![](./foiextract20240617-347259-ej73hv-1_2.png)
Dr. Bauer Ferenc
FŐTITKÁRHELYETTES
T.
Veres Tamás
[email protected]
Tárgy: Adatigénylés
Tisztelt Veres Tamás Úr!
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (székhely: 1016 Budapest, Krisztina körút 99.,
nyilvántartó bíróság: Fővárosi Törvényszék, nyilvántartási szám: 01-03-0000005,
adószám: adószám: 18067666-2-41, képviseli: Szentesi Lászlóné főtitkár, a „BKIK”)
képviseletébe kézhez kaptam 2020. április 14. napján kelt, adatigénylés tárgyú
megkeresését.
A megkeresésében arról kért felvilágosítást, hogy a gazdasági kamarák részére a
gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény (a „Gktv.”) alapján a gazdálkodó
szervezetek által fizetett kamarai hozzájárulást miként került felhasználásra, továbbá a
BKIK hogyan segítette a kamara a gazdálkodó szervezeteket?
Az adatigényléssel kapcsolatosan a következőkről szeretném Önt tájékoztatni:
(1) Gazdasági beszámolók nyilvánossága
A BKIK gazdálkodási tevékenységét mutató auditált éves beszámolók a kamara
honlapján
https://www.bkik.hu/hu/rolunk/szervezet/gazdasagi-beszamolok elérési úton
érhetők el. A 2019. évre vonatkozó éves beszámoló még nem került elfogadásra.
(2) 2019. évi kamarai hozzájárulás
A Gktv. 34/A §. (1) és (2) bek.-ei értlemében a kamarai közfeladatok ellátásához történő
hozzájárulásként a gazdálkodó szervezet kamarai hozzájárulást fizetni, amely mértéke
éves szinten 5.000.-Ft. A BKIK részére azon gazdálkodó szervezetek kötelesek kamarai
hozzájárulás fizetésére, amelyeket a kamara – területi illetékesség alapján – nyilvántart.
A Gktv. 34/A §. (6) bek. alapján a kamarai hozzájárulások 90%-val a területi gazdasági
kamarák, míg a további 10%-val az országos gazdasági kamara (Magyar Kereskedelmi és
Iparkamara) rendelkezik.
BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. | +36 1 488 2158 |
[email protected] | www.bkik.hu
![](./foiextract20240617-347259-ej73hv-2_1.png)
FŐTITKÁRHELYETTES
A 2019. pénzügyi évben a gazdálkodó szervezetek kamarai hozzájárulás jogcímen történő
fizetési kötelezettsége 1.564 millió Ft volt, amelyből követelésből mindösszesen 697 millió
forint realizálódott pénzügyileg. A korábban hivatkozott jogszabályhely alapján a befolyt
összeg 90%-val rendelkezett a BKIK.
(3) A kamarai hozzájárulás felhasználása
A BKIK a kamarai hozzájárulást a következő közfeladatok, illetve egyéb más
tevékenységek ellátására, illetve szolgáltatások nyújtására fordítja.
A kamara folyamatos médiakapcsolatot tart fenn, melynek keretében a közvélemény
számára információt ad a közérdekű tevékenységéről, a gazdasági folyamatokkal
kapcsolatos álláspontjáról, javaslatairól, a piaci zavarokról.
A következőkben részletezett tevékenységek között szerepelnek állami támogatást élvező
tevékenységek is, amelyekre a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara útján kap a BKIK
támogatást, azonban annak mértéke nem elegendő a feladatok ellátására, így a
különbözetet a BKIK saját forrásból egészíti ki.
3.1.
Tagozati érdekképviselet
A BKIK Tagozatai látják el a Gktv.-ben, illetve a kamara Alapszabályában
meghatározott köz- és cél szerinti feladatokat, amelyek az adott ágazat,
tevékenység-, illetve tevékenységcsoportok általános gazdasági érdekeinek a
kamarán belüli megjelenítéséhez szükségesek annak érdekében, hogy a Budapesti
Kereskedelmi és Iparkamara saját hatáskörében és illetékességi területén kamarai
szinten egyeztetett módon képviselhesse valamennyi gazdálkodó szervezet általános
érdekeit.
