Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'A Hatósági Főosztály ügyfeleivel történő kapcsolattartását szabályozó dokumentumok'.


 
BUDAPEST FŐVÁROS XV. KERÜLETI 
POLGÁRMESTERI HIVATAL 
B u d a p e s t ,   1 1 5 3   B o c s k a i   u .   1 - 3  
T e l e f o n :   0 6 - 1 - 3 0 5 - 3 1 0 0  
 
ME 20 
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ELJÁRÁS 
A HATÓSÁGI FŐOSZTÁLY 
TEVÉKENYSÉGE 
 
A PÉLDÁNY SORSZÁMA:  
 
 
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ELJÁRÁS  
BUDAPEST FŐVÁROS XV. KERÜLETI POLGÁRMESTERI HIVATAL TULAJDONA. 
ENGEDÉLY NÉLKÜL NEM MÁSOLHATÓ. 
 
A dokumentum érvényes változata a K meghajtó Minőségirányítás mappájában található. Nyomtatásban tájékoztató jellegű! 

ME 20 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ELJÁRÁS 
A HATÓSÁGI FŐOSZTÁLY TEVÉKENYSÉGE 
 
TARTALOM 
OLDALAK 
 
MELLÉKLETEK 
1 
MÓDOSÍTÁSOK 
1 
1. TERÜLETI ÉRVÉNYESSÉG 
2 
2. FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK 
2 
3. FOLYAMATLEÍRÁS 
2 
3.1. Az ügyintézési eljárás általános szabályozása 
2 
3.2. A testületi határozatok előkészítése, végrehajtásának ellenőrzése 
2 
3.3. Igazgatási és Ügyfélszolgálati Osztály tevékenysége 
2 
3.4 Az Építésügyi Osztály tevékenysége 
6 
3.5. A Rendészeti Osztály feladatai 
7 
3.6. Az egyéb feladatok ellátása 
9 
4. FELJEGYZÉSEK KEZELÉSE 
9 
 
MELLÉKLETEK 
Hatálybalépés dátuma: 
Melléklet megnevezése: 
 
Nincs 
MÓDOSÍTÁSOK 
Hatálybalépés dátuma: 
Módosítás leírása: 
2013.06.14 
Első változat kiadása 
2016.04.01. 
Második változat kiadása: a Hivatal szervezeti struktúrája változásának átvezetése 
2017.05.03. 
Harmadik változat kiadása: Szervezeti változások és új feladatok átvezetése 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ellenőrizte: 
Jóváhagyta: 
2016.04.01. 
1[9] oldal  
A dokumentum érvényes változata a K meghajtó Minőségirányítás mappájában található. Nyomtatásban tájékoztató jellegű! 

