VÁLLAKOZÁSl SZERZŐDÉS
Amely létrejött egyrészről
Név:
Budapest Főváros III. Kerület, Óbuda-Békásmegyer Ön kormányzat
Székhelye:
1033 Budapest. Fő tér 3.
Adóigazolási száma: 15735667-2-41
KSH számjele:
15735667-8411-321-01
Törzsszáma:
735661
Képviseli:
Bús Balázs polgármester
mint Megrendelő (a továbbiakban:
Megrendelő).
másrészről
Cégnév:
Cornus Kert Kft.
Székhely:
2117 Isaszcg. Gyöngyharmat u. 1.
Cégjegyzékszáma:
13-09-136790
B ankszám 1 aszáma:
Adószáma:
22647632-2-13
Képviseli:
Szenczv Miklós
mint Vállalkozó (a továbbiakban:
Vállalkozó).
együttesen Felek (továbbiakban:
Felek vagy
Szerződő Felek) között alulírott helyen és napon
az alábbi feltételek szerint:
1. Preambuium
Budapest Főváros 111. Kerület. Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat tulajdonát képező, a
Budapest Főváros Kormányhivatala XI. Kerületi Hivatala Földhivatalnál 62321/53 helyrajzi
számon nyilvántartott, természetben 1039 Budapest. Pais Dezső utca 1-3. szám és 23649
helyrajzi számon nyilvántartott, természetben 1031 Budapest. Keve utca 41. szám alatti
ingatlanon a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) 22x42 típusú műfüves futballpályákat
alakít ki. és azt az üzembe helyezéstől számított 15 é\ határozott ideig sportcélú tevékenység
folytatására együtt használják és hasznosítják.
2. A szerződés tárgya
Megrendelő megrendeli és e szerződés keretében megbízza Vállalkozót, aki elvállalja 1039
Budapest. Pais Dezső utca 1-3. szám alatti ingatlanon létesítendő 22x42 műfüves
futballpályához kapcsolódó támfal és burkolat elkészítéséi, valamint a 1031 Budapest, Keve
utca 41. szám alatti ingatlanon létesítendő 22x42 műfüves futballpályához kapcsolódó
termöföldterítését a pálya körül.
3. Vállalkozó feladatai
Támfalépítéshez kapcsolódó feladatok:
o Alapásás kézi erővel 9 m1
![](./foiextract20240614-145253-smnz1u-2_3.png)
• Támfal alap készítés helyszínen kevert betonból 9 ni
• Kikerülő sitt elszállítása lerakóhelyre (1.35 lazulás! szorzóval) 12 m3
• Támfal készítése. 50x23x20 cm-es zsalukőből 31.5 m2
• Támfal zsaluköveinek kiöntése helyszínen kevert betonból 6 m3
• Vasalat készítése zsalukő támfalba 10mm-es beton vasból 0,25 t
• Ráülő készítése fenyő deszkából párnafával, kezelve 45 fm
Burkolatkészítéshez kapcsolódó feladat:
© VIACOLOR burkolat készítése a pálya körül. 6 cm vastag térkő burkolattal kialakítva,
4 cm vastag 0-0.8 mm ágyazó homok. 10 cm vastag 0-20 mm zúzottkő ágyazat, 10 cm
vastag fagválló folyami homokos kavicsréteg 50 m"
Termőföldterítéshez kapcsolódó feladatok:
• Meglévő salakos föld kitermelése a pálya körül 35 m3
• Kikerülő sitt elszállítása lerakóhelyre (1.35 lazulási szorzóval) 45 m3
© Termőföldterítés a pálya körül I méter szélességben 35 m'
4. Megrendelő feladatai
A Megrendelő jogosult a munka figyelemmel kísérésére, a Vállalkozó kezdeményezése
alapján köteles szükség szerint konzultációt biztosítani és az elkészült munkarészekkel
kapcsolatban a továbbhaladás szempontjából lényeges kérdésekben meghatározott időn belül
állást foglalni. A jóváhagyásával készült megoldást a Megrendelő utólag nem kifogásolhatja,
illetve annak megváltoztatására vonatkozó igényének következményeit (munkadíj-, határidő
módosítás stb.) viselnie kell.