Ezeknek a feladatoknak az ellátásához a 2019. pénzügyi évben a BKIK 25,3 millió
forintot fizetett ki.
3.2. Budapesti Békéltető Testület
Vitás ügyek során a bírósági eljárást megelőzve a békéltető testületi eljárás ingyenes
igénybe vétele. A fogyasztóvédelmi vita rendezés részletes szabályait, a békéltető
testületek működését a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a „Ftv.”)
tartalmazza.
BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. | +36 1 488 2158 |
[email protected] | www.bkik.hu
![](./foiextract20240617-347259-ej73hv-3_1.png)
FŐTITKÁRHELYETTES
A Budapesti Békéltető Testület már 2014. január 13. óta végezte Magyarországon a
tagállami, kijelölt online tanácsadó pont feladatait egészen 2019. augusztus 31-ig
(amikor is a fogyasztóvédelemért felelős miniszter ezeket a feladatokat átvette).
A Budapesti Békéltető Testület jelentette meg a „Mindennapi fogyasztóvédelem” c.
újság 2019. évi I, II, III, IV. V. és VI. számait, folytatva azt a még 2014-ben indult
kezdeményezést, amellyel célja a fogyasztók és vállalkozások megszólítása, és a
fogyasztóvédelem ismertebbé tétele volt.
A Budapesti Békéltető Testület számos nyilvános rendezvényes jelent meg. A
Testület az egyetemi hallgatók számára a Károli Gáspár Református Egyetemen, a
Károli Közösségi Napokon tartott ismertetést a fogyasztóvédelmi békéltetés
tapasztalatairól. A Budapesti II és III. Kerületi Bírósággal közös sátorban, az Óbuda
Napja c. rendezvényen is segítséget nyújtott fogyasztóvédelmi témákban a
fogyasztóknak és vállalkozásoknak, csakúgy, mint ahogy erre sor került az Auchan-
áruházakba történt kitelepülés során. A Testület a Kamarával közösen a Construma
Építőipari Szakkiállításon, valamint a Kispesti Városünnepen, emellett is a kerületi
tagcsoportok rendezvényein, és "Vállalkozók és Polgárok Budán" c. budai kamarai
fórumon is részt vett, és erősítette a fogyasztói ismeretek széleskörű elterjedését.
Ugyanez történt hónapról hónapra a Hegyvidéki Kulturális Szalonban, a Vigyázó
Sándor Művelődési Házban, valamint a XX. kerületi Szabó Ervin könyvtárban
megtartott fogyasztóvédelmi tájékoztatások során, amelyek a 2019. év második
félévében történtek. A Testület részt vett a Kamara által szervezett Beauty&Style
Kiállításon 2019 októberében a Hungexpo területén, így erősítve ott is kihelyezett
fogyasztóvédelmi tájékoztatás útján a fogyasztók és vállalkozások tudatosságát.
A BKIK a békéltető testületek működésére kapott állami támogatás összegén túl a
2019. évi költségvetéséből további 5,6 millió forintot fordított a testület
működtetésére.
3.3.
Dereguláció
A BKIK Deregulációs Bizottságot működtet. A Deregulációs Bizottság a BKIK
tagozatainak képviselőiből, a BKIK munkatársaiból és jogi szakértőből áll
A Deregulációs Bizottság feladata a budapesti vállalkozások működését befolyásoló
jogi, szabályozási környezet vizsgálata, továbbá olyan jogszabálymódosító javaslatok
létrehozása, amelyek a bürokrácia csökkentésére, a működést nehezítő
BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. | +36 1 488 2158 |
[email protected] | www.bkik.hu
![](./foiextract20240617-347259-ej73hv-4_1.png)
FŐTITKÁRHELYETTES
szabályozások egyszerűsítésére valamint a támogató üzleti környezet
megvalósítását célozzák a vállalkozói lét segítése érdekében. Feladata még a
törvénytervezetek véleményezése és lobby tevékenység.
3.4.
