Adatkezelési Tájékoztató
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal
A személyes adatok kezelésével összefüggő tevékenységeinket az új Európai Uniós általános
adatvédelmi rendeletben (GDPR: General Data Protection Regulation) kötelezően előírt és
alkalmazandó szabályok tekintetében felülvizsgáltuk és elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy az abban,
valamint a hazai hatályos jogszabályokban meghatározott követelményeknek megfelelően végezzük.
Az Adatkezelő megnevezése:
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal
Elérhetőségeink:
Postai címünk:
3400 Mezőkövesd, Mátyás király út 112.
Email címünk:
[email protected]
Telefonszámunk:
49/511-500
Adatvédelmi tisztviselő neve:
Dr. Szegedi Ágota
Elérhetősége (email címe):
[email protected]
Készítette:
HANGANOV Kft.
Az információbiztonság és az adatvédelem szakértője
www.hanganov.hu
link to page 3 link to page 4 link to page 4 link to page 4 link to page 4 link to page 5 link to page 5 link to page 5 link to page 6 link to page 6 link to page 6 link to page 7 link to page 9 link to page 9 link to page 10 link to page 11 link to page 12 link to page 13 link to page 3
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal – Adatkezelési tájékoztató
Tartalom
1.
Bevezető, az adatkezelés alapelvei.................................................................................................3
2.
Az adatkezelés biztonsága..............................................................................................................3
3.
Az Ön jogai....................................................................................................................................4
4.
Kik ismerhetik meg az adatokat?....................................................................................................4
5.
Az adatok továbbítása.....................................................................................................................4
6.
Panaszkezelés és további jogérvényesítési lehetőségek..................................................................4
7.
Adatkezelési tevékenységeink........................................................................................................5
7.1
Érdeklődés, kapcsolatfelvétel során kezelt adatok..................................................................5
7.2
Közérdekű adatok igénylésével kapcsolatos adatkezelés........................................................5
7.3
Elektronikus beléptető rendszer – állandó belépésre jogosultak belépőkártyáihoz kapcsolódó
személyes adatok................................................................................................................................6
7.4
Elektronikus beléptető rendszer – belépőkártyák átadás-átvételi jegyzőkönyvei....................6
7.5
Közigazgatási feladatellátáshoz (ügyintézéshez) kapcsolódó adatkezelés..............................7
7.6
Szerződéses partnerek adatainak kezelése..............................................................................8
7.7
Álláspályázatra jelentkezők adatai..........................................................................................9
7.8
Munkavállalók személyes adatai – személyügyi nyilvántartás.............................................10
7.9
Munkavállalók személyes adatai – bérszámfejtés.................................................................11
7.10
Menetlevelek adatai..............................................................................................................12
8.
Az Adatkezelési tájékoztató felülvizsgálata és elérhetősége.........................................................12
2. oldal
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal – Adatkezelési tájékoztató
1. Bevezető, az adatkezelés alapelvei
Elkötelezettek vagyunk ügyfeleink, munkavállalóink és szerződéses partnereink személyes adatainak
védelmében egyaránt, kiemelten fontosnak tartjuk minden érintett információs önrendelkezési jogának
tiszteletben tartását.
A személyes adatokat bizalmasan kezeljük és megteszünk minden olyan biztonsági, technikai és
szervezési intézkedést, amely a személyes adatok biztonságát garantálja.
Kötelezettséget vállalunk arra, hogy a tevékenységeinkkel összefüggésben folytatott minden
adatkezelés megfelel a hatályos jogszabályokban meghatározott előírásoknak, különösen pedig az
alábbiaknak:
az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes
személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok
szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezés (általános
adatvédelmi rendelet), vagy más néven GDPR: General Data Protection Regulation;
2011. évi CXII. törvény (Infotv.) az információs önrendelkezési jogról és
információszabadságról.
Az adatkezeléseink során alkalmazott további jogszabályi előírásokról részletes információkat
olvashat az adatkezelési tevékenységeinket bemutató alábbi fejezetekben.