ME 20 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ELJÁRÁS 
A HATÓSÁGI FŐOSZTÁLY TEVÉKENYSÉGE 
 
1. TERÜLETI ÉRVÉNYESSÉG 
A  jelen  Minőségirányítási  Eljárás  a  Budapest  Főváros  XV.  kerületi  Polgármesteri  Hivatal  Hatósági 
Főosztály,  ezen  belül  az  Igazgatási  és  Ügyfélszolgálati  Osztály,  a  Rendészeti  Osztály  és  az  Építésügyi 
Osztály belső munkarendjét szabályozza. 
2. FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK 
Főosztály/osztály érintett munkatársa: A munkaköri leírásban adott feladattal megbízott munkatárs, vagy 
eseti feladatoknál a főosztályvezető által kinevezett személy. 
3. FOLYAMATLEÍRÁS 
3.1. AZ ÜGYINTÉZÉSI ELJÁRÁS ÁLTALÁNOS SZABÁLYOZÁSA 
A Főosztály által követendő eljárásokra vonatkozó jogszabályokat az Ügyrend tartalmazza. 
Az  Főosztályra  telepített  közigazgatási  ügyek  (lásd:  hivatali  SzMSz-t  és  a  Főosztály  Ügyrendjét) 
intézésének menete a vonatkozó ME 01; 02; 03 Minőségirányítási Eljárásokban található. 
3.2. A TESTÜLETI HATÁROZATOK ELŐKÉSZÍTÉSE, VÉGREHAJTÁSÁNAK ELLENŐRZÉSE 
A  Képviselő-testület  és  a  jelentkező  feladatokkal  kapcsolatban  az  érintett  Bizottság  (továbbiakban 
Bizottság) kiszolgálása a következő tevékenységet jelenti: 
  a Képviselő-testület, illetve a Bizottság hatáskörébe tartozó előterjesztések készítése (lásd: ME-04 
Minőségirányítási Eljárás); 
A  Főosztály  a  jogszabályi  előírásoknak,  a  hivatali  SzMSz-ben  leírtaknak  és  a  vonatkozó  belső 
Utasításoknak  megfelelően  rendszeresen,  illetve  a  Képviselő-testület  igényei  szerint,  alkalomszerűen 
előterjesztéseket és beszámolókat készít a Képviselő-testület, illetve a Bizottság számára. 
A  konkrét  feladatokat  a  Munkaterv,  esetleg  képviselő-testületi  üléseket  követő  jegyzői,  polgármesteri 
Utasítások, illetve a bizottsági munkaterv tartalmazza. 
3.3. IGAZGATÁSI ÉS ÜGYFÉLSZOLGÁLATI OSZTÁLY TEVÉKENYSÉGE 
3.3.1. Az Igazgatási Csoport feladatai: 
3.3.1.1. Szabálysértési és birtokvédelmi feladatok 
A  szabálysértéssel  és  birtokvédelemmel  kapcsolatos  ügyek  intézésének  menete  az  ME  01 
Minőségirányítási Eljárásban található. 
2016.04.01. 
 
2[10] oldal  
A dokumentum érvényes változta a K meghajtó Minőségirányítás mappájában található. Nyomtatásban tájékoztató jellegű! 

ME 20 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ELJÁRÁS 
A HATÓSÁGI FŐOSZTÁLY TEVÉKENYSÉGE 
 
Szükség  esetén  a  tényállás  tisztázása  érdekében  a  Csoport  érintett  munkatársa  a  vonatkozó 
jogszabályok alapján külső szakértői véleményt vesz igénybe. 
3.3.1.2. Általános igazgatási feladatok 
3.3.1.2.1.  Kereskedelmi  tevékenységek  végzésének  bejelentése,  engedélyezése,  működési 
engedélyek kiadása  
3.3.1.2.2. Ipari tevékenységek végzésének bejelentése, engedélyezése, telepengedélyek kiadása 
3.3.1.2.3. Igazolások kiadása (a kiadott engedélyekkel kapcsolatos igazolások ) 
A bejelentés köteles tevékenységeknél a vonatkozó Jogszabály alapján. 
3.3.1.2.4. Nyilvántartásba vétel, nyilvántartások vezetése 
Vásárcsarnokok,  piacok,  bevásárlóközpontok,  szálláshelyek,  kereskedelmi-  és  ipari  tevékenységek, 
temetkezési szolgáltatók nyilvántartásba vétele. 
3.3.1.2.5. Nyilatkozatok, szakhatósági vélemények kiadása 
3.3.1.2.6  Éjszakai  nyitva  tartás  engedélyezése  egyedi  rendezvények  megrendezésére  vendéglátó 
egységek számára. 
3.3.1.2.7. Szálláshelyek engedélyezése, nyilvántartása. 
3.3.1.2.8. Állatok tartásával, és állategészségüggyel kapcsolatos feladatok 
Marhalevél  kiállítása,  veszélyes  állatok  nyilvántartása,  szaktanácsadás,  állatvédelem,  állattartás 
engedélyezése. 
3.3.1.2.9. Növényvédelemmel és növényegészségüggyel kapcsolatos feladatok 
3.3.1.2.10. Környezetvédelmi feladatok 
3.3.1.2.11. Hagyatéki ügyintézés, előkészítő tevékenység a közjegyzői eljáráshoz. 
 