5. A szerződés szerint végzett munka ellen értéke
5.1. Vállalkozót a 3. pontban foglalt feladatok maradéktalan teljesítése esetén az alábbi
összeg illeti meg:
Vállalkozási díj:
1.761.750.-Ft
27% ÁFA:
475.673.-Ft
Összesen:___________________ ___________________________
2.237.423.-Ft
azaz kettőmillió-kettőszázharminchétezer-négyszázhuszonhárom forint.
5.2. Vállalkozó kötelezettséget vállal arra, hogy a szerződéses összeg az alábbiak fedezetét
is tartalmazza:
a) a szerződésben vállalt munkák teljes körű elvégzéséhez, rendeltetésszerű
használatához, működéséhez, szükséges tételek kivitelezését:
b) a beépítésre kerülő összes anyag, berendezés, szerelvény, stb. beszerzését,
csomagolását, szállítását, szerelését és üzembe helyezését, valamint import estén a
vámot, a statisztikai illetéket és egyéb járulékos költségeket:
5.3. Vállalkozó kijelenti, hogv az ajánlati ár megállapításakor minden kiértékelhető
körülményt figyelembe vett.
5.4. A 5.1. pontban meghatározott vállalkozási díj fix átalányáron került megállapításra.
2
6. Teljesítési határidők
A teljesítés átadás-átvételi és teljesítési igazolással történik.
Műszaki átadás átvétel (teljesítési határidő): 2016. május 9.
A Vállalkozó jogosult határidő előtt is teljesíteni.
Az elvégzett feladatok teljesítésének igazolására Megrendelő Puskás Péter alpolgármester
jogosult.
7. Pénzügyi elszámolás, fizetési feltételek
7.1. A számla benyújtásának feltétele a sikeres (hiba és hiánymentes) átadás-átvételi eljárás
lezárásáról készült jegyzőkönyv mindkét fél részéről történő aláírása.
7.2. Szabályosan benyújtott számla esetén Megrendelő által biztosított fizetési határidő: 30
nap.
7.3. Megrendelő a számla összegének késedelmes kiegyenlítése esetén az évi költségvetési
törvényben meghatározott kamatmérték szerinti késedelmi kamatot tartozik fizetni.
7.4. Vállalkozó többletmunka elszámolására nem jogosult.
8. Kötbér
8.1. Vállalkozó kötelezi magát, hogy amennyiben jelen szerződésben foglalt határidőknek
megfelelően előírt kötelezettségeit nem teljesíti, úgy a késedelmi kötbér mértéke
15.000.- Ft/nap. azaz tizenötezer forint/nap.
8.2. A késedelem esetére kikötött kötbér elszámolására a Vállalkozó, valamint a Megrendelő
között teljesítés-igazolás és átadás-átvételi igazolás kiállítása alapján kerül sor.
8.3. Meghiúsulási kötbér megfizetésére abban az esetben köteles a Vállalkozó a nettó
kivitelezési díj 20%-a mértékéig, ha a szerződés teljesítése olyan okból vált
lehetetlenné, melyért a Vállalkozó tehető felelőssé, továbbá abban az esetben
amennyiben 5 naptári napon túl késedelembe esik.
9. Munkaterület biztosítása
9.1. A munkaterület megfelelő elkerítéséről és biztosításáról, minden esetben Vállalkozónak
kell gondoskodnia.
9.2. A Vállalkozó köteles az átvett munkaterületet a munkavégzéshez úgy kialakítani, hogy
a munkákat a várható időjárási körülmények ne hátráltassák (pl.: csapadék, szél,
fagyok).
9.3. A munkaterület átadása után a szükséges munkavédelem megszervezése, az
óvórendszabályok és egészségügyi rendszabályok betartása Vállalkozó kötelessége (az
esetlegesen végzendő pótmunkák ideje alatt is).