Az általunk végzett adatkezelések önkéntes hozzájáruláson, illetve törvényi felhatalmazáson egyaránt
alapulhatnak.
Az önkéntes hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetében személyes adatai kezeléséhez adott
hozzájárulását bármikor visszavonhatja.
Az önkéntes hozzájárulásán alapuló, illetve a jogszabályban meghatározott, kötelező adatkezelésekkel
kapcsolatban információs önrendelkezéshez fűződő jogainak érvényesítését a jelen tájékoztatóban, az
alábbiakban részletesen meghatározottak szerint biztosítjuk.
2. Az adatkezelés biztonsága
A személyes adatok kezelésének jogszerűségét és biztonságát az alábbi főbb intézkedésekkel
garantáljuk:
személyes adatot csak meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése
érdekében kezelünk;
kizárólag azokat a személyes adatokat kezeljük, amelyek az adatkezelés céljának eléréséhez
feltétlenül szükségesek;
a személyes adatokat kizárólag addig kezeljük, ameddig azok kezelését törvény előírja, illetve
lehetővé teszi;
a személyes adatokat töröljük, amennyiben további kezelésükhöz az érintett hozzájárulása
nem áll rendelkezésre vagy ahhoz nincs törvényi jogalap (pl.: ha az adatkezelés célja
megszűnik vagy az adatkezelés előzetesen meghatározott időtartama letelik);
a személyes adatok kezeléséhez (tárolásához, feldolgozásához, továbbításához, stb.) használt
informatikai rendszereink és eszközeink védelméről korszerű, az ismert kockázatokkal
arányos informatikai biztonsági megoldások alkalmazásával gondoskodunk, ezek által
biztosítva a kezelt adatok illetéktelen hozzáférés, jogosulatlan módosítás vagy törlés, illetve
megsemmisülés elleni védelmét;
az informatikai rendszereinkben kezelt adatokhoz és a papír alapú iratokhoz a hozzáférést
munkatársaink számára is engedélyhez kötjük, a jogosultságok kiosztásának alapelve, hogy
kizárólag a munkavégzésükhöz szükséges adatokat ismerhetik meg;
az iratkezelést zárt területen, védett helyiségeinkben végezzük;
3. oldal
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal – Adatkezelési tájékoztató
a személyes adatok kezelését végző, azokhoz hozzáféréssel rendelkező munkatársaink a
munkavégzésük során megismert, tudomásukra jutott információkra vonatkozóan titoktartási
kötelezettségükről írásos nyilatkozatot tesznek;
a személyes adatok kezelésében, feldolgozásában, illetve azok továbbításban érintett
szerződéses partnereink esetében gondoskodunk arról, hogy az adatok biztonságos
továbbítására és bizalmas kezelésére vonatkozó szerződéses garanciális feltételek megkötött
megállapodásainkban érvényesüljenek.
3. Az Ön jogai
Bármikor kérhet tájékoztatást személyes adatai kezelésével kapcsolatban írásban (emailben, illetve
postai címünkre megküldött levélben) vagy szóban (telefonon). Felhívjuk a figyelmét, hogy telefonon
történő megkeresése esetén – amennyiben adatkezeléssel kapcsolatos igénye indokolja (pl.: adatainak
törlését kéri) –, akkor azonosítanunk kell abból a célból, hogy jogosult-e a kérésre, mielőtt teljesítjük
azt. Amennyiben személyazonossága igazolása nem lehetséges, akkor kizárólag általános tájékoztatást
adhatunk az adatkezeléssel kapcsolatban. Emiatt javasoljuk, hogy kérdését vagy igényét lehetőleg
írásban jelezze.
Szintén bármikor kérheti adatai helyesbítését, módosítását, ha például azok megváltoztak (pl.: neve,
címe, telefonszáma, stb.), vagy amennyiben azt tapasztalja, hogy például hibásan adta meg vagy
tévesen, illetve hiányosan rögzítettük azokat.
Adatai törlését is kérheti, s ha annak nincs jogszabályi akadálya, akkor kérésének haladéktalanul
eleget teszünk (ellenkező esetben pedig tájékoztatjuk a törlés megtagadásának indokáról).