 
3.3.2. Az anyakönyvvezetők feladatai: 
3.3.2.1. Az anyakönyvi feladatok 
3.3.2.1.1. Anyakönyvi ügyek 
Feladatok:  változások  feldolgozása;  névadók  rendezése  jubileumi  esküvők  tartása;  házasságkötések; 
születések;  halálesetek;  válások;  képzelt  apa  anyakönyvezése;  külföldi  házasságkötések,  születések; 
halálesetek  hazai  anyakönyvezése;  névviseléssel-  és  változtatással  kapcsolatos  ügyek;  honosítás, 
visszahonosítás;  állampolgársági  ügyek;  utólagos  bejegyzések  teljesítése  az  anyakönyvekbe  és  ezek 
szószerinti  másolatának  lista  formájában  a  Levéltár  felé  történő  továbbítása;  anyakönyvi  kivonatok 
külföldről történő beszerzése, kivonatok kiadása.) 
2016.04.01. 
 
3[10] oldal  
A dokumentum érvényes változta a K meghajtó Minőségirányítás mappájában található. Nyomtatásban tájékoztató jellegű! 

ME 20 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ELJÁRÁS 
A HATÓSÁGI FŐOSZTÁLY TEVÉKENYSÉGE 
 
Az  anyakönyvet  a  speciális  jogszabályi  előírásoknak  megfelelően,  vezetve  és  tárolva,  a  változások 
feldolgozása a KEKKH által kidolgozott anyakönyvi program segítségével, kézi nyilvántartással történik. 
Folyamatos adatszolgáltatás és adategyeztetés a KEKKH Központi Hivatala számára 
3.3.2.1.2. Rendezvények, ünnepségekhez kapcsolódó szervezési tevékenységek 
A  rendezvényekből  (ünnepségekből)  származó  bevételt  a  bevételi  pénztárbizonylat  alapján  az 
anyakönyvvezető kezeli a vonatkozó Rendelet alapján. 
 
Az  anyakönyvvezető  feladata  az  ünnepségekhez  (esküvői,  névadói,  jubileumi,  állampolgársági 
rendezvényekhez) kapcsolódó feladatok megszervezése. Az osztály Szolgáltatási listát kínál az ügyfelek 
számára,  a  szolgáltatások  közötti  eligazodás  és  rendelés  megkönnyítésére.  Az  igényelt  szolgáltatást  az 
anyakönyvvezető  a  jegyzőkönyv  mellékletét  képező  külön  lapon  regisztrálja,  -  az  igénylő  a  felvételi 
pénztárbizonylaton írja alá a mellékletben foglaltak megfelelőségét. A beszállítók bevonásával előkészíti 
és  bonyolítja  a  rendezvényt,  a  vonatkozó  Önköltségszámítási  szabályzatban  és  megbízási  szerződésben 
szabályozottak szerint. 
 
3.3.3. Az Ügyfélszolgálati Csoport tevékenysége: 
3.3.3.1. Általános ügyfélszolgálati feladatok: 
-  rövid időtartamú közterület foglalási engedélyek kiadása, 
-  ügygondnok kirendelés, 
-  talált tárgyak kezelése, 
-  hirdetmények kifüggesztése, 
-  ügyfelek tájékoztatása, nyomtatványokkal történő ellátása, beadványok, kérelmek átvétele, 
-  idényszerű kompenzációs kérelmek fogadása és továbbítása, 
-  pályázati kérelmek intézése, 
-  jegyző és aljegyző ügyfélfogadásának előkészítése 
 
3.3.3.2. A szociális igazgatást érintő ügyfélszolgálaton intézhető ügyek: 
-  gyermekvédelmi támogatások 
- rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény 
- rendkívüli gyermekvédelmi támogatás 
- óvodáztatási támogatás 
- étkezési térítési díj csökkentése 
-  lakásfenntartási támogatások 
2016.04.01. 
 
