Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata '2005-2018 Évre vonatkozó könyvvizsgálati jelentések'.

Jelentés a könyvvizsgálat végrehajtásáról
Solymár Nagyközség Önkormányzat
A költségvetési év:
2011. január 1.
-
2011. december 31.
1 / 8

Tartalomjegyzék
Solymár Nagyközség Önkormányzat
könyvvizsgálói jelentéséhez
Szervezeti költségvetési beszámoló
Egyszerősített mérleg
Egyszerősített pénzforgalmi jelentés (kiadások és bevételek összesített elıirányzata és teljesítése)
Egyszerősített pénzmaradványkimutatás
Könyvvizsgálati dokumentumok
Könyvvizsgálói jelentés
Vezetıi levél
Teljességi nyilatkozat
2/8

Solymár Nagyközség Önkormányzat
Egyszerősített mérleg
Eszközök
Ssz.
Megnevezés (E Ft)
2010
Auditálási eltérések
2010
2011
Auditálási eltérések
2011
A)
BEFEKTETETT ESZKÖZÖK
14 134 557
14 134 557
14 213 918
14 213 918
I.
Immateriális javak
21 009
21 009
32 078
32 078
II.
Tárgyi eszközök
14 056 964
14 056 964
14 109 193
14 109 193
III.
Befektetett pénzügyi eszközök
56 584
56 584
72 647
72 647
IV.
Üzemeltetésre, kezelésre átadott, koncesszióba, vagyonkezelésbe adott, 
illetve vagyonkezelésbe vett eszközök
B)
FORGÓESZKÖZÖK
153 281
153 281
170 089
-17 473
152 616
I.
Készletek
II.
Követelések
97 623
97 623
133 190
-17 473
115 717
III.
Értékpapírok
IV.
Pénzeszközök
26 543
26 543
33 897
33 897
V.
Egyéb aktív pénzügyi elszámolások
29 115
29 115
3 002
3 002
ESZKÖZÖK ÖSSZESEN
14 287 838
14 287 838
14 384 007
-17 473
14 366 534
Solymár Nagyközség Önkormányzat
Egyszerősített mérleg
Források
Ssz.
Megnevezés (E Ft)
2010
Auditálási eltérések
2010
2011
Auditálási eltérések
2011
D)
SAJÁT TİKE
13 606 537
13 606 537
13 666 661
-17 473
13 649 188
1.
Induló tıke
28 620
28 620
28 620
28 620
2.
Tıkeváltozások
13 577 917
13 577 917
13 638 041
-17 473
13 620 568
3.
Értékelési tartalék
E)
TARTALÉKOK
37 768
37 768
28 535
28 535
I.
Költségvetési tartalékok
37 768
37 768
28 535
28 535
II.
Vállalkozási tartalékok
F)
KÖTELEZETTSÉGEK
643 533
643 533
688 811
688 811
I.
Hosszú lejáratú kötelezettségek
483 940
483 940
537 506
537 506
II.
Rövid lejáratú kötelezettségek
141 703
141 703
142 941
142 941
III.
Egyéb passzív pénzügyi elszámolások
17 890
17 890
8 364
8 364
FORRÁSOK ÖSSZESEN
14 287 838
14 287 838
14 384 007
-17 473
14 366 534
Solymár Nagyközség Önkormányzat
Egyszerősített pénzmaradvány - kimutatás
Ssz.
Megnevezés (E Ft)
2010
Auditálási eltérések
2010
2011
Auditálási eltérések
2011
1.
Záró pénzkészlet
26 543
26 543
33 897
33 897
2.
Forgatási célú pénzügyi mőveletek egyenlege
3.
Egyéb aktív és passzív pénzügyi elszámolások összevont záróegyenlege 
11 225
11 225
-5 362
-5 362
(+/-)
4.
Elızı év(ek)ben képzett tartalékok maradványa (-)
1 429
1 429
5.
Vállalkozási tevékenység pénzforgalmi eredménye (-)
6.
Tárgyévi helyesbített pénzmaradvány (1+/-2-3-4)
37 768
37 768
27 106
27 106
7.