Amennyiben olyan kérdése merülne fel, amely jelen adatkezelési tájékoztatónk alapján nem
egyértelmű, kérjük, hogy forduljon hozzánk bizalommal fenti elérhetőségeinken!
Törekszünk arra, hogy minél gyorsabban választ adjunk, viszont amennyiben kérdése megfelelő
megválaszolása több időt vesz igénybe, akkor legfeljebb 15 napon belül vállaljuk a válaszadás
teljesítését.
4. Kik ismerhetik meg az adatokat?
Az Ön által megadott személyes adatok megismerésére kizárólag munkatársaink, valamint a
jogszabályi előírások alapján kijelölt azon közigazgatási szervek jogosultak, amelyek számára
adatszolgáltatási kötelezettségünk teljesítése során bizonyos információkat – például az adott ügy
intézéséhez szükséges adatokat – kötelesek vagyunk továbbítani.
5. Az adatok továbbítása
Személyes adatait azok megismerésére jogosultsággal nem rendelkezők számára nem adjuk át,
harmadik félnek kizárólag abban az esetben továbbítjuk, ha Ön ehhez előzetesen hozzájárulását adta.
Kivételt képeznek ez alól a törvényben vagy helyi önkormányzati rendeletben előírt kötelező
adatszolgáltatások, amelyek esetében azokat az adott közigazgatási szerv, illetve hatósági vizsgálat
esetén az eljáró hatóság (pl.: rendőrség, ügyészség, bíróság, stb.) hivatalos megkeresésére kötelesek
vagyunk átadni. Ehhez az Ön külön hozzájárulása nem szükséges, mivel ez jogszabályi előírásban
meghatározott feladatunk.
Az adatkezelési tevékenységeinket részletesen bemutató következő fejezetekben az adattovábbítás
címzettjeiről további információkat olvashat.
6. Panaszkezelés és további jogérvényesítési lehetőségek
Mindent tőlünk telhetőt megteszünk, hogy a személyes adatok kezelése a jogszabályoknak
megfelelően történjék. Amennyiben úgy érzi, hogy nem feleltünk meg ennek vagy bármilyen kérdése
merülne fel ezzel kapcsolatban, kérjük jelezze számunkra fenti elérhetőségeinken.
4. oldal
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal – Adatkezelési tájékoztató
Személyes adatai védelméhez fűződő jogai megsértése esetén jogorvoslati lehetőségért – amennyiben
az Adatkezelő az Ön jelzése ellenére sem szünteti meg jogsértő magatartását – a Nemzeti Adatvédelmi
és Információszabadság Hatósághoz fordulhat, alábbi elérhetőségein:
Hivatalos név:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)
Postai cím:
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.
Telefonszám:
+3613911400
Email:
[email protected]
Weboldal:
www.naih.hu
7. Adatkezelési tevékenységeink
7.1 Érdeklődés, kapcsolatfelvétel során kezelt adatok
Elérhetőségeink bármelyikén felveheti Velünk a kapcsolatot. A kapcsolatfelvétel során megadott
személyes adatait kizárólag az Önnel való kapcsolattartásra használjuk.
Az adatkezelés célja:
Az érdeklődők tájékoztatásának biztosítása.
Az adatkezelés
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
jogalapja:
szóló 2011. évi CXII. törvényben, illetve a GDPR 6. cikk 1. a) pontjában
előírtak szerint önkéntes hozzájáruláson alapul az adatkezelés.
A kezelt adatok köre:
A kapcsolattartásra az alábbi adatok közül az Ön által önkéntesen
megadottakat kezeljük:
név,
email cím,
telefonszám,
cím (postázási cím).
Az adatkezelés
Amennyiben az eseti jellegű kapcsolatfelvétel tárgyában jogszerűen
időtartama:
igény érvényesíthető, annak igazolhatósága céljából legfeljebb 5 évig
megőrizhetjük a megadott adatokat.
Az adatok továbbítása: A kezelt adatokat nem továbbítjuk.