10. Képviselet, kapcsolattartás
A szerződés teljesítésével kapcsolatos ügyintézésre a lélek által az alábbiakban
megnexezett személyek jogosultak:
Megrendelő részéről kapcsolattarlók:
Banai Erika
projektmenedzser
1033 Budapest, Fő tér 2.
Tel.:
e-mail:
Pető Dániel
műszaki vezető
Tel.:
e-mail: j
Vállalkozó részéről:
Szenczy Miklós
ügyvezető
Tel.:
email:
11. Vállalkozó kötelességei, jogai
11.1. Vállalkozó köteles I. osztályú minőségben teljesíteni.
11.2. A minőségtanúsítással kapcsolatos költségek Vállalkozót terhelik.
11.3. A munkaterület átadás-átxételekor Vállalkozó köteles megvizsgálni, hogy a
munkaterületen más kivitelezők allal xég/ett előzetes munkák esetleges hibái és
sajátosságai nem akadályozzák-e a munkavégzésben. Ezen ellenőrzési
kötelezettségének elmulasztás esetén rá hárul annak bizonyítása, hogy a hibás, vagy
hiányos kivitelezést más vállalkozó hibás teljesítése idézte elő.
11.4. Vállalkozó köteles a munkavégzést olyan gondossággal elvégezi, hogy minden
felmerülő akadály időben megszüntethető legyen a vállalt határidő módosítása nélkül.
11.5. Vállalkozó kijelenti, hogy az építésügyi szakmai előírásokat ismeri és
közreműködése - a niegbízottaira is kiterjedően - megfelel a kivitelezési jogosultságra
vonatkozó, valamint az építés felügyeleti ellenőrzési eljárásról szóló szabályoknak.
11.6. A vállalt feladat teljesítése érdekében a munkaterületre a Vállalkozónak csak
érvényes munkavállalói engedéllyel, munkaszerződéssel rendelkező munkavállalói
léphetnek be.
11.7. A kivitelezési munkák során Vállalkozó köteles
a)
az érvényes országos, valamint a megrendelői tűz. munka- és biztonságvédelmi
előírásokat betartani.
4
![](./foiextract20240614-145253-smnz1u-5_3.png)
bebiztosítani az állag és vagyonvédelmet.
c)
biztosítani a balesetmentes munkavégzés feltételeit,
djbiztosítani a munkaterület szükséges elkerítését és kivilágítását.
e)Vállalkozó kötelezettséget vállal az állag-. vagyon és életvédelem biztonságának
garantálására, az általa okozott károk helyreállítására. A Vállalkozó a nem szakszerű
munkavégzésből eredő károkén teljes körű felelősséggel - kötelezettségvállalás
mellett felel.
11.8. Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a Vállalkozó jelen szerződés teljesítéséhez
szükség esetén - a Megrendelővel egyeztetve - más közreműködőt /alvállalkozót/
közvetített szolgáltatásként igénybe vegyen. A közreműködő tevékenységéért korlátlan
felelősséggel tartozik és felel minden olyan kárért, amely a bevonása nélkül nem
következett volna be.
11.9. Vállalkozó a feladat részleges vagy teljes változása. Megrendelő érdekmúlása esetén
jogosult a jelen szerződés módosítását kezdeményezni, illetve az addig elvégzett
munkát készültségi foknak megfelelően a Megrendelő részére leszámlázni.
12. Megrendelő kötelezettségei, jogai
12.1. Megrendelő köteles a szerződés teljesítésével kapcsolatban minden információt
Vállalkozó részére megadni.
12.2. Megrendelő a szerződésszerűen teljesített munkát köteles átvenni.
12.3. Ha a kivitelezéshez e szerződés mellékletében megjelölt adatokon túlmenően
adatszolgáltatás / intézkedés válik szükségessé, a Megrendelő ennek az írásbeli
jelzésnek kézhezvételétől számított 5 napon belül a szükséges adatokat a Vállalkozó
rendelkezésére bocsátja, illetőleg a szükséges intézkedést megteszi. Az adatszolgáltatási
kötelezettség elmulasztásából eredő következmény a Megrendelőt terheli. A Vállalkozót
terheli a felelősség abban az esetben, ha nem tesz meg minden tőle elvárható intézkedést
a hátrányos következmények elkerülése érdekében.