Finanszírozásból származó korrekciók (+/-)
1 260
1 260
-881
-881
8.
Pénzmaradványt terhelı elvonások (+/-)
9.
Költségvetési pénzmaradvány (6+/-7+/-8)
39 028
39 028
26 225
26 225
10.
A vállalkozási tevékenység eredményébıl alaptevékenység ellátására 
felhasznált összeg
11.
Költségvetési pénzmaradványt külön jogszabály alapján módosító tétel (+/-
1 330
1 330
)
12.
Módosított pénzmaradvány (9+/-10+/-11)
40 358
40 358
26 225
26 225
13.
12. sorból:
14.
- Egészségbiztosítási Alapból folyósított pénzmaradvány
15.
- Kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány
17 585
17 585
6 793
6 793
16.
- Szabad pénzmaradvány
22 773
22 773
19 432
19 432
Budapest,
2012. április 3.
Dr. Beregszászi Márk
2083 Solymár, József Attila utca 1.
jegyzı
Könyvvizsgáló jelentésem alapján igazolom:
Dr. Matukovics Gábor
kamarai tag könyvvizsgáló
ktgvetési.sz.: 003287
3/8

Solymár Nagyközség Önkormányzat
Egyszerősített éves pénforgalmi jelentés
Ssz.
Megnevezés (E Ft)
Eredeti elıirányzat
Módosított elıirányzat
Teljesítés
01
Személyi juttatások
605 044
603 786
602 012
02
Munkaadókat terhelı járulékok
145 929
161 054
157 461
03
Dologi és egyéb folyó kiadások
424 201
456 462
437 395
04
Mőködési célú támogatásértékő kiadások, egyéb támogatások
84 679
88 679
83 758
05
Államháztartáson kívülre végleges mőködési pénzeszközátadások
42 730
58 325
56 909
06
Ellátottak pénzbeli juttatásai
1 500
1 500
1 188
07
Felújítás
62 110
46 059
45 785
08
Felhalmozási kiadások
217 865
186 938
186 582
09
Felhalmozási célú támogatásértékő kiadások, egyéb támogatások
3 000
3 000
10
Államháztartáson kívülre végleges felhalmozási pénzeszközátadás
11
Hosszú lejáratú kölcsönök nyújtása
13 062
13 063
12
Rövid lejáratú kölcsönök nyújtása
13
Költségvetési pénzforgalmi kiadások összesen
1 584 058
1 618 865
1 587 153
14
Hosszú lejáratú hitelek
36 703
36 585
36 282
15
Rövid lejáratú hitelek
797
797
16
Tartós hitelviszonyt megtestesítı értékpapírok kiadásai
17
Forgatási célú hitelviszonyt megtestesítı értékapapírok kiadásai
18
Finanszírozási kiadások összesen
37 500
37 382
36 282
19
Pénzforgalmi kiadások
1 621 558
1 656 247
1 623 435
20
Pénzforgalom nélküli kiadások
110 549
18 307
21
Továbbadási (lebonyolítási) célú kiadások
22
Kiegyenlítı, függı, átfutó kiadások
-25 769
23
Kiadások összesen
1 732 107
1 674 554
1 597 666
24
Intézményi mőködési bevételek
140 332
165 127
179 190
25
Önkormányzatok sajátos mőködési bevételei
878 363
878 323
888 318
26
Mőködési célú támogatásértékő bevételek, egyéb támogatások
113 500
124 122
116 371
27
Államháztartáson kívülrıl végleges mőködési pénzeszközátvételek
125
125
28
Felhalmozási és tıke jellegő bevételek
128 723
47 003
20 663
29
- ebbıl: önkormányzatok sajátos felhalmozási és tıkebevételei
81 719
30
Felhalmozási célú támogatásértékő bevételek, egyéb támogatások
15 500
21 524
11 540
31
Államháztartáson kívülrıl végleges felhalmozási pénzeszközátvételek
300
32
Támogatások, kiegészítések
278 432
308 033
308 033
33
- ebbıl: önkormányzatok költségvetési támogatása