Építőipari regisztráció
A 2010. évtől kezdődően a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara – a BKIK
ügyfélszolgálatának közreműködésével – foglalkozik a budapesti építőipari
kivitelezéssel foglalkozó vállalkozások számára kötelező regisztrációval. A
jogszabályi megfelelés keretében a BKIK ellenőrzi az építőipari vállalkozás
nyilvántartásba vétele során megadott adatokat, többek között, hogy a vállalkozás
rendelkezik-e szakképzett munkavállalóval, megfelelő szerződésekkel meglétét,
illetve hogy a kibocsátott számlákon szereplő tevékenységek megfelelnek-e a
bejelentettnek.
Ennek a szolgáltatás működtetésére 2019. pénzügyi évben 2,6 millió forintot költött
a kamara.
3.5. Információs és Tanácsadó Iroda
A Gktv. 7. §. (2a) bek.-ében meghatározott feladatait – térítésmentes tanácsadás
gazdasági, pénzügyi, adózási, hitelhez jutási kérdésekben, üzleti partnerkeresés és
pályázatfigyelés – ezen az Információs és Tanácsadó Iroda szervezeti egysége útján
látja el.
Külső partnerrel való együttműködésben a BKIK folyamatos rövid, jól átlátható
tájékoztatást nyújt a friss pályázatokról, telefonos tanácsadást végez. Amennyiben
a pályázatfigyelési szolgáltatás nyújtása a kamarai munkatárs szakértelmét
meghaladja, a külső partner személyes tanácsadást a Kamarában, előre foglalható
időpontokban biztosítja. A BKIK szerződött partnere pályázatírás szolgáltatással is
a gazdálkodó szervezetek rendelkezésére áll, az együttműködés keretében a
szerződött partner ezt a szolgáltatást az önkéntes tagok részére 10 % kedvezménnyel
biztosítja.
Az Információs és Tanácsadó Iroda 2019. évben 402 ügyfelet szolgált ki személyes,
telefonos, illetve elektronikus levélben történt megkeresések útján.
Az
ellátott
ügyek
tárgyukat
tekintve
jellemzően
eszközparkbővítés,
telephelyfejlesztés
lehetőségei
a
Közép-Magyarországi
Régióban,
BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. | +36 1 488 2158 |
[email protected] | www.bkik.hu
![](./foiextract20240617-347259-ej73hv-5_1.png)
FŐTITKÁRHELYETTES
munkahelyteremtéssel kapcsolatos pályázatok, céglista igénylésével kapcsolatos
lehetőségek, üzleti partnerkeresés lehetőségei, vállalkozásindítással kapcsolatos
gyakorlati kérdések, és a kamarai szolgáltatásokról szóló információk átadása,
amarai rendezvényekre vonatkozó kérdések, kamarai egyenleget, regisztrációs
kötelezettségeke érintő elméleti és gyakorlati kérdések voltak.
Adózás, számvitel területén a jellemző kérdések a KATA adózást, ÁFA speciális
eseteit, lízing szabályok számviteli és ÁFA szempontból történő értelmezését,
SZOCHO kedvezményeket, annak feltételeit és számítási módját, tagként folytatott
ügyvezetéssel kapcsolatos járulékfizetést, jegyzett tőke eredménytartalékból, illetve
tagi kölcsönből történő emelésének kérdéseit, külföldi kiküldetések adó és
társadalombiztosítási vonatkozásait, a szakmunkástanuló gyakorlati képzéséhez
kapcsolódó kedvezményeket és érvényesítésük módját érintették. A tanácsadás
kiterjedt a vállalkozások indításának, társas vállalkozás megszüntetésének, továbbá
az egyszerűsített foglalkoztatásnak kérdéseire is.
3.6. GDPR tanácsadás
A BKIK alapszintű GDPR tanácsadást is ellát. A vállalkozások térítésmentes GDPR
iránymutatást vehetnek a BKIK-val együttműködésben levő jogászok segítségével.
A BKIK és a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (a „NAIH”)
között stratégiai együttműködés jött létre, amely keretén belül a kis- és
középvállalkozások az új Európai Uniós adatvédelmi szabályozással kapcsolatban
kérdéseiket – közvetlenül a NAIH részére is feltehetik.