12.4. Megrendelő jogosult a jelen szerződést azonnali hatállyal felmondani, ha a
Vállalkozó:
a) a neki felróható okokból a határidőket nem teljesíti, és a késedelem időtartama 5 napot
meghaladja.
b) az egyeztetéseken együttesen megállapított megoldásokat nem valósítja meg,
c) a szerződésben foglalt kötelezettségének nem tesz eleget.
12.5. Vállalkozó köteles a kivitelezést akadályozó tényezőkről a Megrendelőt
haladéktalanul, legkésőbb 24 órán belül írásban értesíteni. Ha a Vállalkozó az előre
meghatározott ütemezéstől eltér, elmarad és már előre látható, hogy a teljesítési
határidőt nem tudja tartani, akkor a Megrendelő jogosult a szerződéstől elállni és a
beruházásból hátralévő munkáit a Vállalkozó terhére más kivitelezővel elvégeztetni. A
Vállalkozó köteles megtéríteni a Megrendelő ezen összeget meghaladó kárát.
5
13. Átadás - átvétel
13.1. A Vállalkozó az elkészüli munkákat köteles legalább 3 nappal korábban készre
jelenteni és az átadáshoz szükséges feleket meghív ni.
13.2. A műszaki átadás -átvételi eljárás csak a rendeltetésszerű üzemeltetés lehetősége
esetén kezdhető meg.
13.3. Az eljárásról a Megrendelő jegyzőkönyvei vesz lel. melyben feltünteti a
résztvevőknek az esetleges hibákra vagy hiányokra vonatkozó nyilatkozatait és a
hiányok pótlására vállalt határidőt.
a) A vállalkozás akkor tekinthető teljesítettnek, ha a szerződésben foglalt munka az
érvényes hatósági, jogszabályi, szabványi és egyéb műszaki előírásoknak megfelelően,
I. osztályú minőségben elkészül.
b) A Megrendelő a kivitelezési munkát csak teljesen befejezett,
c) rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban köteles átvenni.
d) VálIalkozó többletmunka elszámolására nem jogosult.
14. Jótállási és szavatossági feltételek
14.1. Vállalkozó - az általa kivitelezett munkarészekre (a Ptk. 6:171.§-a alapján) a
vonatkozó hatályos jogszabályokban és egyéb szabályozásokban előírt teljes körű
jótállási és szavatossági feltételeket, kötelezettségeket vállalja. A jótállás időtartama a
létesítmény sikeres generál műszaki átadás-átvételének lezárástól számított
jogszabályokban rögzített időszak, de minimum 12 hónap. A jótállási határidő lejárta
után a szavatossági kötelezettség érvényes. A jótállási és szavatossági idő - a javított
rész vonatkozásában - a kijavítás időpontjától újra kezdődik.
14.2. Jótállási (szavatossági) hibabejelentés alapján Vállalkozó köteles:
a) üzemelést gátló hiba esetén a bejelentést követő 24 órán belül a hiba helyszíni
felülvizsgálatát megtartani, állásfoglalást írásban közölni és a javítást 48 órán belül
elvéhezni;
b) üzemelést nem gátló hiba esetén 3 napon belül kiűzött helyszíni bejáráson -
nyilatkozattételre jogosult képviselővel - megjelenni, vállalását határidő
megjelölésével megtenni és a javítást a vállalt határidőre elvégezni és a hiba
kijavítását a bejelentéstől számított 10 napon belül megkezdeni:
c) az elvégzett javításról kiadott üzemeltetői igazolást a Megrendelőnek átadni.
