetén Támogató hiánypótlásra szólítja fel a Kedvezményezettet a hiánypótlás benyújtására
nyitva álló határidő megjelölésével, ami legfeljebb 20 naptári nap lehet (a tényleges rendelkezésre álló
határidőt hiánypótlásonként Támogató állapítja meg). Hiánypótlási felhívás kiküldésére, illetve ezt
követően tisztázó kérdés megküldésére Támogatónak több alkalommal is lehetősége van.
A hibátlan és hiánytalan támogatási kérelmeket a Támogató befogadja és erről értesíti
Kedvezményezettet.
A befogadott támogatási kérelmek állásfoglalás beszerzése céljából megküldésre kerülnek a Paksi
Atomerőmű két új blokkja tervezéséért, megépítéséért és üzembe helyezéséért felelős tárca nélküli
miniszter (a továbbiakban:
PTNM) részére.
3.2.Döntésről való értesítés, a támogatói okirat kiadásának rendje
A Támogató a PTNM állásfoglalásának beszerzését követően 5 munkanapon belül meghozza a
támogatási döntést és arról értesíti a Kedvezményezettet. Az értesítést követően Támogató elkészíti a
támogatói okiratot, amelyet aláírást követően megküld Kedvezményezett részére.
6
3.3.Jogorvoslati lehetőségek
Tekintettel arra, hogy az Ávr. 102/D. § (1) bekezdését a kizárólag hazai forrás terhére finanszírozott,
pályázati úton biztosított költségvetési támogatás esetén a költségvetési támogatás államháztartáson
kívüli igénylője vagy kedvezményezettje tekintetében kell alkalmazni, és jelen támogatás egyedi
kérelem alapján nyújtott támogatásnak minősül, ezért jelen támogatási eljárásban kifogás benyújtására
nincs lehetősége.
4. A finanszírozással kapcsolatos információk
4.1. A támogatás formája
Vissza nem térítendő, 100%-os támogatási intenzitású hazai támogatásnak minősül.
4.2. Saját forrás
A támogatás folyósításának nem feltétele saját forrás biztosítása/rendelkezésre állása. Amennyiben saját
forrással rendelkezik a Kedvezményezett, azt a Pénzügyi tervben szükséges feltüntetni.
4.3.A támogatás folyósítása
A támogatás kifizetése előfinanszírozással vagy utófinanszírozással – egy összegben vagy részletekben
történhet.
Az előfinanszírozott Projektben a támogatás 100%-a igényelhető támogatási előlegként, melynek
maximális összege a támogatói okiratban kerül rögzítésre. Az előleg igényléséről a támogatási kérelem
csomag mellékletében szükséges nyilatkozni.
Az utófinanszírozott projektekben a támogatás folyósításának ütemezése a támogatói okiratban kerül
rögzítésre.
Előfinanszírozás esetén a megítélt támogatási összeget – a Pénzügyi tervben és az előlegigénylő
adatlapon feltüntetetteknek megfelelően – a Támogató a támogatói okirat kiállítását követő
30 napon
belül átutalja a Kedvezményezett nevére szóló, a támogatási kérelemben megadott bankszámlaszámára.
Utófinanszírozással történő folyósítás esetén a Támogató közvetlenül a Kedvezményezett fizetési
számlájára utalja a támogatói okiratban meghatározott ütemezés szerint benyújtott kifizetési
kérelmekhez csatolt tételes költséglistából a Támogató által jóváhagyott, elfogadott költségek összegét,
a kifizetési kérelem elfogadásától számított 30 napon belül.
4.4.Az elszámolható általános költségekre vonatkozó rendelkezések:
a) Személyi juttatások
Itt kell bemutatni a szakmai program végrehajtása során felmerülő bérjellegű rendszeres
(munkabérek stb.) és nem rendszeres (pl. napidíj, túlóra) kiadásokat, valamint a megbízási
jogviszonnyal foglalkoztatott természetes személyek és az ún. adószámmal rendelkező (nem
vállalkozó) magánszemélyek díjazását. Külön soron kell szerepeltetni a bérjellegű kiadásokhoz
kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékfizetési kötelezettségét. A személyi juttatások esetében
a nettó és bruttó oszlopok kitöltése is szükséges, az oszlopok értékei meg kell, hogy egyezzenek
7
egymással.
Az egyéb személyi jellegű ráfordítások részeként a természetbeni juttatásként kifizetett
összegek, valamint a reprezentációs költségek értendőek.