4[10] oldal  
A dokumentum érvényes változta a K meghajtó Minőségirányítás mappájában található. Nyomtatásban tájékoztató jellegű! 

ME 20 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ELJÁRÁS 
A HATÓSÁGI FŐOSZTÁLY TEVÉKENYSÉGE 
 
- lakásfenntartási  támogatás  (ideértve  az  esetlegesen  felmerülő  panelprogramhoz  kapcsolódó 
kedvezményeket is),  
- lakbér támogatás 
- adósságkezelési szolgáltatás 
-  átmeneti segély 
-  szociális kamatmentes kölcsön 
-  védendő fogyasztók 
-  temetési segély 
-  aktív korúak ellátása 
- rendszeres szociális segély 
- egészségkárosodottak támogatása 
- foglalkoztatást helyettesítő támogatás 
-  közgyógyellátás (méltányos) 
-  ápolási díj (méltányos) 
-  helyi támogatás és fiatal házasok kölcsöne 
-  köztemetés 
-  tüzelő utalvány 
-  egyéb általános tájékoztatás szociális ügyekben 
 
3.3.3.3. Az ipar és kereskedelmi igazgatást érintő ügyfélszolgálaton intézhető ügyek: 
-  kis- és nagykereskedelmi, jármű- és üzemanyag-kereskedelmi, vendéglátó, szálláshely-szolgáltató, és 
kölcsönző tevékenységet folytató gazdálkodók működési engedélyeinek kiadása, 
-  telepengedélyek, működési engedélyek alapnyilvántartásának vezetése, igazolások kiadása, 
-  telepengedéllyel, telephely létesítésével kapcsolatos ügyintézés, 
-  vásárcsarnokok és piacok nyilvántartásba vétele, 
-  szakhatósági állásfoglalások kérése, 
-  vásárlók könyvének hitelesítése 
 
3.3.3.4. Közterület-felügyeleti ügyfélszolgálati feladatok: 
-  helyszíni bírsággal kapcsolatos feladatok, 
-  üzemképtelen gépjárművek elszállításával kapcsolatos feladatok, 
-  közterület használatával kapcsolatos ügyintézés, 
2016.04.01. 
 
5[10] oldal  
A dokumentum érvényes változta a K meghajtó Minőségirányítás mappájában található. Nyomtatásban tájékoztató jellegű! 

ME 20 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ELJÁRÁS 
A HATÓSÁGI FŐOSZTÁLY TEVÉKENYSÉGE 
 
-  lakossági  bejelentések  fogadása  (köztisztasággal,  állatvédelemmel,  engedély  nélküli  árusítással 
kapcsolatban)  
3.3.3.5. Építésügyi Szolgáltatási Ponton keresztül a lakosság számára igénybe vehető szolgáltatások: 
-  információszolgáltatás  az  állampolgárok  részére  az  építésügyi  hatósági  ügyintézésük  elősegítése 
érdekében, 
-  az  építésügyi  feladatok  intézéséhez  az  állampolgári  kérelmek  átvétele,  hiánypótlás  befogadása, 
nyilatkozatok  felvétele,  digitalizálásának  és  feltöltésének  biztosítása  az  építésügyi  hatósági 
engedélyezési eljárást támogató elektronikus dokumentációs rendszerbe (a továbbiakban: ÉTDR), 
-  kérelmek papír alapon vagy elektronikus adathordozón való fogadása, szükség szerinti szkennelése és 
az ÉTDR-be történő feltöltésének biztosítása, 
3.3.3.6. Egyéb tevékenység: 
-  az  Önkormányzat  által  biztosított  ingyenesen  hívható  „Zöld  számra”,  valamint  az  Önkormányzat 
honlapján elérhető fórumon érkezett bejelentések fogadása, nyilvántartása és továbbítása az illetékes 
szervezeti egységek felé 
 