278 432
308 033
308 033
34
Hosszú lejáratú kölcsönök visszatérülése
35
Rövid lejáratú kölcsönök visszatérülése
36
Költségvetési pénzforgalmi bevételek összesen
1 554 850
1 544 257
1 524 540
37
Hosszú lejáratú hitelek felvétele
150 000
92 967
90 000
38
Rövid lejáratú hitelek felvétele
39
Tartós hitelviszonyt megtestesítı értékpapírok bevételei
40
Forgatási célú hitelviszonyt megtestesítı értékapapírok bevételei
41
Finanszírozási bevételek összesen
150 000
92 967
90 000
42
Pénzforgalmi bevételek
1 704 850
1 637 224
1 614 540
43
Pénzforgalom nélküli bevételek
27 257
37 329
37 328
44
Továbbadási (lebonyolítási) célú bevételek
45
Kiegyenlítı, függı, átfutó bevételek
-9 520
46
Bevételek összesen
1 732 107
1 674 553
1 642 348
47
Költségvetési bevételek és kiadások különbsége (ktgv.hiány, 
-112 500
-55 586
-25 285
ktgv.többlet)
48
Finanszírozási mőveletek eredménye
112 500
55 585
53 718
49
Továbbadási (lebonyolítási) célú bevételek és kiadások különbsége
50
Aktív és passzív pénzügyi mőveletek eredménye
16 249
Solymár Nagyközség Önkormányzat
Pénzforgalom egyeztetése
Megnevezés (E Ft)
2008
2009
2010
2011
+
Pénzkészlet a tárgyidıszak elején
175 187
264 264
115 339
26 543
+
Bevételek
1 412 186
1 454 934
1 528 431
1 605 020
-
Kiadások
1 323 109
1 603 859
1 617 227
1 597 666
=
Pénzkészlet a tárgyidıszak végén
264 264
115 339
26 543
33 897
Budapest,
2012. április 3.
Dr. Beregszászi Márk
2083 Solymár, József Attila utca 1.
jegyzı
Könyvvizsgáló jelentésem alapján igazolom:
Dr. Matukovics Gábor
kamarai tag könyvvizsgáló
ktgvetési.sz.: 003287
4/8

Független könyvvizsgálói jelentés
2011. évi egyszerősített éves költségvetési beszámolójának könyvvizsgálatáról
Solymár Nagyközség Önkormányzat Képviselı testülete részére
Elvégeztük a Solymár Nagyközség Önkormányzat mellékelt 2011. évi egyszerősített éves költségvetési beszámolójának könyvvizsgálatát,
amely a 2011. december 31-i fordulónapra elkészített egyszerősített könyvviteli mérlegbıl - melyben az eszközök és források egyezı
fıösszege 14 366 534 E Ft, a tartalékok összege 28 535 E Ft -, az ezen idıpontra végzıdı évre vonatkozó egyszerősített pénzmaradvány-
kimutatásból, továbbá az éves egyszerősített pénzforgalmi jelentésbıl - melyben a 2011. év teljesített költségvetési bevételi összege 1 605
020 E Ft, a teljesített kiadások összege 1 597 666 E Ft - áll.
A polgármester felelıssége az egyszerősített éves költségvetési beszámolóért
Az Önkormányzat polgármestere felelıs az egyszerősített éves költségvetési beszámolónak a számviteli törvényben, valamint az
államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló kormányrendeletben foglaltakkal és a
Magyarországon elfogadott általános számviteli elvekkel összhangban történı elkészítéséért és valós bemutatásáért, illetve
elıterjesztéséért, valamint az olyan belsı kontrollokért, amelyeket szükségesnek tart ahhoz, hogy lehetıvé váljon az akár csalásból, akár
hibából eredı lényeges hibás állításoktól mentes egyszerősített éves költségvetési beszámoló elkészítése.