7.2 Közérdekű adatok igénylésével kapcsolatos adatkezelés
A működésünkkel, tevékenységünkkel kapcsolatos közérdekű, illetve közérdekből nyilvános adatokat
a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően, közzétételi kötelezettségünk teljesítése céljából
nyilvánosságra hozzuk.
Közérdekű adatot bárki igényelhet elérhetőségeinken, amelynek teljesítése kapcsán az alábbi
adatkezelést végezzük.
Az adatkezelés célja:
A közérdekű adatigénylés teljesítése, valamint az azonos igénylő által
egy éven belül benyújtott, azonos adatkörre irányuló közérdekű és
közérdekből nyilvános adatigénylés azonosítása, az adatigényléshez
kapcsolódó költségtérítés megállapítása és pénzügyi teljesítésének
biztosítása, bizonylatolása.
Az adatkezelés
Az adatkezelés az alábbi jogszabályi előírásokon alapul:
jogalapja:
GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja,
az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 28. § (2)
bekezdés és 29. § (1b) bekezdés,
az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény,
5. oldal
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal – Adatkezelési tájékoztató
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi
CLXXXIX. törvény,
az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény,
a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény.
A kezelt adatok köre:
adatigénylő neve,
elérhetőségei (az adatigénylés formájától függően: postázási
cím, email cím, telefonszám),
igényelt adatok köre,
költségtérítés megállapításához kapcsolódó számlázási adatok
(név, számlázási cím, adószám)
Az adatkezelés
A közérdekűadatigényléssel összefüggésben megadott személyes
időtartama:
adatokat az adatigénylés teljesítését követő egy év elteltével töröljük. A
költségtérítéssel járó adatigénylések teljesítéséhez kapcsolódó pénzügyi
bizonylatok (pl.: számlák) megőrzési ideje 5, illetve az adóügyi
önellenőrzés biztosíthatósága érdekében legfeljebb 8 év. Ennek elteltével
töröljük, illetve leselejtezzük és megsemmisítjük a bizonylatokat.
Az adatok továbbítása: Amennyiben költségtérítés is megállapításra kerül, akkor a közérdekű
adatigénylés teljesítéséhez kapcsolódó pénzügyi bizonylatok (pl.:
számlák) tartalmát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal számára kötelesek
vagyunk átadni.
7.3 Elektronikus beléptető rendszer – állandó belépésre jogosultak belépőkártyáihoz kapcsolódó
személyes adatok
Telephelyünkön elektronikus beléptető rendszert üzemeltetünk, amelynek működtetése során adatokat
is kezelünk a belépési engedély érvényességének ellenőrzése, valamint a belépőkártyák kiadásával,
visszavételével kapcsolatos dokumentációs kötelezettségeink teljesítése céljából.
Az adatkezelés célja:
A belépő személyek belépésének, valamint bent tartózkodásra való
jogosultságának ellenőrzése, továbbá az illetéktelen személyek
belépésének megakadályozása.
Az adatkezelés
A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység
jogalapja:
szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény alapján jogos érdeken
alapul az adatkezelés.
A kezelt adatok köre:
Az állandó belépésre jogosultak azonosításához legszükségesebb, illetve
azonosítását lehetővé tevő alábbi adatok:
név,
belépőkártya sorszáma (egyedi azonosító).
Az adatkezelés
Az állandó belépésre jogosultak rendszerben kezelt személyes adatait a
időtartama:
munkaviszony megszűnése alkalmával – a belépési jogosultság
visszavonásával egyidőben – törli a rendszerből a beléptető rendszer
kezelésével megbízott munkatárs.
A rögzített belépési és mozgásadatok törlése a rendszerből manuálisan, a
beléptető rendszer kezelésével megbízott munkatárs által, a
jogszabályban meghatározott 6 hónap időtartam leteltét követően
történik meg.
Az adatok továbbítása: A kezelt adatokat nem továbbítjuk.