3.4 AZ ÉPÍTÉSÜGYI OSZTÁLY TEVÉKENYSÉGE 
3.4.1. Építésügyi hatósági tevékenységek: 
Az  Építésügyi  Osztály  feladatkörébe  tartozik  az  építésügyi  hatósági  tevékenységek  ellátása,  amely 
közigazgatási hatósági feladat. Ide tartoznak az alábbi területek:  
-  Elvi  építési,  építési,  bontási,  használatba  vételi,  fennmaradási,  bejelentési  engedélyezési  eljárások 
lefolytatása. 
-  Jegyzői hatáskörbe utalt I. fokú útügyi, vízjogi hatósági feladatok ellátása. 
-  Előkészíti  a  Bp.  XV.  ker.  Önkormányzat  Jegyzőjének  helyi  közutak  tekintetében  az  I.  fokú  útügyi 
hatósági döntéseit: 
-  a burkolatbontási engedélyt előkészíti, 
-  vezetékjogi  engedélyhez  nyomvonalas  munkák  esetén  előzetes  és  végleges  közútkezelői 
nyilatkozatokat kibocsátásának, 
-  közterületet  érintő,  engedélyköteles  munkákhoz  tulajdonosi  nyilatkozat  beszerzése 
(polgármesteri nyilatkozat előkészítése) 
 
-  Előkészíti a Bp. XV. ker. Önkormányzat Jegyzőjének I. fokú vízjogi hatósági  feladatait a közműves 
víz- és csatornaépítéssel kapcsolatosan. 
2016.04.01. 
 
6[10] oldal  
A dokumentum érvényes változta a K meghajtó Minőségirányítás mappájában található. Nyomtatásban tájékoztató jellegű! 

ME 20 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ELJÁRÁS 
A HATÓSÁGI FŐOSZTÁLY TEVÉKENYSÉGE 
 
-  Eljár  a  kerületi  önkormányzat  jegyzője  hatáskörébe  utalt  I.  fokú  vízjogi  hatósági  ügyekben  (a  talaj 
első  vízadó  rétegének  vizei  kinyerésére  kialakítandó  kutak  létesítésének,  fennmaradásának  és 
elbontásának engedélyezése, szakhatósági feladatok ellátása). 
-  Építésügyi hatósági ellenőrzések. 
-  Építésügyi hatósági kötelezések. 
-  Építésrendészeti eljárások lefolytatása. 
-  A  házszámváltozással,  új  utcák  házszámozásával  kapcsolatos  feladatokat  ellátja,  az  önkormányzat 
ingatlanvagyonát érintő ügyekben a társosztályokkal együttműködik. 
-  Kérelemre igazolásokat ad ki. 
-  Kapcsolódó építésügyi nyilvántartások vezet. 
-  Részt vesz a más hatóságok által lefolytatott, az építésügyi igazgatást érintő eljárásokban. 
-  Kijelölés alapján építéshatósági feladatokat lát el más kerületekben vagy településeken. 
-  Szakhatóságként működik közre más hatóságok engedélyezési eljárásainál (ágazati szabályozásoknak, 
és rendezési terveknek való megfelelés vizsgálata). 
-  Közreműködik építés-felügyeleti eljárásokban. 
-  Hatósági bizonyítványt ad ki.  
-  Elvégzi a telekalakítással kapcsolatos feladatokat. 
 
3.4.2. Önkormányzati feladatok 
A  közterületek  elnevezésével  kapcsolatos  eljárások  lefolytatásához  az  osztály  érintett  munkatársa 
előzetesen  egyeztet  a  jegyzővel,  ezután  elvégzi  a  Képviselő-testületi  döntésre  történő  előkészítő 
tevékenységet,  és  a  döntést  követően  a  döntés  végrehajtásához  szükséges  feladatokat  (lásd  ME  04 
Minőségirányítási Eljárás).  
Az  osztály  érintett  munkatársának  előkészítő  tevékenységét  követően  a  főosztályvezető 
jóváhagyásával  javaslattétel  készül  a  városfejlesztési  tervekhez,  melyeket  az  egyeztető  tárgyalásokon 
tárgyalják meg az érintettek.  
Az  osztály  érintett  munkatársa  az  épített  környezet  szempontjából  helyi  jelentőségű  építmények, 
épületegyüttesek,  védett  nyilvánítását  írásban  kezdeményezi  saját  hatáskörben,  illetve  ügyfelek  jelzései 
alapján. Felkérésre együttműködik a Főépítészi Irodával a védetté nyilvánítás folyamatában. 
3.5. A RENDÉSZETI OSZTÁLY FELADATAI 
3.5.1. Az Osztály tevékenysége: 
2016.04.01. 
 