A könyvvizsgáló felelıssége
A mi felelısségünk az egyszerősített éves költségvetési beszámoló véleményezése könyvvizsgálatunk alapján, továbbá az egyszerősített
éves költségvetési beszámoló mérlegében kimutatott eszközök értékadatai az önkormányzati ingatlankataszter nyilvántartásban, valamint a
zárszámadáshoz készített vagyonkimutatásban szereplı értékadatokkal való egyezıségének vizsgálata, továbbá a zárszámadási
rendelettervezet és az egyszerősített éves költségvetési beszámoló összhangjának megítélése.
A könyvvizsgálatot a magyar Nemzeti Könyvvizsgálati Standardok és a könyvvizsgálatra vonatkozó - Magyarországon érvényes -
törvények és egyéb jogszabályok alapján hajtottuk végre. 
Ezek a standardok megkövetelik, hogy megfeleljünk bizonyos etikai követelményeknek, valamint hogy a könyvvizsgálatot úgy tervezzük
meg és végezzük el, hogy kellı bizonyosságot szerezzünk arról, hogy az egyszerősített éves költségvetési beszámoló mentes-e a lényeges
hibás állításoktól.
A könyvvizsgálat magában foglalja olyan eljárások végrehajtását, amelyek célja könyvvizsgálati bizonyítékot szerezni az egyszerősített
éves költségvetési beszámolóban szereplı összegekrıl és közzétételekrıl.
A kiválasztott eljárások, beleértve az egyszerősített éves költségvetési beszámoló akár csalásból, akár hibából eredı, lényeges hibás
állításai kockázatának felmérését is, a könyvvizsgáló megítélésétıl függnek.
A kockázatok ilyen felmérésekor a könyvvizsgáló az egyszerősített éves költségvetési beszámoló gazdálkodó egység általi elkészítése és
valós bemutatása szempontjából releváns belsı kontrollt azért mérlegeli, hogy olyan könyvvizsgálati eljárásokat tervezzen meg, amelyek
az adott körülmények között megfelelıek, de nem azért, hogy a vállalkozás belsı kontrolljának hatékonyságára vonatkozóan véleményt
mondjon.
A könyvvizsgálat magában foglalja továbbá az alkalmazott számviteli politikák megfelelıségének és a vezetés által készített számviteli
becslések ésszerőségének, valamint az egyszerősített éves költségvetési beszámoló átfogó prezentálásának értékelését is.
Meggyızıdésünk, hogy a megszerzett könyvvizsgálati bizonyíték elegendı és megfelelı alapot nyújt könyvvizsgálói záradékunk
(véleményünk) megadásához.
Záradék (vélemény)
A könyvvizsgálat során a Solymár Nagyközség Önkormányzat 2011 évi egyszerősített éves költségvetési beszámolóját, annak részeit és
tételeit, azok könyvelési és bizonylati alátámasztását az érvényes nemzeti könyvvizsgálati standardokban foglaltak szerint felülvizsgáltuk
és ennek alapján elegendı és megfelelı bizonyosságot szereztünk arról, hogy az egyszerősített éves költségvetési beszámolót a számviteli
törvényben, illetve az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII.
24.) Korm. rendeletben foglaltak és az általános számviteli elvek szerint készítették el.
Véleményünk szerint az egyszerősített éves költségvetési beszámoló a Solymár Nagyközség Önkormányzat vagyoni, pénzügyi és
jövedelmi helyzetérıl megbízható és valós képet ad.
Budapest, 2012. április 3.
Dr. Matukovics Gábor
Dr. Matukovics Gábor
Magyar Szakértıi Holding Kft.
ktgvetési.sz.: 003287
1115 Budapest, Ozorai utca 4. I/1.
ny.sz.: 002082
5/8

Solymár Nagyközség Önkormányzat
2011. december 31.
Vezetıi levél
Irodánk befejezte és átadta az üzleti évre hitelesített éves beszámolójuk és a könyvvizsgálói jelentés anyagát abból a
célból, hogy azt Szervezetük testületei elé terjesszék elfogadás, illetve a szükséges döntések meghozatala céljából.
Az év során folyamatosan, erre kijelölt munkatársaikkal sor került a felmerült problémák, kérdések megbeszélésére,
állásfoglalásaink meghatározására. Szervezetüknek a felmerült hibák jegyzékét irodánk közvetlenül rendelkezésre
bocsátotta.