7.4 Elektronikus beléptető rendszer – belépőkártyák átadás-átvételi jegyzőkönyvei
Az adatkezelés célja:
A belépőkártyák kiadásának dokumentálása, nyilvántartása
A kezelt adatok köre:
Az Adatkezelő telephelyére történő állandó belépésre jogosultságot
6. oldal
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal – Adatkezelési tájékoztató
kapott személyek (munkavállalók) azonosításához legszükségesebb,
illetve azonosításukat lehetővé tevő alábbi adatok:
név,
belépőkártya sorszáma (egyedi azonosító).
Az adatkezelés
A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (180.§ (1) A
jogalapja:
megőrzési felelősség) fejezete alapján Adatkezelő jogos érdekén alapul.
Az adatkezelés
Az átadás-átvételi jegyzőkönyvek selejtezése, megsemmisítése a
időtartama:
munkaviszony megszűnését követően történik meg.
Az adatok továbbítása: A kezelt adatokat nem továbbítjuk.
7.5 Közigazgatási feladatellátáshoz (ügyintézéshez) kapcsolódó adatkezelés
Ügyfeleink személyes adatait a hivatalos ügyek intézése során, mint például a kérelmek, beadványok
kezelése, a támogatások, jogosultságok megállapítása, nyilvántartása, a hatályos jogszabályi előírások
alapján kötelesek vagyunk kezelni, melyet jellemzően központi (állami) informatikai rendszerekben
végzünk.
Az adatkezelés célja:
Jogszabályi kötelezettség teljesítése.
A kezelt adatok köre:
Az illetékességi területünkhöz tartozó természetes és jogi személyek
(ügyfelek) természetes személyazonosító adatai közül az adott
ügyintézéshez, eljáráshoz, illetve nyilvántartáshoz kapcsolódó adatok,
pl.:
név (cég tulajdonosa, képviselője, kapcsolattartója neve),
email cím,
születési név,
anyja neve,
neme,
születési hely, idő,
családi állapot,
állampolgárság,
cím (állandó, ideiglenes, székhely, telephely),
adószám,
TAJ szám,
telefonszám.
Az adatkezelés
Az adatkezelés az alábbi jogszabályi előírásokon alapul:
jogalapja:
az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL.
törvény,
az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános
szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény,
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi
CLXXXIX. törvény,
a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény,
a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi
III. törvény,
a tűz elleni védekezésről szóló 1996. évi XXXI. törvény,
a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997.
évi XXXI. törvény,
az állatok védelméről szóló 1998. évi XXVIII. törvény,
az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény,
az információs önrendelkezési jogról és az
7. oldal
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal – Adatkezelési tájékoztató
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,
az állami és önkormányzati szervek elektronikus
információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvény,
a jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII törvény,
az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény,
114/2013. (IV. 16.) Korm. rendelet. a magyar nemzeti értékek és
a hungarikumok gondozásáról,
17/2015 (II.16.) Korm. rendelet a jegyző hatáskörébe tartozó
birtokvédelmi eljárásról,
210/2009 (IX.29) Korm. rendelet a kereskedelmi tevékenységek
végzésének feltételeiről,
239/2009 (X.20.) Korm. rendelet a szálláshely-szolgáltatási
tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-
üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről,
245/1998. (XII.31.) Korm. rendelet a települési önkormányzat
jegyzőjének az állatok védelmével, valamint az állatok
nyilvántartásával kapcsolatos egyes feladat- és hatásköreiről,
305/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet a közérdekű adatok
elektronikus közzétételére, az egységes közadatkereső
rendszerre, valamint a központi jegyzék adattartalmára, az
adatintegrációra vonatkozó részletes szabályokról,
328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet a személyes gondoskodást
nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi
szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható
bizonyítékokról,
41/2015. (VII.15.) BM rendelet az állami és önkormányzati
szervek elektronikus információbiztonságról szóló 2013. évi L.
törvényben meghatározott technológiai biztonsági, valamint a
biztonságos információs eszközökre, termékekre, továbbá a
biztonsági osztályba és biztonsági szintbe sorolásra vonatkozó
követelményekről,
429/2017. (XII.20.) Korm. rendelet az anyakönyvezési feladatok
ellátásának részletes szabályairól,
465/2017. (XII.28.) Korm. rendelet az adóigazgatási eljárás
részletszabályairól,
57/2013 (II. 27.) Korm. rendelet a telepengedély, illetve a telep
létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és
egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a
telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályairól,
63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet a pénzbeli és természetbeni
szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint
folyósításának részletes szabályairól,
70/2003. (VI.27.) FVM rendelet a méhállományok védelméről és
a mézelő méhek egyes betegségeinek megelőzéséről és
leküzdéséről.