3.7. Jogszabályfigyelés
Ez a szolgáltatás a gazdálkodó szervezetek részére térítésmentes tájékoztatást
jelent. A BKIK folyamatosan nyomon követi az aktuális jogszabályokat, és az
azokkal kapcsolatos lényegi ismertetéseket hiteles forrásokból összegyűjti és
közzéteszi. A szolgáltatást a BKIK a vele együttműködési megállapodást kötött jogi
szolgáltatókkal (Ernst and Young Tanácsadó Iroda, Bán és Karika Ügyvédi
Társulás, Ecovis Hungary Cégcsoporttal – Jogadó, Wolters Kluwer - Jogászvilág)
nyújtja. A partnerek jogi anyagaikat térítésmentesen teszik elérhetővé, ehhez a
meglevő humán erőforrás és informatikai rendszerek működtetésén túl további
ráfordítás nem merült fel.
3.8. BKIK Jogtár
BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. | +36 1 488 2158 |
[email protected] | www.bkik.hu
![](./foiextract20240617-347259-ej73hv-6_1.png)
FŐTITKÁRHELYETTES
Ez a szolgáltatás – amelyben a Wolters Kluwer a BKIK partnere – segítséget nyújt
a vállalkozásoknak működésüket érintő adózási, jogi és munkaügyi kérdésekben
való eligazodáshoz. A szolgáltatás a következő elemekből áll, amely egyes elemei a
kamarai hozzájárulást fizető nyilvántartott gazdálkodó szervezetek számára, más
elemei a kamarai tagok részére érhetők el:
A nyilvántartott vállalkozások a következő modulokat érhetik el:
a.
Jogszabálygyűjtemény kereső funkcióval
b.
9.000 adó-, és munkaügyi Kérdés-Válasz
A kamarai tagok a következő modulokat érhetik el:
c.
Adózási és munkaügyi Navigátor – adó- és munkaügyi jogi helyzetek
folyamatának levezetései, amely segítségével a gazdálkodó szervezet a jogi
eljárásokat a kezdeményezéstől a lezáró lépésekig folyamatábrák segítségével
követheti végig, miközben az eljáráshoz fűzött kapcsolódó anyagok egy
kattintással elérhetőek
d.
Munkaügyi Okosirat – dokumentum sablonok és szerződésminták, amelyek
segítségével interaktív módon hozhatók létre különböző munkajogi tárgyú
iratok
Ez a szolgáltatás a BKIK-nak a 2019. pénzügyi évben 15,6 millió forintot
forintjába került.
3.9. Kiadó konferenciatermek, irodák
Kiváló helyszíneket biztosítunk rendezvényekhez, tárgyalásokhoz, tréningekhez és
sajtótájékoztatókhoz, ahol korszerű technikai berendezések segítik a rendezvények
magas színvonalú lebonyolítását. Bérelhető termeink 2-150 fő befogadó
képességűek. Ezt a szolgáltatást az önkéntes kamarai tagok kedvezményesen
vehetik igénybe.
3.10. Kutatások
A vállalkozók szakmai támogatási igényeinek felmérése alapján végzünk különböző
iparági kutatásokat a budapesti vállalkozók részére, mert szükségük van olyan piaci
információkra, amelyeket önerőből nem tudnak összegyűjteni, de cégük sikeressé
tételét nagyban elősegíthetik. A BKIK speciális adathozzáférési lehetőségeinek
BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. | +36 1 488 2158 |
[email protected] | www.bkik.hu
![](./foiextract20240617-347259-ej73hv-7_1.png)
FŐTITKÁRHELYETTES
köszönhetően képes olyan elemzéseket készíteni a KKV-k számára, melyek segítik
piaci beruházási döntéseiket. Ingyenesen végeztünk vendéglátó ipari ágazati
kutatást
először
a
vendéglátóhely-tulajdonosok
(éttermek,
cukrászdák,
italozóhelyek), majd 2000 vendégük megkérdezésével, valamint az OKJ változások
előtt egy szakképzések iránti igényfelmérést végeztünk 1000 vállalkozó
megkérdezésével. Folyamatosan közzéteszünk egyéb olyan kutatási eredményeket
is, amelyek a vállalkozásaink számára hasznosak lehetnek.
Piackutatásra a BKIK a 2019. pénzügyi évben közel 36,5 millió forintot fordított.