Munkánk során számos, a Szervezet életét jellemzı gazdasági tényezırıl szereztünk mérvadó tapasztalatot,
amelyekbıl levonható következtetés a problémák jövıbeni elkerülése érdekében. Jelen vezetıi levélben a Szervezet
számára ezúton rögzítjük eredményeit:
A könyvvizsgálói feladatterv tapasztalatai terén:
Tárgyi eszközök tisztázatlansága, rendezetlensége:
A tárgyi fıkönyvi számláinak az analitikával történı rendszeres egyeztetése végrehajtandó.
Követelések tisztázatlansága, rendezetlensége:
A vevıi követelések kockázati minısítése, értékvesztések elszámolása szükséges lehet.
Egyéb kiemelt hatásokban:
Peres ügyek állása, várható hatásai terén:
Az Auchannal kapcsolatos vagyonátadás és kapcsolódó elszámolásai további rendezést igényelnek.
A Vizíközmő kezesség, elszámolások egyeztetése, analitikája fejlesztendı.
Budapest,
2012. április 3.
Magyar Szakértıi Holding Kft.
Dr. Matukovics Gábor
könyvvizsgáló társaság
kamarai tag könyvvizsgáló
1115 Budapest, Ozorai utca 4. I/1.
1115 Budapest, Ozorai utca 4. I/1.
ny.sz.: 002082
ktgvetési.sz.: 003287
Átvettem:
Budapest, 200……………………
Dr. Beregszászi Márk
2083 Solymár, József Attila utca 1.
jegyzı
6 / 8

Teljességi nyilatkozat
Solymár Nagyközség Önkormányzat
2083 Solymár, József Attila utca 1.
2012. április 3.
Ez a nyilatkozat 
Solymár Nagyközség Önkormányzat
(továbbiakban a "Szervezet") idıszaki pénzügyi kimutatásainak a költségvetési beszámoló a továbbiakban: pénzügyi kimutatás)
könyvvizsgálatával kapcsolatosan készült azzal a céllal, hogy a pénzügyi kimutatások 2000. évi C. törvénnyel („Számviteli Törvény”), valamint a
249/2000. (XII.24.) Korm. rendelettel való megfelelésrıl és a jelentésünkben bemutatott kapcsolódó törvények és rendeletek bemutatásáról
véleményt alkothassanak, igazoljuk, hogy a legjobb tudásunk és meggyızıdésünk szerint képviseljük az audit során az alábbiakban foglaltakat:
1. Felelısek vagyunk az éves pénzügyi beszámolónak a 2000. évi C. Számviteli Törvénynek és a kapcsolódó beszámolókészítési
kormányrendeletnek megfelelıen nyilvántartott adatokból történı összeállításáért, a könyvelésért, az éves pénzügyi beszámolónak a 2000. évi
C. Számviteli Törvénnyel, a kapcsolódó beszámolókészítési kormányrendelettel és a tényekkel való megfelelésért, valamint azért, hogy az éves
pénzügyi beszámoló megbízható képet ad a cég nettó eszközeirıl, valamint pénzügyi helyzetérıl hő és valós képet mutat.
2. Elismerjük, hogy a mi kötelezettségünk egy olyan belsı számviteli ellenırzési rendszer létrehozása és fenntartása, amely bár nem teljes
mértékben, de megfelelıen nyújt biztosítékot a törvénytelenségek, szabálytalanságok és hibák ellen. Közöltünk Önökkel minden olyan, bármely
csaláshoz vagy vélt csaláshoz kapcsolódó jelentıs tényt, amely a vezetés tudomására jutott, és amely befolyással lehetett a Szervezetre.
3. Teljeskörően és hiánytalanul, a valóságnak megfelelıen, a vizsgált évre vonatkozó valamennyi tranzakciót, ügyletet, gazdasági eseményt
feldolgozva, a vagyoni-pénzügyi-jövedelmezıségi helyzetre hatást gyakorló további információkat külön is értelmezve rendelkezésükre
bocsátottunk.