7[10] oldal  
A dokumentum érvényes változta a K meghajtó Minőségirányítás mappájában található. Nyomtatásban tájékoztató jellegű! 

ME 20 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ELJÁRÁS 
A HATÓSÁGI FŐOSZTÁLY TEVÉKENYSÉGE 
 
-  A  közterület-felügyelők  és  segédfelügyelők  tevékenységüket  a  Munkaköri  leírásukban 
meghatározottak, valamint a Járatterv alapján végzik. A Járattervet az osztályvezető készíti el.  
-  A  lakossági  bejelentések  telefonon,  faxon  vagy  levélben  érkeznek.  A  telefonon  érkező 
bejelentéseket  ügyeletben  lévő  közterület  felügyelő  fogadja  és  elektronikusan  rögzíti.  A 
bejegyzéseket az osztályvezető tekinti át, és osztja ki a feladatokat (szóban – mobiltelefonon vagy 
írásban – beépítve  a  Járattervbe).  A levélben, e-mail-ben, személyesen, illetve a „Zöld  számon” 
érkezett bejelentések a vonatkozó belső Utasítások alapján ügyiratot keletkeztetnek. Az Osztály 
érintett  munkatársa
  elérhetőség  esetén  minden  esetben  levélben  értesíti  a  bejelentőt  a  tett 
intézkedésről. 
-  A  közterület-felügyelők  és  a  segédfelügyelők  a  Járatterv  alapján  párokban  járőrszolgálatot 
teljesítenek,  ennek  alapján  ellenőrzik  a  kijelölt  területeket  és  eseményeket.  Amennyiben 
intézkedés szükséges, a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően megteszik azt, illetve továbbítják 
az  ügyben  érintett  társirodáknak.  A  tárgyi  ügyben  mobiltelefonon  jelentést  tesznek,  majd  az 
osztályvezető határozza meg a szükséges intézkedést. 
-  Az  osztályvezető  a  Járatterv  megvalósulását  a  következő  hétfői  megbeszélésen  ellenőrzi,  és 
amennyiben elmaradás van, azt a további programba beépíti. 
-  A  közterület  felügyelők  havi  jelentést  készítenek  az  elvégzett  feladatokról.  A  jelentést  az 
osztályvezető  ellenőrzi,  és  aláírásával  látja  el  a  jelentéseket,  amelyeket  továbbad  a 
főosztályvezetőnek, aki őrzi azokat. 
-  A  közterület-felügyelők  ellátják  a  térfigyelő  kamerarendszer  működtetésével  kapcsolatos 
feladatokat. 
 
-  3.5.2. A közbiztonsági referens tevékenysége: 
-  A  helyi  szintű  közbiztonsági  feladatokat  a  közbiztonsági  referens  végzi  a  jogszabályi  előírások 
és a munkaköri leírása  alapján. Kapcsolatot tart  a rendőri és katasztrófavédelmi  szervekkel  és  a 
polgárőr  szervezetekkel,  a  társszervekkel,  előkészíti  a  polgármester  védelemmel  kapcsolatos 
szakmai döntéseit.  
-  Az  Ügyrendben  és  a  jogszabályokban  foglaltak  szerint  végzi  a  felkészülés,  a  védekezés  és  a 
helyreállítás időszakának teendőit.  
-  Szükség  szerint  előkészíti  a  közrendvédelemmel,  közrendvédelmi  szervezetekkel  kapcsolatos 
képviselő-testületi előterjesztéseket. 
 