14.3. Amennyiben a Vállalkozó a bejelentett hibát jogszerű kötelezettsége ellenére -
Megrendelő illetve az Üzemeltető igénye szerint - nem szünteti meg, megfelelő időben
nem javítja ki, a Megrendelő jogosult azt Vállalkozó költségére más kivitelezővel
elvégeztetni a Vállalkozó terhére. Ezen javítási, pótlási költséget Vállalkozó utólag nem
vitathatja.
6
15. Egyéb kikötések
15.1. Felek megállapodnak abban, hogy a szerződésben foglalt munka teljesítése
érdekében megismert dokumentációkat csak jelen szerződés alapján, a vállalt feladat
teljesítése érdekében használják tel.
15.2. A szerződő felek megállapodnak abban, hogy e szerződéssel kapcsolatos minden
esetleges vitájukat - beleértve annak érvényessége. értelmezése, vagy megszüntetése
feletti jogvitákat - egyeztetés keretében rendezik, bíróság elé vitájukat csak akkor
terjesztik, ha az előzetesen megkísérelt egyeztetés véglegesen meghiúsult
15.3. A szerződő felek megállapodnak abban, hogy a szerződés feltételeitől eltérni csak a
két fél írásos hozzájárulásával lehet. Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a
Ptk. megbízásokról szóló rendelkezései az irányadók.
15.4. Ezen szerződést kizárólag Felek cégszerű aláírásával lehet módosítani, nem
helyettesítheti a szerződésmódosítást a kooperációs emlékeztetőben vagy építési
naplóban rögzített megállapítás vagy egy egyoldalúan tett nyilatkozat.
15.5. A szerződés 7 számozott oldalból és 1 db mellékletből áll, mely 5 db azonos
példányban kerül aláírásra Felek részéről. Jelen szerződést Felek, mint akaratukkal
mindenben megegyezőt közös elolvasás és értelmezés után saját kezűleg és
jóváhagyólag írtak alá.
Budapest.
Kft.
Adószám.: hÓ47Óji->-13
DTP:
Szenczy Miklós ügyvezető
Cornus Kert Kft.
Vállalkozó
Puskás Péter
alpolgármester
Budapest Főváros III. Kerület,
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat
Megrendelő
7
![](./foiextract20240614-145253-smnz1u-8_3.png)
1. számú melléklet
ÁTLÁTHATÓSÁGI NYILATKOZAT
A 2011. évi CXCVI. törvén) 3. § (1) bek. 1. a) pontja szerinti átlátható szervezetek
alá nem
tartozó jogi személyek vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezetek:
Alulírott
Szenezy Miklós, mint a
Cornus Kert Kft (székhely: 2117 Isaszeg, Gyöngyharmat
u.l., adószám: 22647632-2-13) képviselője nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet
a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bek. 1. b) pontja szerint
átlátható szervezetnek minősül, mixel olyan
- belföldi jogi szeméi) ,
- külföldi jogi személy
- belföldi jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet
- külföldi jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet,
amely megfelel a következő feltételeknek:
1. tulajdonosi szerkezete, a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és
megakadályozásáról szóló törvén)' szerint meghatározott tén\ leges tulajdonosa megismerhető,
2. az Európai Unió tagállamában, az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban
részes államban, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet tagállamában vagy
olyan államban rendelkezik adóilletőséggel, amellyel Magyarországnak a kettős adóztatás
elkerüléséről szóló egyezménye van,
3. nem minősül a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény szerint meghatározott
ellenőrzött külföldi társaságnak,
4. a gazdálkodó szervezetben közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal,
befolyással vagy szavazati joggal bíró jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező
gazdálkodó szervezet tekintetében az 1-3. pontok szerinti feltételek fennállnak.
Kelt: Budapest, 2016. április 26.
Kert Kft.
1117 l&aszeg, Gy6ngyhirm*t u. i.
Adószám.: 11647631-1-13
01P: n7T7oog^i0ifÓ4ö8
Szenezy
Miklós ügyvezető
Cornus Kert Kft.
Vállalkozó
8