- Személyi juttatások (bérek):
A szakmai program végrehajtása során felmerülő,
bérszámfejtett, bérjellegű rendszeres kiadások (bruttó munkabérek). Az elszámolni kívánt
összeg nem haladhatja meg a valós kifizetés összegét.
- Utazási napidíj költsége: A szervezet munkavállalóinak kiküldetéséhez kapcsolódó napidíj
bruttó költsége.
- Reprezentáció nettó kiadásai:
A szakmai program végrehajtása során felmerülő nettó (a
vissza nem igényelhető ÁFA összegét a dologi költségek között kérjük kimutatni!)
reprezentációs költségek. Például: promóciós termékek gyártása, ajándék (pl. bor, bonbon,
virág), élelmiszer beszerzése (pl. ásványvíz, kávé, pogácsa, stb.).
- Egyéb személyi juttatások: A megbízási jogviszonnyal foglalkoztatott, adószámmal
rendelkező (nem egyéni vállalkozó) természetes személyek díjazása, tiszteletdíjak bruttó
összege, a szervezet által biztosított természetbeni juttatások, ösztöndíjak költségei.
b) Munkaadókat terhelő járulék
A napidíjhoz, a reprezentációs kiadásokhoz, természetes személyek díjazásához kapcsolódó
járulékok, a természetbeni juttatások után fizetendő járulékok, adók ezen a soron kerülnek
bemutatásra. Az elszámolni kívánt járulék összege arányosan nem haladhatja meg az alapjául
szolgáló egyéb személyi jellegű elszámolni kívánt kifizetés összegét.
A pénzügyi elszámoláshoz kérjük a hatályos munkaszerződéseket, a megbízásokhoz kapcsolódó
teljesítésigazolásokat, a bérszámfejtési íveket becsatolni szíveskedjenek. Természetbeni
juttatások elszámolása esetén az átvételt igazoló dokumentumot, kiküldetési költségek
elszámolása esetén kiküldetési rendelvényt (vagy azzal azonos tartalmú belső dokumentumot)
kérünk mellékelni. A kiküldetési rendelvény tartalmazhatja az egyéb soron elszámolni kívánt
(pl. utazási, szállás ktg.) költségeket is.
c) Dologi kiadások
Itt kell megtervezni és elszámolni mindazon, a szakmai program végrehajtása során felmerülő
működési jellegű kiadásokat, amelyeket a gazdálkodó szervezet számla ellenében vesz igénybe.
Ezen a költségtételen belül kell bemutatni a szolgáltatás igénybevételével, a készletbeszerzéssel,
valamint a kiküldetéssel kapcsolatos egyéb kiadásokat. A kiküldetéshez kapcsolódó
napidíj kiadásokat nem ezen a költségtételen, hanem a személyi juttatásokon belül kell bemutatni! A
támogatási program megvalósítása során felmerülő hatósági díjak, továbbá egyéb díjak és
járulékok költségeit is a dologi kiadások között szükséges szerepeltetni.
A működéshez kapcsolódó általános dologi kiadások soron kell tervezni a szakmai program
végrehajtásához közvetlenül nem kapcsolódó általános kiadásokat. (pl. rezsi jellegű kiadások)
ca) Készletbeszerzések
- Szakmai anyagok beszerzése: A szakmai programhoz kapcsolódó készletek költségei
- Üzemeltetési anyagok beszerzése: A szakmai program végrehajtásával kapcsolatban
szükségessé vált készletbeszerzés (pl. irodaszer, nyomtatvány)
- Árubeszerzés: A szakmai program megvalósításához kapcsolódó olyan termékek
beszerzése, amelyeket Kedvezményezett változatlan formában való továbbértékesítés
8
céljából szerzett be.
cb) Szolgáltatási kiadások
- Kommunikációs szolgáltatás: A szakmai program végrehajtása során felmerülő
vezetékes és mobiltelefon, illetve internet szolgáltatás költsége.
- Bérleti díjak: A szakmai program végrehajtása során felmerülő bérleti (pl. terembérlet,
eszközbérlés, gépjárműbérlés) díjak.
- Szállítási szolgáltatás: A szakmai program végrehajtása során felmerülő
eszközszállítás, futár költségeit.
- Közüzemi díjak: A szakmai program végrehajtása során felmerülő azon közüzemi
díjak, melyek a szervezet működéséhez kapcsolódó és/vagy annak tulajdonában álló
ingatlanhoz kapcsolódnak (pl. áram, víz, szennyvíz, fűtés, hulladékkezelés).