Az adatkezelés
Az üggyel kapcsolatos helyben tárolt és kezelt adatokat minden esetben a
időtartama:
vonatkozó, hatályos jogszabályi előírásokban meghatározott ideig
kezeljük. Ez általában 10 év, de jogszabály ettől eltérő, hosszabb
megőrzési időt is előírhat, az állami, központi nyilvántartásokban kezelt
adatok megőrzési ideje ettől lényegesen hosszabb is lehet.
Az adatok továbbítása: Amennyiben az adott ügy elintézése érdekében szükséges, illetve az
ügytípus kapcsán például további nyilvántartási vagy statisztikai
adatszolgáltatási kötelezettségünk is fennáll, akkor az adatokat az
8. oldal
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal – Adatkezelési tájékoztató
illetékes, jogszabályban meghatározott közigazgatási szervhez,
hatósághoz továbbítjuk.
7.6 Szerződéses partnerek adatainak kezelése
Szerződéses partnereink jogi személyek (cégek, vállalkozások), ugyanakkor a céges kapcsolattartói
adatok tartalmazhatnak olyan, a természetes személy azonosítására alkalmas információkat (pl.: email
cím előtagjában a név), amelyek személyes adatnak minősülnek, az adatkezelés biztonságáról és
jogszerűségéről ezek esetében emiatt szintén gondoskodunk.
Az adatkezelés célja:
A szerződéses partnerek nyilvántartása, a partnerekkel való
kapcsolattartás biztosítása, illetve jogszabályi kötelezettség teljesítése.
Az adatkezelés
Szerződésen, valamint a számviteli- és adóügyi törvények előírásai
jogalapja:
szerint jogszabályon alapul az adatkezelés:
az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény,
a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény,
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi
CLXXXIX. törvény,
a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény,
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,
az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény,
a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény.
A kezelt adatok köre:
A szerződéses partnerek (jogi személyek), illetve képviselői,
kapcsolattartói (természetes személyek) beazonosításához, a velük
történő kapcsolattartáshoz, a szerződés jogszerűségének igazolásához,
továbbá a számlák- és egyéb pénzügyi bizonylatok kiállításához
szükséges adatok közül az alábbi adatok:
név (cég tulajdonosa, képviselője, kapcsolattartója neve),
cím (székhely, számlázási cím),
adószám,
email cím,
telefonszám.
Az adatkezelés
A szerződések jogszabályban meghatározott megőrzési ideje 10 év.
időtartama:
A szerződéskötéshez kapcsolódó átláthatósági nyilatkozatok megőrzése
a szerződésből eredő követelések elévüléséig tarthat.
A szerződés teljesítéséhez kapcsolódó pénzügyi bizonylatok (pl.:
számlák) megőrzési ideje 5, illetve az adóügyi önellenőrzés
biztosíthatósága érdekében legfeljebb 8 év. Ennek elteltével töröljük,
illetve leselejtezzük és megsemmisítjük a bizonylatokat.
Az adatok továbbítása: A teljesítéshez kapcsolódó pénzügyi bizonylatok (pl.: számlák) tartalmát
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal számára kötelesek vagyunk átadni.
Magyar Államkincstár
7.7 Álláspályázatra jelentkezők adatai
A szükséges munkaerő biztosítása kiemelten fontos számunkra. A megfelelő szakemberek
megtalálása, kiválasztása céljából alkalmanként álláspályázatokat hirdetünk meg.
Az adatkezelés célja:
A feladatellátás folyamatos biztosításához szükséges humánerőforrás
9. oldal
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal – Adatkezelési tájékoztató
biztosítása, a munkakör betöltésére alkalmas (megfelelő
kompetenciákkal rendelkező) pályázó kiválasztása.