4. Minden pénzügyi nyilvántartást és ehhez kapcsolódó adatot az Önök rendelkezésére bocsátottunk és minden olyan tranzakcióról informáltuk
Önöket, amelyeknek a pénzügyi jelentésekre hatása lehet. Így különösen:
a.) testületi és bizottsági döntések, 
b.) a tárgyév egyedi, rendkívüli eseményei,
c.) egyedi szerzıdéses megállapodások követelések és kötelezettségek érvényesítésekor,
d.) az üzleti és az azon kívüli események, ügyletek elkülönítése,
e.) korlátozások és kötöttségek, jogosultságok és elınyök a pénzügyi jelentésben,
f.) piaci információk, értékvesztések, 
g.) mérlegben nem szereplı kötelezettségek, jogosultságok, peres, vitás, kétes ügyek.
5. Nem történt:
a.) szándékos mulasztás a Szervezet, illetve az alkalmazottak részérıl, akik meghatározó szerepet töltenek be az ügyviteli folyamatok 
rendszerében, a költségvetés összeállításában, végrehajtásában,
b.) szándékos mulasztás azon más dolgozók részérıl sem, akik lényegesen befolyásolhatnák a pénzügyi adatokat,
c.) lényeges hatást gyakorló visszajelzés a pénzügyi beszámolók, a pénzügyi jelentések hiányosságaira, nem egyezıségére vonatkozóan, a 
szabályozó hatóságokkal történt egyeztetés során ezek részérıl.
6. Nincs olyan tervünk vagy szándékunk, amelyet nem hoztunk volna tudomásukra, és amely lényegesen befolyásolná eszközeink és forrásaink
besorolását vagy könyv szerinti értékét, az éves költségvetés megítélését.
7. Az alábbi ügyletekkel kapcsolatban minden információt az Önök rendelkezésére bocsátottunk:
a.) a velünk kapcsolatban álló felekkel fennálló tartozások és követelések, beleértve az értékesítést, beszerzéseket, átutalásokat, hiteleket, 
lízing és garancia megállapodásokat;
b.) a tıkeállomány tartalékolása opcióra, kezességre, átalakításra vagy egyéb követelmények teljesítése végett;
c.) pénzintézettel kötött megállapodások, beleértve a pénzeszközök egyenlegével kapcsolatos korlátozásokat, a hitelkeretet vagy hasonló 
megállapodásokat;
d.) korábban eladott eszközök visszavásárlására irányuló megállapodások.
8. Külön rendelkezésükre bocsátottuk azokat az információkat:
a.) amelyeket a tárgyévben, de nem a tárgyévre vonatkozóan érvényesítettünk,
b.) amelyeket a tárgyév után, a könyvvizsgálati munka keretében helyesbítettünk,
c.) amelyek a számvitelen kívüliek, de a vagyoni-pénzügyi-jövedelmezıségi helyzetre hatást gyakorolnak,
d.) amelyek a jogok és kötelezettségek vállalásának éven belüli magyarázatára, éven túli hatások gyakorlására lényeges és meghatározó 
szerepet töltenek be.
7/8

9. Nincs tudomásunk egyéb bárminemő lényeges tartozásról vagy követelésrıl, amely jelentısen befolyásolná a Szervezet pénzügyi helyzetét.
10.  A Szervezet befektetéseirıl, azok értékeléséhez nem rendelkezünk aktuális adatokkal.
11.  Nincsenek a Szervezettel szemben olyan nem érvényesített igények, amik az ügyvédünk véleménye szerint érvényesíthetık lennének és
nem szerepelnek a beszámolóban.
12. A bevételek a tervezésnél ismert központi és önkormányzati intézkedések várható hatásaként kerültek beállításra, s ennek megfelelı volt az
elszámolás is.
13.  A számviteli nyilvántartás, ami a pénzügyi információ alapja, pontosan és megbízhatóan, megfelelı részletezettséggel tükrözi a Szervezet
ügyleteit. Az egyszerősített, összevont beszámolóban az intézmények adatai a jogszabályi elıírásoknak megfelelıen kerültek beépítésre.