- Karbantartási, kisjavítási szolgáltatás: A szervezet működéséhez kapcsolódó és/vagy
annak tulajdonában álló ingatlan, egyéb berendezések karbantartási, javítási költségei.
A dologi kiadások között a számvitelről szóló 2000. évi C. törvényben (továbbiakban:
Számviteli Törvény) rögzített olyan karbantartások számolhatók el, amelyek nem
minősülnek felújításnak.
- Egyéb üzemeltetési szolgáltatás: A szakmai program végrehajtása során felmerülő
egyéb üzemeltetési szolgáltatás (pl. informatikai rendszer üzemeltetése)
- Egyéb szolgáltatási kiadások: (a költségtervben tételes bontás szükséges) például:
kiadványok megjelentetéséhez kapcsolódó nyomdai, grafikai szolgáltatás; lektor,
szakfordító, tolmács szolgáltatási költsége; ügyvédi megbízási díj (számlázott);
könyvelői, adatrögzítői szolgáltatás díja (számlázott); gépjármű biztosítás (a szakmai
program végrehajtása során felmerülő, a szervezet tulajdonában álló gépjármű
biztosítási költsége); gépjármű fenntartásával kapcsolatos szolgáltatások (a szakmai
program végrehajtása során felmerülő, a szervezet tulajdonában álló gépjármű
fenntartási költségei (pl. javítás, karbantartás, szerviz)).
cc) Kiküldetés, reklám
- Utazási költség (napidíj nélkül):
A szakmai program végrehajtása során felmerülő
egyéni vagy csoportos, belföldi és külföldi utazási és utaztatási költség a programban
indokolt résztvevők számára. Például: repülőjegy költség, üzemanyagköltség,
taxiköltség (indokolt esetben), helyi tömegközlekedés, buszjegy, vonatjegy,
transzferköltség, autópálya-használati díj. A 100.000 Ft-ot meghaladó kiküldetési
költségek elszámolásához kérjük a visszaigazolt megrendeléseket, a személyre szóló
kiküldetési rendelvényeket, üzemanyagköltség elszámolása esetén útnyilvántartást,
magángépjármű használata esetén a forgalmi engedély másolatát bemutatni
szíveskedjenek.
- Szállásköltség: A szakmai program végrehajtása során felmerülő egyéni vagy
csoportos szállásköltség, a programban indokolt résztvevők számára (munkavállalók,
hallgatók, oktatók, kuratóriumi tagok, meghívott előadók, vendégek stb.) kiküldetési
rendelvény alapján megfizetett összegek.
- Reklám- és propaganda kiadások: A szakmai program végrehajtása során felmerülő
média kiadások, például: televíziós és rádiós megjelenések költségei.
9
- Egyéb: A szakmai program végrehajtása során felmerülő egyéb reklámköltségek.
Például: szervezet munkavállalóinak kiküldetéséhez kapcsolódó egyéb díjak, egyéb
promóciós és reklámszolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó költségek.
cd)
Fentiekbe nem sorolható dologi kiadások
- Reprezentáció vissza nem igényelhető ÁFÁ-ja: Itt kell feltűntetni a személyi
juttatások között kimutatott reprezentációs költség vissza nem igényelhető ÁFÁ-ját.
- Felhalmozási kiadások fordított ÁFÁ-ja: Ezen a soron kell kimutatni az ÁFA
visszaigénylési joggal nem rendelkező szervezetek beruházáshoz kapcsolódó vissza
nem igényelhető ÁFA összegét a 4/2013. (I.11.) Kormányrendelet alapján.
d) Felhalmozási kiadások
Itt kell megtervezni mindazon, a szakmai program végrehajtása során felmerülő tárgyi eszköz és
immateriális jószág beszerzéseket, melyeket a gazdálkodó szervezet számla ellenében vesz
igénybe és a beszerzés
éven túl szolgálja a gazdálkodó szervezet tevékenységét. Itt kell továbbá
tervezni a szakmai program végrehajtásához közvetlenül nem kapcsolódó, a gazdálkodó
szervezet általános működését biztosító beszerzéseket, felújításokat.
A felhalmozási kiadások vissza nem igényelhető ÁFA tartalma nem itt, hanem a dologi
költségek közt kerül megtervezésre!
