Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Társadalompolitikai koordinátor'.



 
dr. Patócs Digitálisan aláírta:  
dr. Patócs Andrea 
Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi  
Andrea Dátum: 2021.05.13 
17:17:06 +02'00'
POLGÁRMESTERI HIVATAL 
HUMÁNSZOLGÁLTATÁSI IRODA 
1221 Budapest, Városház tér 11. • Levelezési cím: 1775 Budafok 1 Pf.: 109  
Telefon: 229-2611/127, 115 • Fax: 229-2664 
www.budafokteteny.hu 
 
 
Ügyiratszám
: BP22/9464/2021 
 
 
 
Tárgy: Közérdekű adatszolgáltatás 
 
 
Katona K. Krisztina részére 
E-mail[email protected] 
 
 
Tisztelt Katona K. Krisztina! 
 
 
Az Ön által az önkormányzathoz az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 
szóló  2011.  évi  CXII.  törvény  (továbbiakban:  Infotv.)  28.  §  (1)  bekezdése  alapján  előterjesztett 
közérdekű adat megismerése iránti kérelmének teljesítésére az alábbiakról tájékoztatom. 
 
Az  Ön  adatmegismerési  kérelmében  megjelölt  személy  közérdekből  nyilvános  személyes  adatai  a 
következők: 
- neve: Gadácsi Miklós Ottó 
- munkaköre: társadalompolitikai koordinátor 
- feladatköre: munkaviszony keretében a Polgármesteri Kabinethez rendelt feladatellátás koordinálása, 
amelyet Polgármesteri Hivatal hatályos Szervezeti és Működési Szabályzata az alábbiakban határoz 
meg: 
„6.1.11. Polgármesteri Kabinet feladatköre  
1)  a  polgármester,  az  alpolgármesterek  tevékenységének  társadalmi  szintű  szervezési  és  koordinatív 
támogatásával,  adatgyűjtéssel  és  elemzéssel  kapcsolatos,  valamint  az  előkészítő-  és  háttéranyagok 
kidolgozásával és kidolgoztatásával kapcsolatos feladatok  
2) a tisztségviselők hivatali programjának megszervezése, a találkozók előkészítése  
3) a kerület kapcsolatrendszerének alapját képező két- és többoldalú együttműködési megállapodásokkal 
kapcsolatos,  a  képviselő-testület  és  bizottságai,  a  tisztségviselők  nemzetközi  kapcsolataira  vonatkozó 
szakmai, protokolláris és reprezentációs feladatok  
4)  a  művészeti,  közösségi  intézmények,  a  lakosság  művészeti,  közművelődési  kezdeményezéseinek, 
önszerveződéseinek, kulturális céljainak támogatásával kapcsolatos feladatok  
5) a kerület belföldi és nemzetközi (testvérvárosi) kapcsolataira vonatkozó feladatok  
6)  az  önkormányzat  kerületi  turisztikai,  idegenforgalmi  és  közművelődési  koncepciójával  kapcsolatos 
feladatok  
7)  a  művészeti  alkotások  elhelyezésével,  áthelyezésével,  lebontásával  kapcsolatos  döntések 
végrehajtásának szakmai koordinációja  
8)  a  kerületi  idegenforgalmi  és  turisztikai  programok  elkészítésével,  és  a  programok  végrehajtásával 
kapcsolatos feladatok  
9) a közművelődéssel és közgyűjteménnyel, idegenforgalommal kapcsolatos feladatok  
10)  a  kulturális,  a  közművelődési,  közgyűjteményi  és  művészeti  intézmények  létrehozásával, 
átszervezésével,  névváltoztatásával,  megszüntetésével,  irányításával,  ellenőrzésével,  fenntartásával  és 
működtetésével kapcsolatos feladatok  



 
11)  az  önkormányzat  egységes  arculatának  kialakítása,  ennek  érvényesítése  a  kommunikációban  és  a 
médiában  
12) a médiakapcsolatok és a kommunikáció koordinálása  
13) a lakosság részvételének elősegítése az önkormányzati döntéshozatalban, a lakossági és civil szervezeti 
vélemények és a közvélemény-kutatási eredmények becsatornázása a döntéselőkészítésbe  
14) civil szervezetekkel, kerületi egyházakkal kapcsolattartás, folyamatos munkakapcsolat  
15) kerületi szintű kulturális rendezvények, jubileumok megszervezése, teljes körű lebonyolítása  
16) a Képviselő-testület vagy bizottsága által kiírt civil, egyházi, kulturális, környezetvédelmi pályázatok 
szakmai előkészítése, koordinálása  
17) különböző szervezetek, szervezeti egységek egyes műszaki jellegű feladatai ellátásának koordinálása  
18)  az  önkormányzat  éves  költségvetési  tervéhez  kapcsolódó  beruházások,  fejlesztések,  valamint 
jelentősebb karbantartási munkák véleményezése és figyelemmel kísérése  
19) az önkormányzat érdekeltségi területén készülő műszaki jellegű tervek véleményezése  
20) ifjúságpolitikai tevékenység koordinálása  
21) közreműködés az önkormányzat tulajdonosi joggyakorlásában a városfejlesztési és az előadóművészeti 
feladatokat ellátó gazdasági társaság tekintetében  
22) az önkormányzat, mint pályázó által beadandó mindennemű pályázatok beadásának előkészítése és 
koordinálása, a futó és befejezett pályázatok adminisztrációs feladataiban való közreműködés  
23) kerületi díjak odaítélésének előkészítése, kitüntetésre való felterjesztések előkészítése  
24) kerületi művészeti ösztöndíjprogram koordinálása „ 
 