14.  Szervezetünk megfelelı jogcímmel rendelkezik valamennyi tulajdonában lévı eszköz felett, azokat a közölt jelzálogon kívül egyéb zálog
nem terheli.
15.  Szerzıdéseink mindazon szempontjainak eleget tettünk, melyek nem teljesítés esetén lényegesen befolyásolják a pénzügyi kimutatásokat.
16.  A mérleg kelte utáni idıszakban nem történt olyan esemény, mely a pénzügyi kimutatások tekintetében kiigazítást igényelne.
17.  Nem történt olyan törvényszegés vagy szabálysértés, melynek hatása a 2000. évi C. Számviteli Törvény és a kapcsolódó
beszámolókészítési kormányrendeletnek elıírásaival összhangban készült pénzügyi jelentésekben mutatkozhatna.
18.  Tisztában vagyunk az 2007. évi CXXXVI. a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelızésérıl és megakadályozásáról szóló
törvény elıírásaival, annak szabályait, értelmezését ismerjük. A rendelkezésükre bocsátott bizonylatok és azok mögöttes gazdasági tartalmában,
valamint a vállalkozás mőködésében nincsenek olyan ügyletek, amelyek büntetendı cselekmény elkövetésébıl származó dolgok (ide értve a
vagyoni jogosultságot megtestesítı okiratot, dematerializált értékpapírt is) eredetét leplezik. Rögzítjük továbbá, hogy gazdálkodásunkban nem
jelentek meg, illetve a tevékenység gyakorlása során felhasználásra nem kerültek olyan dolgok, amelyek büntetendı cselekmény elkövetésébıl
származnak.
19.  Megértettük, feldolgoztuk és megadtuk mindazon témaköröket, amelyeket a könyvvizsgálati munkaprogram, a dokumentációs és
információs jegyzék alapján tılünk kértek.
20.  Megerısítjük, hogy adatfeldolgozási rendszerünk rendszertechnikailag zárt, a belsı ellenırzési rendszer által feltárt problémákat, hibákat
maradéktalanul kijavítottuk és helyesbítettük, az ezen kívüli fel nem dolgozott tételeket külön bizonylatoltuk és rendelkezésre bocsátottuk.
21.  A számviteli szabályrendszerrel kapcsolatban rögzítjük, hogy a jelentıs és lényeges minısítések meghatározása saját döntésünk, a
könyvvizsgálat megbízása a piaci értékek teljes körének meghatározására nem terjedt ki. A Szervezet számviteli politikáját kialakítottuk, a
gyakorlatban megvalósítottuk. A számviteli szabályozás naprakészségének biztosítása a mi feladatunk.
22.  A várható és egyéb könyvön kívüli kötelezettségekre, jövıbeni költségekre képzett tartalékok képzési módszere, mértéke, követése
Szervezetünk számításainak, tapasztalati adatainak eredménye.
23.  Kinyilvánítjuk, hogy a pénzügyi jelentés a könyvvizsgálattal közös munkánk eredménye, azzal minden tekintetben egyetértünk, és egyben
megerısítjük, hogy szakmai terveink, értékeléseink tartalmuk és formájuk szerint azonosak a számviteli beszámolóban rögzítettekkel.
24. Kijelentjük továbbá, hogy
- nem titkoltunk el és 
- nem manipuláltunk adatokat, információkat.
Az adóhatóságnak és más Szervezeteknek (például TÁH, ÁSZ) jogában áll a Szervezet fıkönyvének és egyéb nyilvántartásainak ellenırzésére.
A 2000. évi C. Számviteli Törvény és a kapcsolódó beszámolókészítési kormányrendeletnek elıírásai szerint a Szervezet éves beszámolójára
vonatkozó könyvvizsgálat eredményeként adott hitelesítı záradék nem jelenti azt, hogy azt más hatóság minden korrekció nélkül elfogadja vagy
mentes minden hibától.
Solymár Nagyközség Önkormányzat
Pénzügyi iroda vezetıje
Polgármester
Jegyzı
8/8