A felhalmozási kiadásokhoz kapcsolódó kiegészítő bizonylatként az állományba-vételi
bizonylatot, valamint a tárgyi eszköz nyilvántartó kartont kérjük benyújtani.
da) Felújítás (ingatlan, gép, berendezés, felszerelés, jármű felújítása)
- A működéshez kapcsolódó általános beruházási és felújítási kiadások soron kell
tervezni a szakmai program végrehajtásához közvetlenül nem kapcsolódó a
gazdálkodó szervezet általános működését biztosító Számviteli törvény szerinti
értéknövelő felújításokat.
db) Beruházások
- Immateriális javak vásárlása, létesítése: A szakmai program végrehajtása során
felmerülő szellemi termékek, vagyoni értékű jogok, K+F tevékenység beszerzésének
költsége, amelyek a szervezetet közvetlenül és tartósan (egy éven túl) szolgálják.
- Ingatlanok, földterület vásárlása és létesítése: A szakmai program végrehajtása során
megvásárolt hazai vagy külföldi ingatlan, illetve földterület.
- Gépek, berendezések, felszerelések vásárlása: A szakmai program végrehajtása során
megvásárolt nagyértékű gépek, berendezések, felszerelések, amelyek egy éven túl
szolgálják a szervezetet. Például: műszaki eszközök, informatikai eszközök,
biztonsági rendszerek, egyéb eszközök, berendezések stb.
- Kisértékű tárgyi eszköz, szellemi termék: A szakmai program végrehajtása során
felmerülő 200 e Ft alatti egyedi értékű eszközök beszerzésének költségei. Például:
irodai gépek, berendezések, kommunikációs és prezentációs eszközök, kisértékű
számítástechnikai eszközök, háztartási eszközök, bútorok
- Járművek vásárlása: A szakmai program végrehajtása során megvásárolt
gépjármű(vek) költsége(i).
4.5.Nem elszámolható költségek köre
A támogatható tevékenységekhez kapcsolódóan NEM elszámolható költségnek minősül mindazon
költség, amely nem illeszkedik jelen támogatási konstrukcióhoz kapcsolódó tevékenységekhez, de
10
különösen az alábbiakhoz kapcsolódó költségek:
• Használt eszköz/felszerelés, használt anyag vásárlása;
• Egyszer használatos eszközök;
• Élő állat beszerzése;
• Pénzbeli jutalom;
• Saját teljesítés;
• Sikerdíj;
• Részesedés vásárlás;
• Értékpapír vásárlás;
• Adomány;
• Önkéntes munka;
• Kamattámogatás kiegyenlítése;
• Hitelkamat, kivéve a kamattámogatás vagy garanciadíj-támogatás formájában
nyújtott vissza nem térítendő támogatás formájában;
• Hiteltúllépés költsége, egyéb pénzügyforgalmi költségek;
• Deviza-átváltási jutalék;
• Pénzügyi, finanszírozási tranzakciókon realizált árfolyamveszteség;
• Bírságok, kötbérek és perköltségek.
4.6. ÁFA levonási jog
Amennyiben a Kedvezményezettet adólevonási jog nem illeti meg a támogatásból finanszírozott
fejlesztés során felmerült kiadásaival kapcsolatban, a támogatási kérelem elbírálása és az elszámolás
során a támogatási kérelemben szereplő beruházás ÁFÁ-val növelt (bruttó) értéke kerül
figyelembevételre.
A Kedvezményezettnek a támogatási kérelem benyújtása során nyilatkoznia kell az ÁFA levonási
jogáról. A támogatási kérelemben szereplő fejlesztés költségvetését úgy kell megtervezni, hogy az
megfeleljen a vonatkozó ÁFA elszámolási szabályoknak.
5. A támogatás elszámolása és ellenőrzése
A támogatói okiratban foglaltak végrehajtásának és a vállalt kötelezettségek teljesítésének ellenőrzését
elsősorban a Támogató végzi. A Kedvezményezettnek a támogatás felhasználásával kapcsolatosan
ellenőrzés-tűrési és adatszolgáltatási kötelezettsége van. A támogatás felett a Kedvezményezett
rendelkezik, és felelős annak jogszerű felhasználásáért. Az ellenőrzés szabályrendszeréről,
Kedvezményezettet terhelő kötelezettségekről a támogatói okirat rendelkezik.