3.11. Kommunikációs tevékenység
A BKIK PR és Marketing igazgatóságához tartozik minden olyan kommunikációs
tevékenység, amely a budapesti vállalkozások információval történő ellátását
szolgálja, illetve a BKIK vállalkozásokért indított szolgáltatásait és tevékenységeit
népszerűsíti. Kiemelt kommunikációs területek:
o Organikus és fizetett médiamegjelenések koordinálása, sajtóközlemények
kiadása, sajtótájékoztatók szervezése
o A BKIK honlapjának és a kamaraonline.hu híroldalnak a fejlesztése,
üzemeltetése, tartalomgenerálás
o A BKIK hírlevelének megújulása
o A BKIK social media felületeinek (Facebook, Linkedin) gondozása,
tartalomgenerálás
o Rendezvényekről fotós-videós beszámolók készítése
o A BKIK arculatának gondozása, arculati kézikönyv készítése, betartatása
o Szakmai és információs kiadványok szerkesztése, kiadása
o Új szolgáltatások bevezetése, bevezetésének támogatása (BKIK Jogtár,
Pályázatfigyelés, Közösképviselő-képzés, Kutatások, Tudástár, stb.)
o 2019-ben
indult
a
Tudástár
videósorozat
(https://www.bkik.hu/hu/szolgaltatasok/tudastar), amiben a kamara olyan
vállalkozásokat érintő témákat karolt fel, amik elengedhetetlen fontossággal
bírnak egy-egy vállalkozó életében, piacra lépéséhez. Tavaly 10 kisfilm készült
el, amelyek a kamara Youtube és Facebook csatornáján, valamint a honlapon is
elérhetők.
BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. | +36 1 488 2158 |
[email protected] | www.bkik.hu
![](./foiextract20240617-347259-ej73hv-8_1.png)
FŐTITKÁRHELYETTES
A BKIK a 2019. pénzügyi évben közel 63,8 millió forintot költött a kommunikációs
feladatokra.
3.12. Konferenciák, rendezvények, üzletember-találkozók szervezése
A BKIK 145 térítésmentes eseményt rendezett tagjainak és budapesti
vállalkozásoknak a 20-30 fős szakmai fórumoktól a több ezer fős kulturális
fesztiválokig, vásárokig. Különös sikere volt a Piac és Profittal közösen szervezett 9
eseményből álló KKV Akadémiának továbbá a BNI-jal megvalósított ingyenes
csoportos „Adunk, hogy nyerhess” business networking workshopoknak. A BKIK
rendezvényei a kamarai honlapon a naptárnál visszamenőleg is elérhetőek.
A BKIK 2013-ban hozta létre a BUM – Bevásárlóutca Menedzsmentet (BUM
Nonprofit Kft.), amelynek fő küldetése: a fővárosi tematikus utcák erősítése, az ilyen
kezdeményezések felkarolása és összefogása, adott területek kereskedelmének
erősítése, fejlesztése és az utcák látogatottságának növelése. Budapesten jelenleg
tizenegy egyedülálló, különleges tematikus utca, kisebb-nagyobb városrész
található, amelyekben jól megfér egymás mellett a tradíció és az innováció, a
minőség és a mennyiség, a kereskedelmi szemlélet és az emberközeli stílus.
A BUM, egységes arculattal, közös marketingtevékenységgel és közös rendezvények
szervezésével segített kialakítani és erősíteni az utcák, terek hangulatát, emellett
képviseli az utcákban lévő vállalkozások érdekeit. A BKIK fontosnak tartja, hogy ne
csak a helyi vállalkozásokat, hanem minden olyan szereplőt megszólítson és
összehozzon, amelyek azonos célért küzdenek: a főváros, a kereskedelem és a
turizmus fejlesztéséért, fejlődéséért. Ezt a törekvést a leginkább az évente a BKIK
Kereskedelmi Tagozatával közösen szervezett Idegenvezetők Világnapi rendezvény
tükrözi, amelyre 2019-ben is közel 10.000 érdeklődő regisztrált.
A különböző konferenciák, rendezvények, üzletember-találkozók szervezésére 91,5
millió forintot került kifizetésre a 2019. pénzügyi évben.