Az adatkezelés
Az adatkezelés az alábbi jogszabályi előírásokon alapul:
jogalapja:
a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény,
a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII.
törvény,
az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,
a közszolgálati tisztviselők személyi irataira, a közigazgatási
szerveknél foglalkoztatott munkavállalók személyi irataira és a
munkaügyi nyilvántartásra, a közszolgálati alapnyilvántartásra
és közszolgálati statisztikai adatgyűjtésre, valamint a
tartalékállományra vonatkozó egyes szabályokról szóló 45/2012.
(III. 20.) Korm. rendelet.
A kezelt adatok köre:
A jelentkezők beazonosításához, a velük történő kapcsolattartáshoz,
valamint a munkakör betöltésére való alkalmasságuk előzetes
elbírálásához szükséges alábbi adatok:
fénykép,
vezetéknév/utónév,
születési név,
anyja neve,
neme,
születési hely, idő,
családi állapot,
állampolgárság,
állandó lakcím,
ideiglenes lakcím (tartózkodási hely),
telefonszám(ok),
fax,
e-mail cím,
honlap,
önéletrajz,
képesítést, szakképzettséget igazoló dokumentumok.
Az adatkezelés
A benyújtott álláspályázatok elbírálását, illetve amennyiben az érintett
időtartama:
(pályázó) a megadott személyes adatai meghatározott, hosszabb idejű
kezeléséhez előzetesen hozzájárult, annak lejáratát követően vagy –
amennyiben ezt korábbi időpontban visszavonja – az érintett erre
vonatkozó kérésének időpontjában töröljük az adatokat.
Az adatok továbbítása: A kezelt adatokat nem továbbítjuk.
7.8 Munkavállalók személyes adatai – személyügyi nyilvántartás
Munkatársaink adatait a jogszabályban előírt munkaviszonnyal összefüggő nyilvántartási,
adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése és a humánerőforrás menedzsment feladatok támogatása
céljából kötelezően előírt módon kezeljük.
Az adatkezelés célja:
A munkaviszonnyal összefüggő nyilvántartási, adatszolgáltatási
kötelezettségek teljesítése.
Az adatkezelés
Az adatkezelés az alábbi jogszabályokon alapul:
jogalapja:
10. oldal
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal – Adatkezelési tájékoztató
a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény,
a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII.
törvény,
a közszolgálati tisztviselők személyi irataira, a közigazgatási
szerveknél foglalkoztatott munkavállalók személyi irataira és a
munkaügyi nyilvántartásra, a közszolgálati alapnyilvántartásra
és közszolgálati statisztikai adatgyűjtésre, valamint a
tartalékállományra vonatkozó egyes szabályokról szóló 45/2012.
(III. 20.) Korm. rendelet,
az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007.
évi CLII. törvény,
a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény,
a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény.
A kezelt adatok köre:
A munkavállalók természetes személyazonosító adatai (törzsadatok),
valamint a munkaviszonnyal összefüggő egyéb adatok:
munkavállaló neve;
születési helye, ideje;
anyja neve;
személyi igazolvány száma;
állandó és ideiglenes lakcíme;
állampolgársága;
iskolai végzettsége;
szakmai, tanfolyami végzettségei;
munkakör, beosztás, telephely, felvétel időpontja;
gépkocsivezetői engedélye száma (gépjármű használatára
jogosult munkavállalók esetén).
Az adatkezelés
Munkáltatóként a munkaviszonnyal összefüggő adatokat a hatályos
időtartama:
jogszabályi előírások alapján korlátlan ideig kötelesek vagyunk
megőrizni.
Az adatok továbbítása: A foglalkozás-egészségügyi ellátáshoz, illetve a munkavédelmi
tevékenységekhez szükséges alap adatokat (név, munkakör, beosztás)
szerződéses partnereink (üzemorvos, munkavédelmi szolgáltató) felé
továbbítjuk.
Munkavállalóink adatait jogszabályi előírás alapján a Közszolgálati
alapnyilvántartás központi informatikai rendszerbe kötelesek vagyunk
feltölteni.