Felhívom  szíves  figyelmét  az  Infotv.  26.  §  (2)  bekezdésének  további  előírására  is,  amely  szerint  
közérdekből  nyilvános  adatok  a  célhoz  kötött  adatkezelés  elvének  tiszteletben  tartásával 
terjeszthetőek.  A  törvényhely  indokolása  alapján.  „A  közérdekből  nyilvános  személyes  adatok 
tekintetében  fontos  kiemelni,  hogy  megismerésükre  ugyan  a  közérdekű  adatok  megismerésére 
vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, de ezen adatok személyes adat jellege a nyilvánosság ellenére 
megmarad,  így  az  adatvédelem  legfontosabb  garanciáját,  a  célhoz  kötött  adatkezelés  elvének 
követelményét változatlanul be kell tartani.” 
Ugyancsak  az  Infotv.  30.  §  (2)  bekezdésére  hivatkozással  tájékoztatom,  hogy  a  foglalkoztatottakra 
vonatkozó,  honlapon  közzéteendő,  az  Infotv.  1.  mellékletében  meghatározott  adatkörben  további 
adatokat a következő elérhetőségen talál: https://budafokteteny.hu/onkormanyzat/kozadatok.  
 
A veszélyhelyzet idején az egyes adatigénylési rendelkezésektől való eltérésről szóló 521/2020. (XI. 
25.) Korm.  rendelet  vonatkozásában, figyelemmel  az Alkotmánybíróság  IV/100/2021.  határozatára, 
Önkormányzatunk,  illetve  annak  munkaszervezeteként  működő  Polgármesteri  Hivatal 
veszélyhelyzettel összefüggő, kiemelt közfeladatai az alábbiakban összegezhetőek: 
-           a  humán  szolgáltatások  zavartalan  nyújtásának  biztosítása  érdekében  szükséges 
intézkedések; szociális, gyermekjóléti, köznevelési, egészségügyi, gyermekvédelmi területet 
érintően egyaránt. 
Így különösen: a járványügyi korlátozás alá vont munkaerő pótlásának, illetve feladat-ellátási 
hely kiváltásának koordinálása; fertőtlenítés szervezése; a közszolgálat dolgozók tesztelésének 
szervezése; a kormányzat által biztosított fertőtlenítőszerek és védőeszközök átvétele-átadása; 
járványügyi vonatkozású adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése. 
-          vírushelyzettel összefüggő egyedi krízishelyzetekben segítségnyújtás: 
o   soron kívüli pénzbeli támogatás nyújtásának intézése; 
o   természetbeni  ellátás  (benne  adománynyújtás,  karanténban  lévők  részére  ellátás, 
természetes támasz nélküliek ellátásának) szervezése; 
o   elhelyezési szükséglet intézése; 
o   rászorulók étkeztetésének biztosítása, házhoz szállítás szervezése. 
-          oltásszervezéssel összefüggő feladatok. 


 
-          élet-  és  vagyonbiztonságot  veszélyeztető  katasztrófahelyzetek,  továbbá  lakosságvédelmi 
intézkedést igénylő rendkívüli helyzetek azonnali kezelése az irányadó járványügyi előírások 
figyelembe vételével. 
Ezen  feladataink  ellátásához  a  járványügyi  korlátozásokkal  szintúgy  érintett,   csökkentett  személyi 
állományunk  vehető  igénybe.  Bizonyára  Ön  előtt  is  ismeretes  egyfelől  a  védelmi  intézkedések 
ideiglenes szigorításáról szóló 104/2021. (III.05.) Korm. rendelet
, annak is a közigazgatás működésére 
vonatkozó védelmi intézkedéseket taglaló 12. §-a. Mindemellett a világjárvány hivatali kollégáinkat 
és  környezetüket  sem  kíméli:  fertőzött,  karanténba  kényszerült,  gyermekük  felügyelete  avagy 
hozzátartozó ápolása-gondozása okán kollégáink távolléte miatt a szokványostól értelemszerűen eltérő 
módon végzi munkáját Hivatalunk is. Tekintve, hogy nem lehet elvárás az éppen aktív dolgozótól, 
hogy  erején  felül,  akár  több  kiesett  munkatárs  helyett  is  dolgozzon,  nem  lehet  magától  értetődő 
követelmény  az  sem,  hogy  rendkívüli  helyzetben  a  rendes  működésre  irányadó  eljárásrend 
maradéktalanul érvényesüljön. 
 
 
Budapest, kelt: időbélyegző szerint   
Üdvözlettel: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dr. Patócs Andrea  
      irodavezető