Az Európai Unión belüli és kívüli gazdasági feltételrendszer javítása érdekében a
BKIK közreműködik a kereskedelemfejlesztéssel, a külföldön végzett, vagy külföldre
irányuló, a külföldiek számára belföldön végzett gazdasági tájékoztató- és
propagandamunkában,
vásárokat,
kiállításokat,
konferenciákat,
más
rendezvényeket szervez. A kamara közreműködik az Európai Unió-s tagság
követelményrendszereinek elterjesztésében, az Európai Unió-s közösség adta
BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. | +36 1 488 2158 |
[email protected] | www.bkik.hu
![](./foiextract20240617-347259-ej73hv-9_1.png)
FŐTITKÁRHELYETTES
gazdasági lehetőségek megismertetésében, az üzleti kapcsolati rendszerek
kialakításában és működtetésében.
A kamara a 2019. évben a 3 projektet (Made in Danube, Learning by Doing,
InnoHPC) zárt le, 3 új projektet indított (SEE ME IN, CE Responsible, GRC
Essentials), illetve 2 (Social(i) Makers, Knowing IPR) projekt folytatott.
A nemzetközi kapcsolatok vonatkozásában a BKIK a 2019. pénzügyi évben 26,6
millió forintot számolt el kiadásai között.
3.13. Gazdasági Mediáció
A BKIK a Gazdasági Szolgáltatások Tagozatának XXVII. Mediációs és Jogi
Koordinációs Osztálya közreműködésével gazdasági mediáció körében képzéseket
és továbbképzéseket szervez. A Mediációs és Jogi Koordinációs Osztálya a közvetítői
tevékenység során szerzett tapasztalatait kölcsönös együttműködés keretében
megosztja a szaktárcával és más hazai és nemzetközi szakmai szervezetekkel.
Magyarországon először a BKIK a permegelőzés és konfliktuskezelés körében a
budapesti vállalkozások részére ingyenes tanácsadást végez gazdasági és
munkahelyi konfliktuskezelés területeken.
A BKIK-nak a mediációs szolgáltatásokkal összefüggésben 3 millió forint, míg az
ezzel kapcsolatos képzésekkel és továbbképzésekkel kapcsolatosan 18,3 millió forint
kiadása merült fel.
3.14. Okmányhitelesítés
Az Okmányhitelesítő Iroda fő feladata a külkereskedelmi áruforgalomban
használatos bizonyítványok, számlák, különféle igazolások, vámokmányok
hitelesítése valamint az ATA Carnet teljes körű ügyintézése a kibocsájtástól az
esetleges reklamáció lezárásáig: ATA Carnet hitelesítés, Származási bizonyítvány,
kereskedelmi számla, egyéb okmány hitelesítése, nyomtatvány, valamint a
Nemzetközi Kereskedelmi Kamara / ICC / kiadványainak értékesítése.
Az Okmányhitelesítő Iroda 2019. évben 5.720 ügyfelet fogadott, 677 cég illetve
magánszemély képviseletében. A kiszolgált gazdálkodó szervezetek közül 62
önkéntes kamarai tag, 615 nyilvántartott gazdálkodó szervezet volt. A kiszolgált
ügyfelek közül 2019. évben 266 volt új.
BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. | +36 1 488 2158 |
[email protected] | www.bkik.hu
![](./foiextract20240617-347259-ej73hv-10_1.png)
FŐTITKÁRHELYETTES
Az Okmányhitelesítő Iroda 2019. évben 16.199 db okmányt hitelesített, ezek közül
506 db ATA Carnet dokumentumot, 10.743 db származási bizonyítványt és 4.950 db
egyéb okmányt (kereskedelmi számla, aláírás hitelesítés, különféle igazolások, stb.).
Az Okmányhitelesítő Iroda 2019. évben 24.806 db okmányt értékesített, ezek közül
571 db volt az ATA Carnet dokumentum, 5.497 az ATA Carnet betétlap, 13.762 db a
származási bizonyítvány és 4.976 db egyéb okmányt, kiadmány.
Az okmányhitelesítés szolgáltatásra a BKIK a 2019. pénzügyi évben 19 millió
forintot fordított.