7.9 Munkavállalók személyes adatai – bérszámfejtés
Az adatkezelés célja:
A munkavállalók bér- és járulékelszámolásának biztosítása.
Az adatkezelés
Az adatkezelés az alábbi jogszabályi előírásokon alapul:
jogalapja:
a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény
a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény
a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény
az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény
a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra
jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997.
évi LXXX. törvény
11. oldal
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal – Adatkezelési tájékoztató
az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998. évi LXVI. törvény
a magánnyugdíjról és a magán-nyugdíjpénztárakról szóló 1997.
évi LXXXII. törvény
a családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV törvény
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.
A kezelt adatok köre:
A munkavállalók bér- és járulékelszámolásához és kifizetéséhez
szükséges személyazonosító adatai (törzsadatok), valamint a
munkaviszonnyal összefüggő egyéb adatok:
munkavállaló neve;
adószáma;
TAJ száma;
bankszámlaszáma;
nyugdíj-, illetve egészségpénztári tagságához kapcsolódó
adatok;
eltartottjai adatai (név, adószám, TAJ szám);
házastársa, élettársa adatai (név, adószám, TAJ szám);
munkaköre, beosztása.
Az adatkezelés
Munkáltatóként a munkaviszonnyal összefüggő adatokat a hatályos
időtartama:
jogszabályi előírások alapján korlátlan ideig kötelesek vagyunk
megőrizni.
Az adatok továbbítása: A bér- és járulékelszámolással kapcsolatos, jogszabályban
meghatározott adatokat a hatályos adójogi előírásoknak megfelelően a
Nemzeti Adó- és Vámhivatal, illetve a keresőképtelenség esetén (pl.:
táppénz) az egészségbiztosítási ellátásokért felelős Magyar
Államkincstár felé kötelesek vagyunk bejelenteni.
7.10 Menetlevelek adatai
Gépjárműveink használata menetlevél vezetéséhez kötötten történik, amelynek minimálisan
tartalmaznia kell a hatályos jogszabályi előírások alapján a gépjármű vezetőjének – és ha van, akkor az
utasa – nevét is.
Az adatkezelés célja:
Jogszabályi kötelezettség teljesítése.
Az adatkezelés
Az adatkezelés az alábbi jogszabályi előírásokon alapul:
jogalapja:
a gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény,
az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény,
a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény,
261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet a díj ellenében végzett közúti
árutovábbítási, a saját számlás áruszállítási, valamint az
autóbusszal díj ellenében végzett személyszállítási és a saját
számlás személyszállítási tevékenységről, továbbá az ezekkel
összefüggő jogszabályok módosításáról.
A kezelt adatok köre:
Gépjármű használatára jogosult munkavállalók alábbi adatai:
gépjármű vezető, illetve utas neve,
gépjármű azonosító adatai (forgalmi rendszám).
Az adatkezelés
A menetlevelek megőrzési ideje a hatályos számviteli előírások alapján
időtartama:
8 év. Ennek elteltével töröljük az adatokat, illetve leselejtezzük,
megsemmisítjük a bizonylatokat.
Az adatok továbbítása: A menetleveleket nem továbbítjuk, viszont esetleges vizsgálata során a
Nemzeti Adó- és Vámhivatal jogosult azok megismerésére.
12. oldal
Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal – Adatkezelési tájékoztató
8. Az Adatkezelési tájékoztató felülvizsgálata és elérhetősége
Fenntartjuk a jogot jelen tájékoztató felülvizsgálatára és szükség szerinti módosítására, amely indokolt
lehet a vonatkozó jogszabályok vagy adatkezelési tevékenységünk, az arra alkalmazott technológia
megváltozása esetén egyaránt.
Amennyiben a módosítás az Ön személyes adatainak kezelését is érinti, akkor erről haladéktalanul
tájékoztatjuk, s személyes adatai további kezelését – a törvényben előírt kötelező adatkezelések
kivételével – felfüggesztjük mindaddig, amíg ahhoz nem járul hozzá újra.
13. oldal
Document Outline