2016.04.01. 
 
8[10] oldal  
A dokumentum érvényes változta a K meghajtó Minőségirányítás mappájában található. Nyomtatásban tájékoztató jellegű! 

ME 20 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ELJÁRÁS 
A HATÓSÁGI FŐOSZTÁLY TEVÉKENYSÉGE 
 
3.6. AZ EGYÉB FELADATOK ELLÁTÁSA 
3.6.1. Nyilvántartások vezetése. 
A  főosztály  munkatársai  a  vonatkozó  jogszabályoknak  és  Iratkezelési  Szabályzatnak  megfelelően  a 
Munkaköri  leírásokban  meghatározott  feladatokhoz  kapcsolódóan  személyesen  gondoskodnak  a 
nyilvántartások  vezetéséről,  aktualitásáról.  Az  egyéb  nyilvántartások  kezelése  a  jelen  eljárás  4. 
Fejezetében került rögzítésre. 
3.6.2. Statisztikák kezelése 
A  főosztály  munkatársai  a  vonatkozó  jogszabályoknak,  az  Iratkezelési  Szabályzatnak  és  a 
Minőségirányítási  Kézikönyvben  leírtaknak  megfelelően  gondoskodnak  a  vonatkozó  statisztikai  adatok 
gyűjtéséről,  rendszerezéséről  és  az  érintett  (igénylő)  szerv  felé  megfelelő  tartalommal  és  határidőben 
történő eljuttatásáról.  
Az  egyéb,  a  főosztályvezetői  értekezleten,  vagy  a  vezetéstől  más  úton  érkező  feladat  esetében  az 
főosztályvezető osztja ki a feladatot, ellenőrzi és igazolja a teljesítést.  
Az egyéb statisztikai jellegű feladatokat a főosztályvezető osztja ki, ellenőrzi és a teljesítést igazolja. 
4. FELJEGYZÉSEK KEZELÉSE 
Feljegyzés 
Megőrzésért felelős 
Megőrzési idő 
Megjegyzés 
Közterülettel kapcsolatos 
Iratkezelési Szabályzat szerint 
lakossági bejelentések (fax, levél) 
Járatterv 
Közterület-felügyelők 
1 év 
 
Közterület-felügyelet 
Közterület-felügyelők heti 
1 év
osztályvezető
 
 
 
jelentése  
Közterület-felügyelők 
rendészeti ügyintéző 
1 év 
 
bírságösszesítője, havi jelentése 
Havi jelentés 
1 év 
 
Kapcsolódó adatok, kép és 
Iratkezelési Szabályzat szerint 
hanganyagok 
Kapcsolódó fényképek 
rendészeti ügyintéző 
2 év 
 
2016.04.01. 
 
9[10] oldal  
A dokumentum érvényes változta a K meghajtó Minőségirányítás mappájában található. Nyomtatásban tájékoztató jellegű! 

ME 20 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ELJÁRÁS 
A HATÓSÁGI FŐOSZTÁLY TEVÉKENYSÉGE 
 
Feljegyzés 
Megőrzésért felelős 
Megőrzési idő 
Megjegyzés 
Helyszíni szemlék jelentésének 
Iratkezelési Szabályzat szerint (Ügyiratban) 
(másolatban) nyilvántartása 
Hatósági ellenőrzések tervének 
Érintett ügyintéző 
1 év 
 
és jelentéseinek ügyintézőnél 
maradó példánya 
Szolgáltatási lista 
Anyakönyvvezető 
Folyamatosan aktualizálva 
 
 
A  táblázatban  nem  szereplő  minőségirányítási  feljegyzéseket  az  Iratkezelési  Szabályzatban  foglaltak 
szerint kell kezelni. 
2016.04.01. 
 
10[10] oldal  
A dokumentum érvényes változta a K meghajtó Minőségirányítás mappájában található. Nyomtatásban tájékoztató jellegű!