3.15. Széchenyi Kártya ügyintézés
A Széchenyi Kártya a már működő mikro-, kis- és középvállalkozások részére
kialakított kedvezményes kamatozású, állami támogatásban részesített
hitelkonstrukció. Célja, hogy a tevékenységük kezdetén lévő, de legalább egy éve
működő mikro-, illetve kisvállalkozások, valamint egyéni vállalkozók egyszerűsített
eljárással szabad felhasználású hitelhez jussanak. Az önkéntes kamarai tagok
részére az ügyintézés térítésmentes.
A Széchenyi Kártya a már működő mikro-, kis- és középvállalkozások részére
kialakított kedvezményes kamatozású, állami támogatásban részesített
hitelkonstrukció. Célja, hogy a tevékenységük kezdetén lévő, de legalább egy éve
működő mikro-, illetve kisvállalkozások, valamint egyéni vállalkozók egyszerűsített
eljárással szabad felhasználású hitelhez jussanak. Az önkéntes kamarai tagok
részére az ügyintézés térítésmentes.
A szolgáltatás a BKIK Székházban és 4 (XVI. ker., XVIII. ker., XX. ker. és XXIII.
ker) kerületi irodákban vehető igénybe.
Az ügyintézést végző munkatársak a hozzájuk forduló vállalkozások (függetlenül
attól, hogy nyilvántartott vagy kamarai tagsággal rendelkező gazdálkodó
szervezetről van szó) részére általános jellegű ügyfélszolgálati munkát is ellátnak
(folyószámlák egyeztetése, belépési nyilatkozatok kitöltése, általános vállalkozási
tanácsadás).
BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. | +36 1 488 2158 |
[email protected] | www.bkik.hu
![](./foiextract20240617-347259-ej73hv-11_1.png)
FŐTITKÁRHELYETTES
A Széchenyi Kártya ügyintézést végző irodáinkban 2019.évben 482 db hitelkérelem
került befogadásra az alábbi megoszlásban:
a. Széchenyi Kártya Folyószámlahitel
414 db
b. Széchenyi Forgóeszközhhitel
26 db
c. Széchenyi Beruházási Hitel
38 db
d. Agrár Széchenyi Kártya
4 db
A Széchenyi Kártya ügyintézéssel kapcsolatosan a BKIK-nak a 2019. pénzügyi
évben 20,3 millió forint ráfordítást igényelt.
3.16 Oktatás, szakképzés, mesterképzés
A BKIK a felnőttképzési törvény előírásainak megfelelő nyilvántartott
felnőttképzési intézmény, nyilvántartási száma: E-000898/2014.
Az Oktatási Igazgatóság fő tevékenységi köre a köztestületi, közjogi feladatok
ellátása. A tevékenységének a szakképzésről szóló 2011. évi CLXXXVII. törvény,
valamint a szakképzési hozzájárulásról szóló 2011. évi CLV. törvény teremti meg.
•
Budapest és Pest Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság működtetése;
•
szakmai záróvizsgák bizottsági elnöki, illetve tagi delegálás;
•
Gyakorlati szintvizsgáztatás szervezése és lebonyolítása;
•
Szakma Kiváló Tanulója Verseny lebonyolítása;
•
Mestervizsgák szervezése;
•
Tanulószerződések kötése, ellenőrzése, nyilvántartása;
•
Együttműködési megállapodások kötése, ellenőrzése, nyilvántartása;
•
Szakképzési tanácsadó hálózat működtetése;
•
Kamarai gyakorlati oktatói képzés;
•
Gyakorlati képzőhelyek ellenőrzése;
•
Pályaorientáció;
Ezen tevékenységek finanszírozása a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarán
keresztül, állami pénzeszközök felhasználásával történik,
A 2019. pénzügyi évben a befolyt kamarai hozzájárulás fentiekben említett költségekkel
csökkentett összege a kamara működésére, székház üzemeltetésére, illetve a
munkavállalók foglalkoztatására volt ráfordítva.
BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. | +36 1 488 2158 |
[email protected] | www.bkik.hu
![](./foiextract20240617-347259-ej73hv-12_1.png)
FŐTITKÁRHELYETTES
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét. Amennyiben további tájékoztatásra van
szüksége, kérem, bizalommal keressen.
Budapest, 2020. május 11.
Tisztelettel:
dr. Bauer Ferenc s.k.
főtitkárhelyettes
BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. | +36 1 488 2158 |
[email protected] | www.bkik.hu