6. Helyszíni ellenőrzés
A Támogató a fenntartási idő lejártáig jogosult a projektet ellenőrizni, amellyel kapcsolatban a
Kedvezményezettől tájékoztatást kérhet, dokumentumokat kérhet be, és helyszíni ellenőrzést is
végezhet. A Kedvezményezett köteles a támogatás felhasználásának, illetve a felhasználás
megvalósulásának ellenőrzését a Támogató, továbbá minden olyan szervezet és hatóság részére lehetővé
tenni, melyeket erre jogszabály jogosít, illetve kötelez. Köteles továbbá az ellenőrzésre feljogosított
11
szervek megkeresésére az ellenőrzés lefolytatásához szükséges tájékoztatást és segítséget megadni, a
kért dokumentumokat rendelkezésre bocsátani, a helyszíni ellenőrzést lehetővé tenni.
7. Támogatás jogosulatlan igénybevétele
Ha a Támogató vagy a Miniszterelnökség tudomást szerez arról, hogy a Kedvezményezett a támogatást
jogosulatlanul vette igénybe, jogszerűtlenül vagy nem rendeltetésszerűen használja/használta fel, a
támogatás teljes vagy részleges visszavonásáról dönthet. Ha az ellenőrzés hiányosságokat, hibákat
állapít meg, a Támogató – amennyiben a feltárt hibák, hiányosságok orvosolhatók – haladéktalanul
felszólítja a Kedvezményezettet a hiányosságok pótlására, a hibák javítására. Ha a Kedvezményezett a
felszólításnak meghatározott határidőn belül nem tesz eleget, a Támogató dönthet a támogatás
visszavonásáról.
8. Visszafizetési kötelezettség
A Kedvezményezettet visszafizetési kötelezettség terheli az Áht. 53/A. § (2) bek. szerinti kamatfizetési
kötelezettség mellett, ha a támogatás visszavonásra kerül. A visszafizetési kötelezettség folyamata a
támogatói okiratban kerül leírásra.
9. Adatkezelés
Kedvezményezett a támogatási kérelem benyújtásával tudomásul veszi, hogy neve, a támogatás tárgya,
az elnyert támogatás összege, felhasználásának helye és módja nyilvánosságra kerül.
Kedvezményezett a támogatási kérelem benyújtásával kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy a
támogatói okiratban foglaltak teljesítése során közölt, a személyes, valamint a különleges adat fogalma
alá nem eső adatokat a Támogató közérdekű adatként tartsa nyilván és kezelje.
Kedvezményezett tudomásul veszi, hogy az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 27. § (3) bekezdése
értelmében nem minősül üzleti titoknak a támogatás felhasználásával kapcsolatos adat, valamint az az
adat, amelynek megismerését vagy nyilvánosságra hozatalát külön törvény közérdekből elrendeli.
Kedvezményezett a támogatási kérelem benyújtásával tudomásul veszi, hogy a Támogató az Áht. 55. §
a) vagy b) pontja szerinti adatokat a támogatói okiratból származó követelések elévüléséig jogosult
kezelni.
Kedvezményezett a támogatási kérelem benyújtásával vállalja, hogy – az Infotv. előírásainak
megfelelően – a pályázatban feltüntetett, illetve a támogatási kérelem megvalósításában részt vevő
személy(ek) a személyes adatai(k)nak a Támogató által történő kezeléséhez (ideértve ezen adatok
felvételét, tárolását, nyilvánosságra hozatalát is) kifejezetten hozzájárult(ak). A Kedvezményezett
szavatol azért, hogy ezen személyes adatok fentieknek megfelelő kezelése az érintettek hozzájárulásával
történik. Ennek érdekében Kedvezményezett vállalja, hogy a támogatói okirat mellékletét képező
Adatkezelési tájékoztatót az érintettek részére rendelkezésre bocsátja és annak érintettek általi
megismerését nyilatkozat formájában igazolja. Az adatkezelési tájékoztató megismeréséről szóló
nyilatkozatot legkésőbb a szakmai és pénzügyi beszámoló Támogató részére történő benyújtásával
egyidejűleg szükséges megküldeni Támogató részére.
10.
Ügyfélszolgálatok elérhetősége
12
A Támogató elektronikus és telefonos ügyfélszolgálatot tart fenn az alábbi elérhetőségeken:
Név: Jakab Márió, támogatáskezelési irodavezető
Email cím:
[email protected]
telefonszám: +36 20 374 4547
1. számú függelék: Támogatási kérelem csomag
2. számú függelék: Támogatói okirat minta
3. számú függelék: Szakmai és pénzügyi beszámoló
13